zaterdag 29 december 2007

Honderdenzeven...


Mike is het zat. Het is nog niet zo erg als op de hiernaast afgebeelde tekening, maar ik ben het zat om me ongemakkelijk in mijn eigen lijf te voelen.

Vaak bedenk ik mij als ik moe en vol in mijn bedje lig, de meest prachtige plannen en voornemens om 'wat' aan gewicht te verliezen. Een riante positie om met een volle maag allerhande slanke gedachtes de wereld in te helpen. Helaas houden deze nooit zo lang stand. Als ik opsta de volgende morgen wil ik heel graag een ontbijtje en zo sukkel ik de hele dag door. Niet dat ik zo'n snoepert ben maar ik kan gewoon de hele dag door eten. Ik voel me gewoon lekker als mijn buik vol zit. Verslaafd aan eten dus.
Dertien jaar geleden was ik superslank en verslaafd aan sigaretten, daar stond ik mee op en ging ik mee naar bed. Ik heb dus de ene verslaving met de andere verruild, en eerlijk is eerlijk er is ook een tijd geweest dat ik die extra kilo's heerlijk vond. Men prees mij als ik zo zat te genieten van het eten en moedigde mij aan meer te eten. Niet dat ik de 'schuld' bij anderen wil neerleggen, elk pondje ging echt door mijn mondje, maar toch speelt het wel mee. Eindelijk werd ik gezien en kon men niet meer om mij heen, letterlijk. Alleen van binnen veranderde er niet zoveel, de onzekerheid en het gevoel van het altijd tekortschieten bleef.

Nu ik langzaam maar zeker door de gevolgde trainingen zoals Deep Change, steeds positievere gedachtes over mezelf krijg wil ik ook graag van die extra en inmiddels overtollige ballast af. Vanaf nu zal ik geregeld de kilo's van me af schrijven op dit blog. Als stok achter de deur want schrijven en met name bloggen is een grote hobby geworden.
Was gegroet, the incredible shrinking woman ;-)

19 opmerkingen:

Wieneke zei

Iemand prijzen omdat ze zit te schranzen? Nou jaaaaa! Ik vind het een heel goed plan om te gaan afvallen. Doe jij dan ook je gewicht-van-de-week in de kolom op je log? Wij willen natuurlijk wel volgen of je je aan je voornemen houdt, he? ;-)

Mike zei

@ Wieneke; ik heb na lang dubben, als stok achter de deur, bedacht er open over te gaan bloggen. Ik heb een nieuw label toegevoegd 'gewichtigheden' en ik zal hier veel over schrijven want het houdt me erg bezig. Mijn gewicht staat in de titel (bloos)

Wieneke zei

@Mike: Ik had net mijn reactie hier gepost toen de electriciteit bij ons uitviel. De boel doet het inmiddels weer, dus ik kom even kijken of hij overgekomen was. Jemig, 107 staat er, ik zie het nu pas. Nou, werk aan de winkel, meid!
Ik zal je genadeloos gaan zitten ophitsen, hoor. :-)))

Mike zei

@ Wieneke; I count on you!

Anoniem zei

Lieve Mike,
Een onderwerp, dat mij ook triggert en wat ook een grote wens is van mij
Ik ben sinds april bij een dietiste en mijn doel is mijn eetbuiten te beheersen en niet meer aan komen. Mijn opdracht is 6x per dag te eten. en een beetje letten op vet en suikers
Helaas kom ik mij zelf hieral enorm in tegen, dus voor mij is het blijven werken aan mijzelf en er komt een dag dat ik af ga vallen. ook hierin voor mij little steps. Want helaas is het soms niet zo simpel, dat je door minder te eten af gaat vallen. Goed in je vel zitten is nummer 1
Ik hoop dat jij nu zo goed in je vel zit, dat het je makkelijk af gaat wat kilo,s te verliezen.
Ik heb alle respect voor je poging, en dat je dit wereldkundig maakt. En ik vind het voor mij weer heel leuk om dit lijnproces van jouw te mogen volgen
De allerbeste wensen voor een slank 2008

Petra

Pasula zei

Heerlijk zo'n log, dat neem ik me ook telkens voor, maar Mike, ik ben zo'n genietbeest dat ik soms moe van mezelf word als ik alleen maar bepaalde Soja Bakker-ideeen oproep...
(en dan Soja zoals Soja bedoeld is, een eetbaar iets)

Ik heb zelf ook een stok achter de deur nodig, alleen verval ik dan soms in ongezonde gewoontes zo van: shooot over 3 dagen moet ik gewogen worden... en dan eet ik dus gewoon 3 dagen niet. Neee, die tijd is geweest voor mij, ik vermoed dat bewegen doeltreffender voor mij is dan minder eten, en dat bewegen is het leukste als je dat samen met iemand doet, dus wordt er veel gestapt.
Ik blijf je natuurlijk wel volgen, hopelijk gaat het je lukken, ik duim ervoor!

Redstar zei

Eten is vaak een vervanging voor wat anders. Een gemis, zeggen ze wel eens. Jij bent nu zover dat je iets wilt gaan ondernemen, en dat is het gevolg van het veranderen van jezelf. Ik kan je alvast helpen door te vertellen dat als je kilo's kwijt raakt, je je eigen minder moe zult voelen! Kijk daar naar uit, en win deze slag! Je mag altijd om support vragen indien nodig

Mike zei

@ Petra; ik ga niet 'lijnen', wel wil ik veel bewuster bij mijn eten stil gaan staan en de tijd nemen om te eten. En bewegen, veel meer bewegen :-). enne geen poging hoor, ik doe het , sterker nog, ik ben al begonnen ;-)

@ Pasula; haha Soja Bakker, wat een leuke! Ik gebruik veel soja producten dus die variant houd ik erin :-)

@ Redcoach; Kijk van deze reactie krijg ik al gewoon energie! dank voor je aanbod, ik weet je te vinden ;-)

Roosnans zei

Hee mike, moedig besluit! Heb er zelf lang tegenaan gehikt voor ik mijn overgewicht ging aanpakken. In alle openheid: die was 95,3 kg.
Inmiddels is daar 10kg van af. Het blijft nu daar wat op hangen. In het nieuwejaar ga ik weer verder voor de volgende tien. Ben zelf via mijn sportschool aan de slag gegaan via Diplan (www.diplan.nl): een combi van eetpatroon wijzigen (en zeker NIET hongeren) en sport. Kun je bij je werk om het hoekje ook (Medicort) volgen!
Sterkte bij welke aanpak je ook kiest! big hug!

ria zei

huh? Wat is dat hierboven?
Er staat wel honderdzeven, maar er staat niet bij hoe groot je bent, want je bent wel erg groot hoor ;-)
Maar een paar kilootjes minder kan geen kwaad en ik zal je zeker ook steunen!

Mike zei

@Ria; haha, zoo groot ben ik nou ook weer niet, of ben jij zo klein? Hoe dan ook, dank voor je steun ;-)

@ Roosnans; ja dat is ook nog een optie. Zelf dacht ik eerder aan de auto laten staan en te gaan fietsen. Maar er komt ongetwijfeld een moment dat er meer nodig is. Thanks ;-)

NickN zei

heheh ik moest wel ff hard lachen om dat plaatje.
Ik denk dat wij allemaal wel iets hebben met ons lichaam wat we anders zouden willen hebben. 10 jaar terug was ik elke dag op de sportschool 2-3 uur aan het sporten (verslaafd) en nooit echt tevreden over behaalde resultaten.

Anoniem zei

Lieve Mike
Ja het is best praktisch. En als het overtollige je niet meer warm houdt stoken we vaker een vuurtje.
Yke

hanscke zei

Als je het wilt, lukt het ook. Echt lijnen of op dieet gaan zie ik niet zo zitten, maar inderdaad zo af en toe een balansdag, dat lijkt mij ook wel wat.

Me! zei

Succes, maar volgens mij was die kat daar niet van geschrokken...

Mike zei

@ Nick; Ja, dat herken ik wel, maar nu gaat het me om het ongemak wat ik er van heb. En het voelt niet gezond.

@ Yke; vrouw naar mijn hart, dat gaan we heel veel doen in 2008!

@ Hanscke; helaas red ik het niet meer met een balansdagje af en toe. Maar ik ben erg gemotiveerd en nu ik het open en bloot geblogd heb kan ik niet meer terug.

@ Me!; hahahaha :-)

aargh zei

Wat een dapper besluit! Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je je er lekker van gaat voelen! Denk erom dat gewicht niet alleen te maken heeft met wat je eet maar zeker ook met wat je doet. Zet 'm op Mike!

Martine zei

Haha! Jij bent volgens mij veel te gek op je katten om ze zó aan het schrikken te maken..
Ik wens je alle succes van de wereld. Afvallen is hard werken, en hier spreekt een ervaringsdeskundige. Het is mooi om te weten dat er veel mensen met je mee leven en je willen ondersteunen, het gaat je zeker lukken!

Veerle zei

Hoewel ik niet zo erg met mijn gewicht in de knoop zit, snoep ik wel erg veel en herken ik me dus wel in dit blogje! Mijn advies (weet niet of je dat wil trouwens, maar lees dan maar niet verder ;) ): stevig ontbijten, lunchen en dineren, tussendoor veel water drinken en van de rest afblijven! Oke 2 stuks fruit, dat is ook heel gezond, dat mag dan tussendoor...