vrijdag 7 december 2007

Cut the cheese...


Aha, vandaag hebben we een geheel nieuwe benadering van onze problemen. Het leven is als een grote kaas met gaten. We zijn te gefixeerd op de gaten, die symbool staan voor onze trauma's en wonden. We verliezen onszelf en verdwijnen er teveel in. Vandaag richten we ons dus op de kaas tussen de gaten. We benoemen de zaken die ons goed doen, de zogenaamde ' hulpbronnen', kijken naar onze talenten, dingen waar we goed in zijn en waar wellicht de passie zit en kijken naar de mensen die daarin belangrijk zijn geweest. Ik vind het heerlijk om weer stil te gaan staan en zo te mogen luisteren wat er gebeurd in mijn lijf als ik hiermee bezig ga.

Als assistent trainer merk ik dat er met andere ogen naar mij gekeken wordt. Ik heb altijd de neiging gehad anderen een beetje boven mij te plaatsen. Hoe bizar dat is ervaar ik nu zelf, er wordt nu door sommigen tegen mij opgekeken en dat geeft mij een vreemd gevoel. Enerzijds streelt het en anderzijds kan ik mezelf wel voor de kop slaan anderen belangrijker dan mijzelf te achten. Dat is blijkbaar een hardnekkige gedachte die me al heel lang achtervolgt en keer op keer weer de kop opsteekt. Mike moet onkruid blijven wieden dus!

Opmerkelijk is ook dat een van mijn taken nu juist is de grote drempel tussen de trainers en de cursisten een beetje te overbruggen. Ik ben volop bezig met het vinden van mijn plekje in dit geheel en ik durf zowaar te schrijven dat ik geniet van dit gebeuren.

Wel merk ik aan het eind van de dag dat ik uitgeput ben, waarvan? Ik heb nog een nagesprek met Annemieke die me geruststelt dat ik er 'gewoon' mag zijn. Hoe simpel ;-)

18 opmerkingen:

NickN zei

Het is net wat je zegt soms zijn we alleen op gate gefixeerd terwijl leven een kaas is :-)

Me! zei

De lekkerste kaas zit tussen de gaten. Als je dat weet zijn de gaten niet zo erg...

Roosnans zei

aha! je bent dus na al aan het assisteren!!! mooi mooi mooi.

mijn p.t. zei: Je bent belangrijk!Niet belangrijker dan een ander, maar zeker NIET MINDER belangrijk dan een ander! (goeie gedachte vond ik) en ze zei er bij: en dat geldt voor iedereen!
Zo!

Mooie positieve geweldige insteek trouwens voor vandaag: je kracht, wat drijft je en hoe hou je je staande! mooi mooi mooi...

geniet van er te ZIJN daar!
big hug

aargh zei

Ha, jij vult zelfs al een heel gat, als intermediair tussen trainers en cursisten.
En lieve Mike, natuuuuuurlijk mag jij er zijn, dat vindt Annemieke en dat vind ik maar het allerbelangrijkste is dat jij het vindt!

Roosnans zei

volgens mij vergeet jij wel eens hoe imponerend jij over kan komen, mevrouw!

ria zei

Jij bènt hoor, helemaal ;-)

Redstar zei

Gaten? Welke gaten? Het leven is een grote kaas, en gaten die zie ik niet ;-)

www.brillie.nl zei

Het lekkerste van de kaas, zit net om de gaten...

Anoniem zei

wist niet dat ik onkruid was.......
je nog steeds liefhebbende buuf

Youke zei

Dat vind ik een goede, focussen op de kaas tussen de gaten.

Mike zei

@Nick en Me!; en je natuurlijk de kaas niet van het brood laten eten ;-)

@ Roosnans; het is wonderlijk te merken hoe lastig ik het vind om mijn eigen licht te laten zijn. En imponeren? wie? is dat gedrag of wie ik werkelijk ben? Ik ben in elk geval niet mijn gedrag.
Thanks :-)

@ Ria; hihi, en ook best wel veel he!

@ Redstar; mooi als je dat kunt zeggen :-)

@;typisch Brillie om in het kwetsbare de tanden te willen zetten

@ buuf; hoe kun je dat nou zeggen, jij bent de mooiste blom van het plantsoen! Gauw weer eens bijkletsen?

@ youke; ja dat sprak mij ook erg aan :-)

Mike zei

@Aargh; het doet me heel wat dat je mij dit schrijft. dank je wel!
:-)

Roosnans zei

@ Mike...
ja, als Mike in de ruimte is is Mike in de ruimte.
Nog zonder dat je iets doet of zegt. Uitstraling! ZO!

Reeda Prompt zei

Huh! Vergeet ook niet dat je geweldig kunt dansen, pártner! Vooral je Cuban Hip Movements mogen er zijn, hoor. :-)

Mike zei

@ Roosnans; wauw dame, je laat me blozen en een golf van warmte omspoelt mijn hart. Poehee :-)

Emmanuel zei

@ reeda; darling together we move the stars and the whole galaxy. Wink wink ;-)

Anoniem zei

Hoi Mike

In de driedaagse had johannes het ook al over de kaas en de gaten
Sindsdien is mijn motto ik ga voor de kaas.

Vind het fantastisch voor je dat je mag assisteren, ben stiekum een beetje jaloers op je

Morgen avond ga ik weer naar Limmen voor mijn 20-daagse, dus zie je net niet

Petra

Mike zei

@ petra; Wauw Petra, de 20 daagse is ook fantastisch! Zo te lezen gaat het goed enne 'toevallig' heb ik vandaag aan je moeten denken :-)
Heel veel plezier!