zondag 11 november 2007

Zomaar een zondag...


Wat een lekkere luierdag vandaag. Laptopje binnen handbereik, krantje, kopje koffie, cryptogrammetje, kortom allemaal ingrediënten voor een heerlijke zondag die ik helemaal naar eigen believen kan invullen want lief heeft dienst. Dat staat dus garant voor heerlijke Mike muziek van Mozart tot Deva Premal en van Australische natuuropnames van vogels tot de Beach Boys. Niemand die zich stoort aan mijn zappende vermogen om al deze muziekstijlen moeiteloos door elkaar tot mij te nemen.
De katten vinden het overigens allemaal goed, als ze maar op of naast mij op de bank mogen. Net op het moment dat ik me een beetje moegeluisterd en lam geaaid heb komt er een buurman even een glaasje wijn drinken en klinken we samen op al het goede in het leven en nemen we ons voor vaker even bij elkaar 'aan' te komen. Wat wonen we hier toch prachtig in de overvolle randstad op zo'n mooi en rustig plekje.

De foto is een van de vele bloeiende planten die ik 'geschoten' heb in de dessert van Australië. Op het moment dat wij in dat stuk waren stond net alles na een korte periode van regen in bloei. Dat is nog eens mazzel hebben...

19 opmerkingen:

hanscke zei

Lekker he zo'n dagje alleen. De film schrijf ik in mijn schriftje voor als ik eens tijd krijg.

Lin's ding zei

klinkt als een kwaliteits dagje en dan ook nog een prachtige foto erbij...mooi hoor, heerlijk hoe je genieten kunt van het kleine...

Me! van bVision zei

Het was dan ook echt geen dag om eropuit te trekken...

Brilllie zei

Soms ben ik wel eens buiten... dan denk ik de randstad te horen... zo rustig is het hier... Ik denk dat dan he... in werkelijkheid hoor je hier alleen de wind, de regen en de zon.

Mike zei

@ Hanscke; Schrijf je daar alle 'things to do' in?

@ lin; It takes one to know one :-)

@ Me; nou het heeft hier niet veel geregend anders, wel veel wind, dat dan weer wel :-)

@ Brillie; ik sta perplex, een reactie van jouw hand over de inhoud. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :-)

aargh zei

Mooi! Met die druppels. Doet me aan ijskruid (Mesembrianthemum)denken.

Bolus zei

Lijkt me heerlijk! Komt er hier niet van. Hier moet altijd gespeeld, gezwommen, gefietst, gewandeld of gewoon gedaan worden.

Redstar zei

Ik geloof je direct als je zegt dat je er mooi woont, maar toch zal ik nooit willen ruilen :-)
Die muziek keus is trouwens prima te makken ;-)

Youke zei

Heerlijk zo relaxte zondag en even helemaal je eigen plan kunnen trekken.

Mike zei

@Aargh; wat leuk dat je me een naam geeft, ga ik vanavond opzoeken ;-)

@ Bolus; tja, das de zegen van het hebben van kiddo's toch ;-)

@ Redstar, wat jammer, ik zou ongezien best met jouw woonplek willen ruilen ;-)
Zonder te dollen, Houtens oude dorp blijft een oase in de oprukkende hectiek van de Randstad :-)

@ Youke, ja dat zou ik elke week wel zo willen ;-)

Polle zei

Een zondag zoals alle zondagen zouden moeten zijn. Heerlijk.

Redstar zei

@ Mike, Dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk. Niet overal zal je de hactiek merken.. Maar als je de omgeving hier zou kenne, snap je me wel ;-)

Sara zei

Ik ben zooo jaloers. Wij hadden kleinzoon te logeren (zoals je las) en dat is heerlijk maar ook zooo vermoeiend dat ik om 22.00 uur op bed lag. Bestaat er ook een emoticoontje voor een grote gaap? :oO zoiets?

Roos zei

Heerlijk zo'n luierdagje! Ik hou ze gerege;)

Mike zei

@ Polle; hear hear

@ Redstar; Volgend weekend ga ik naar Nisse en kan ik hoogst persoonlijk eens polshoogte komen nemen in Zeeland ;-)

@ sara; haha, oeps ocherm, kan me helemaal voorstellen dat je afgepeigerd bent :-)

Redstar zei

@ Mike, Nisse is mooi, en hier vlakbij. Het is in de gemeente Borsele, en daar valt Ellesdiek ook onder ;-)

Lin's ding zei

ach Mike, als je dan toch naar Ellewoutsdijk en Nisse gaat kun je ook nog wel even tunnelen naar de overkant en langskomen in Walsoorden....kun je een vergelijkend warenonderzoekje houden in het Zeeuwse..... zal zorgen voor koffie en lekkers

Roosnans zei

uh zuz, alles best dat je Mike een keer in levende lijve wilt aanschouwen, maar jij zit toch in New-fun, vlak bij Houten a.s. zaterdag???? Waar Mike dus niet is....

hoop dat je een fijne dag hebt gehad zondag Mike!

En wat een pracht breekt er toch los na een paar druppels water...wat een magie weer die natuur....

Zondag zijn we getracteerd op 4 keer een regenboog, vandaag nog een prachtig grote...ook zo'n wondermooi fenomeen van de natuur...als je maar kijkt!
hug

Mike zei

@ Lin; ik ben niet aanstaand maar het weekend volgende week in Nisse. Ik reis mat iemand anders samen naar een retraite weekend en vrees dat er geen tijd overschiet om te 'tunnelen' :-)
Wij ontmoeten elkaar nog wel

@ Roosnans; Het was ondanks alle muziek een stille dag en ik ben heel blij dat je de mooie dingen weer ziet :-)