zaterdag 15 december 2007

Klaar voor de kerst...






















Daar staat ie dan, vakkundig en geheel van alle versieringen ontdaan. Kaal dus en een tikkeltje scheef. De schuldigen wassen zich beiden in onschuld maar ik weet wel beter, en beschik daarnaast over 'heterdaad' actiefoto's.
Door het hele huis vinden we nog snippers, losgeslagen en opengekrabte kerstballetjes en zo ook dus glitters onder de zich aan deze sloop schuldig gemaakte voetzooltjes...
Om nu niet het hele weekend naar de afgetakelde boom te hoeven kijken spoed ik mij nog even, net voor sluitingstijd, naar het locale kruidvatfiliaal om daar voor luttele pecunia's wat nieuwe, uiteraard onbreekbare, ballen en slingers aan te schaffen.

Zeer geïnteresseerd word ik gadegeslagen als ik even later de nieuwe glimmende en ritselende waren aanbreng in de boom,. Als ik de bengels laat kennismaken, wordt er zorgvuldig geroken, gevoeld, aangetikt, gewikt en gewogen maar het is de lieverds al gauw duidelijk dat er wat deze boom betreft er geen LOL valt te beleven en er 'geen bal aan is'...

12 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Das wel een klein pakje voor de kat.

Mike zei

@ Brillie; die kleine pakjes waren een van de leukste dingetjes in mijn gouden boom. Ik heb ze jaren gehad, de bengels waren ze kennelijk zat ;-)

Hermien zei

Schattig zo'n kat-met-gouden-pakje. Maar het probleem klinkt bekend. En onbreekbare ballen kunnen toch stuk als je er bovenop gaat staan nadat de kat ze uit de boom heeft getikt en ze - na een partijtje voetbal - achteloos ergens heeft gedumpt (vlak voor de deur of zo).

Mike zei

@ Hermien; de ballen zijn (verhoudingsgewijs) een beetje groot uitgevallen, ik denk niet dat we er zo gauw op zullen gaan staan ;-)

ria zei

hihihi, gewoon gèèn boom, veel handiger hoor ;-)

Me! zei

Schattig, van die beesten. Ik heb een kat die die pakjes het allerleukste vindt. Binnen 10 minuten is het touwtje er helemaal vanaf....

NickN zei

Katten maken rare sprongen en zo ook die van jou. Ik vind de filmpjes op YouTube altijd lachen.

aargh zei

Hihihi. :-)) Heerlijk. En zo invoelbaar.
Sorry hoor.
Misschien moeten er gewoon een paar kerstbengeltjes in die boom, met om hun nek een sierlijk slingertje en lametta in de snorren.

Youke zei

Goh dat je dan de moeite neemt om het nogmaals te versieren!

Redstar zei

Hoe katten de lol er in kunnen vinden, om met zulke dingetjes te spelen. ALs ik die katten hier soms bezig zie.. :-)

Roosnans zei

Das toch de prachtigste uitdaging die er is, een kerstboom. En wat ben jij sportief om die boom nog een keer in te pakken voor hun! grinn. Benieuwd hoe lang de boom nog versierd is en blijft...
veel plezier met je makkers!

Mike zei

@ ria; het is toch wel heul gezellig hoor al die leuke lichtjes

@ me! ja die zijn hier ook faforiet, eigenlijk alles wel als het maar ritselt en goed 'mep'baar is ;-)

@nick; ja ik geniet ook altijd van die filmpjes :-)

@ aargh, je beschrijft bijna hoe ik de bengels hier aantrof een lange slinger achter zich aan trekkend ;-)

@ youke; tuurlijk joh, zoveel werk vind ik het niet hoor en we hebben maar een klein boompje ;-)

@ Redstar; het zijn en blijven hele aparte beesten maar ik kan zo heerlijk om ze lachen, enne volgens mij hebben ze zelf ook lol :-)

@ Roosnans; het lijkt wel of ze 'm dit jaar voor het eerst 'ontdekt' hebben. Voorgaande jaren hadden we in het geheel geen 'last':-)