vrijdag 16 november 2007

Vrijdag...

Was het maar altijd vrijdag, heerlijk met het hele weekend nog voor de deur...
Vanochtend zette ik de wekker uit en deed nog even mijn ogen dicht om door de kerklokken van 9.00 uur wakker gebeierd te worden. Duidelijk te laat voor yoga maar wat heb ik lekker geslapen en wat kan je bed toch lekker zijn. Ik ben geen langslaper maar ik denk dat dit luie gedrag alles met met late en lange werkdag van gisteren te maken had. Dus helemaal niet erg en welverdiend.

In alle rust ontbeten en een boodschapje gedaan en heb heerlijk onderweg een openhartig gesprek met een buurtbewoner gehad. Gewoon op straat, vrij in de openbare ruimte. Soms kom ik mensen tegen op mijn weg die me zo'n goed gevoel geven, die zo heerlijk positief in het leven staan. Positief dekt eigenlijk niet de lading, de openheid van het durven laten zien wat er in je leven gebeurd, je kwetsbaar opstellen, de dankbaarheid, het wonder van leven en beseffen dat je daar ook je best voor doet. Geluk is iets waar je aan kunt werken, als je werkt aan je eigen geluk dan straalt dat af op anderen, daar ben ik van overtuigd.
We hebben afgesproken elkaar eens vaker op te zoeken voor zo'n vruchtbaar gesprekje maar dan met een dampend bakje warme koffie.

Verder heb ik me met wat huishoudelijke klussen vermaakt, terwijl ik tussendoor eens wat gelurkt heb bij andere bloggers. There's a world full of bloggers, ik geloof niet dat ik ooit uitgekeken raak in deze digitale wereld. Ik geniet van alle door- en inkijkjes, ik heb het altijd al geweten, er schuilt een voyeur in mij ...
De foto is afkomstig uit de serie bloeiende planten in de Australische dessert

16 opmerkingen:

bl@nkie zei

Leuk dat je niet alleen gelurkt hebt maar ook even een reactie achter liet. Ik heb dat ook wel, dat genieten van elke dag, elk moment.. Het leven is zo mooi. Positief in het leven staan moet wel een beetje in je zitten, en je moet er wel je best voor doen. Sinds mijn reizen door Azie merk ik wel dat wij best heel tevreden mogen zijn. Er zijn zoveel mensen daar die met veel minder nog tevredener zijn dan ons.

Brillie zei

Dat wordt dan achterom lopen...

Mike zei

@ Blankie; Wat aardig dat je een tegenbezoekje doet. Ik zou graag een keer een rondreis door Azie maken. Ik denk dan bv aan Mongoliƫ, de uitgestrekte woestheid van de steppes daar, de ruige bergen, de prachtige mensen en de eenvoud van leven. Ik ben nog steeds erg onder de indruk van de beelden uit de 'weeping camel'. heb je over je reizen geschreven? dan moet ik nog eens flink gaan grasduinen op je blog.
Tevredenheid zit 'm overigens volgens mij niet in bezit maar hoe je in het leven staat en ik denk dat wij westerlingen nog heel wat te leren hebben, ik incluis :-)

Roos zei

Ik heb lekker 4 dagen vrij. Heerlijk zo'n lang weekend voor de boeg:)

Redstar zei

Het is elke dag vrijdag, of zaterdag, of zondag, of maandag.. echt Mike, je werk is bijzaak. Sla je daar doorheen, en als je vrij bent, vergeet het dan!! Heb het leven lief...

aargh zei

Het dagje heeft je zo te horen goedgedaan. En nu lekker nog een weekend, geniet ervan!

ria zei

Altijd leuk zo'n onverwachts straatgesprek, dat kan je soms enorm oppeppen. Fijn weekend!

Lin's ding zei

ha medebloggertje, bij mij moet je niet zijn om te lurken....valt niet veel te beleven daar. Jasper ligt onverwacht in het ziekenhuis. Was woensdagmiddag bij een vriendin en toen bleek zijn voeding uit zijn buik te lopen onderlangs de sonde...da's niet de bedoeling natuurlijk. Dus via Gent in Terneuzen opgenomen voor een infuus, want ja je moet toch eten he....dus ligt Jasper daar en daar ben ik dus ook veeeeeel te vinden. De 26ste krijgt Jasper in Gent een nieuwe sonde, een ander soort die makkelijker te vervangen is, maar eerst de ontsteking weg en het lek dichten..haha....geniet van het weekend meis, dan genieten wij ook van het samen zijn in een klein ziekenhuiskamertje, want dat is knus...echt waar, vraag maar aan eline en bram.

Mike zei

@ roos; hee je kunt ook overdrijven, vier dagen vrij...
:-)

@ Redcoach; keep up the peptalk, it's working :-)

@ Aargh; ja heerlijk zeker met een weekend Limmen voor de boeg :-)

@ Ria; het deed me ook evendenken aan de fotoserie 'ontmoetingen met honden'. :-)

@ Lin; he wat een naar bericht Linda, ik vond het al zo stillekes en had al begrepen dat Jasper ziekjes was maar zo erg.

Vanaf nu zal ik extra aan hem en aan jullie allen denken en een digitaal kaarsje branden.
Lieverd, ik wens je een rustig en knus weekend toe.

martine zei

Wat jammer dat ik niet in Houten woon ;)

Mike zei

@ Martine; welke kant moet ik opdenken met je reactie? het gezellige buurtgesprekje, mijn 'lurk'gedrag of wil je delen in het geluk wat afstraalt? Of wil je gewoon onbescheiden alles...Roept u maar ;-)

Renesmurf zei

Ik had vandaag ook een dagje vrij, wel lekker, zo`n lang weekend.

Ik heb nog puppyeten gehaald en nog gewandeld met quandy!

Mike zei

@ Renesmurf; dat mag idd wel vaker, zo'n dagje :-)

Nick zei

Voor jou was het een mooie dag totdat je op Nikolski@NL kwam (bedankt voor de reactie) Rest van de dag ben je misselijk geweest. Ik hoop dat je nog eens een poging waagt om terug te komen :-)

hanscke zei

Helemaal met je eens, het is zo leuk om even in andermans leven te kijken. Vroeger mocht ik ook altijd al graag vanuit de bus, die is hoog genoeg, bij de mensen binnen kijken

Mike zei

@ Nick; help dat soort filmpjes zijn echt niet aan mij besteed, de wereld zit zonder die beelden al vol ranzigheden, het is net als een vieze smaak die blijft hangen, bah, de beelden komen weer naar boven...

@ hanscke; Ja, lekker bij anderen naar binnen gluren, dat vind ik s'winters ook altijd heerlijk dan lopen we hier op het dorp een blokje om en een heleboel mensen hebben hier de gordijnen gewoon open, heerlijk ;-)