donderdag 27 december 2007

Droevenis...


Op de terugweg naar huis vernam ik dat Benazir Bhutto door een aanslag om het leven is gekomen.
Ik houd me al lange tijd ver van het 'nieuws', niets dan ellende waar ik in elk geval niet goed van word, kan er niet meer zo goed tegen en dit soort berichten bevestigen dat weer..
Enkele weken geleden heb ik nog een videofilm over haar terugkeer naar Pakistan mogen aanschouwen. Ik ben toen zeer aangenaam getroffen door deze prachtige sterke vrouw die zich in dat door achterlijke mannen geregeerde land wilde inzetten voor broodnodige hervormingen. Tijdens die film was er ook al een aanslag op haar leven maar ze liet zich niet bang maken. Wat kun je in hemelsnaam uitrichten tegen mensen die tegen vooruitgang of zelfs de kleinste veranderingen zijn. Wat mij trof in die reportage was de hoop die ze terugbracht naar Pakistan, dat het anders kon, blije gezichten.
Aan de andere kant zijn er de verhalen dat ze corrupt zou zijn en over de nodige bankrekeningen zou beschikken. Ik weet niet wat waar is en kan alleen afgaan wat ik van haar gezien heb.

Haar strijd is in elk geval voorbij, ik schaar haar bij de andere Groten als Ghandi en Luther King en blijf hopen dat dat de wereld nog tijdig tot inkeer zal komen.

Er heeft zich iemand opgeblazen in de buurt van Bhutto's voertuig. Zij liep daarbij zware verwondingen op en bezweek in het ziekenhuis. Volgens bronnen in het ziekenhuis vielen daarbij nog 19 andere doden. De aanslag komt tien weken na de terugkeer van Bhutto naar Pakistan na jaren van ballingschap. Ook toen vond een zelfmoordaanslag plaats in de havenstad Karachi waarbij 140 mensen het leven lieten. Over twee weken zijn er in Pakistan parlementsverkiezingen.

9 opmerkingen:

NickN zei

Blijkbaar ben je door het zelfde nieuws geraakt als ik. Vrijheid van meningsuiting is vaak het eerste wat sneuvelt

Mike zei

@ Nick; yep en ik was verrast je blog te lezen

Redstar zei

Ik hoorde het nieuws ook, en wordt altijd even stil van zoiest. Ook vanwege de andere niet bekende slachtoffers..

Mike zei

@ redstar; tja, en de wereld draait door...

Bolus zei

dappere vrouw! Ze deed me denken aan Ingrid Betancourt..

Veerle zei

Hier nog iemand die door dit nieuws is geraakt. Ik vind het gewoon bekrompen van de moordenaar(s)

Overigens is ze doodgeschoten en heeft de dader zich daarna opgeblazen.

Mike zei

@ Bolus; idd ook zo'n sterke vrouw, leeft ze nog? Wat doen mensen elkaar toch een vreselijke dingen aan

@ veerle; ik heb er even geen woorden voor

Redstar zei

Ingrid Betancourt leeft nog. De wereld draait zeker door..

Me! zei

Dit de snelste manier om van je concurrenten af te komen.... Laten we blij zijn dat het hier nog even anders is. Alhoewel... Pim Fortuijn