vrijdag 21 december 2007

Lui, links en lak aan de burger...


Kom ik vandaag langs een artikeltje over een boekje vol vooroordelen over 'de' ambtenaar.
De titel pakte me: "Lui, links en lak aan de burger".

Die vooroordelen zijn er dus genoeg, ik denk gelijk aan een heel scala aan ambtenarenmopjes zoals "waarom kijkt een ambtenaar s'ochtends nooit uit het raam?"

In dit boekje worden maar liefst tweeënveertig vooroordelen jegens 'ons' ambtenaar onderzocht en getoetst. We zouden saai zijn, minder hard werken en last but not least kunnen we lezen hoe Xaviera Hollander (ja, die ja) over het sexappeal van een ambtenaar denkt. Heeft ze de laatste tijd wel eens naar zichzelf gekeken ?
Goddank zit deze werkweek erop, de laatste loodjes waren even zwaar maar we hebben het glansrijk doorstaan. Dit mede dankzij de hilarische bijdrage van Aargh aan deze dag.
Donderdag kom ik pas weer opdraven. Tot die tijd ben ik lui, links en heb ik lak aan alles!

PS, natuurlijk kijken ambtenaren 's ochtends nooit uit het raam, dan hebben ze 's middags niets meer te doen.
Hoezo een baard?

Haha, zij die gaan vrijbuiteren, groeten u!

15 opmerkingen:

Wieneke zei

Veel plezier bij het vrije buite(l)rwerk, Mike. Wat weet die Xaviera nou over jouw sexappeal, zo vraag ik mij inenen af.

aargh zei

Nou ik ben gek op ambtenaren hoor!
En als de boel nog eens ontregeld moet worden dan roept u maar :D
Lekker vrijbuiteren maar!
O.t.: Hoera! Blogger heeft z'n leven gebeterd, een vakje voor m'n url!

Roosnans zei

Doe jij maar lekker lui, loom, lekkerkokend,lollig, losjes, leutig,lief,lyrisch en met lak aan wat jij wil...geniet van de komende dagen! Buitert lekker vrij! en zorg net als Aaarggg ook culi voor de vogels (lol dat verhaal trouwens!)

hug!

Me! zei

Hoezo vooroordelen...

Redstar zei

Waarom hebben ambtenaren een houten bureau?

Dan is er tenminste nog iets dat werkt :-)

Geinig, waar zijn die boekjes te koop?
Prettig w-end Mike, want je hebt een paar dagen !!

ria zei

Lekker relaxen Mike. En ik kende hem nog niet hoor, van dat naar buiten kijken ;-)

Mike zei

@ Aargh;Geweldig, ik weet je te vinden hoor, net als de obese merels ;-)
Onthoudt Blogger de gegevens nou ook?

@ Roosnans; haha, Thanks en Aargh schrijft gewoon errug leuk :-)

@ Me!; Tja, ik begrijp het ook niet zo goed ;-)


@ Redstar; dat is er ook vast een die onderzocht is, enne klopt niet, ik heb geen houten bureau ;-) heb geen idee waar dit te koop is, als ik 'm tegen kom hoor je het.

Mike zei

@ Wieneke; Daar weet mevrouw X helegaar niets van :-)

Mike zei

@ Ria; haha, echt niet ;-) Bedankt voor de mooie kaart, werkelijk erg mooie foto!

Lin's ding zei

wat vertel je het weer leuk. Wees maar lui en met lak aan de burger. Geniet jij maar lekker van alle vrijheid met alles erop en eraan.

Redstar zei

@ Mike :-) oke is goed.. Jij hebt geen houten bureau? mss werk je dan te hard? ;-)

www.brillie.nl zei

Ambtenaren zijn ook maar mensen die wat wat minder hard werken, maar zeker dit niet verdienen.

aargh zei

@Mike: nee, het moet wel elke keer ingevuld worden, maar 't werkt in elk geval!

ajmh zei

Ambetnaar, gweldig! Ik zou zo met je willen ruilen.

Mike zei

@ ajtm; wat heb je in de aanbieding, misschien kunnen we ruilen?
:-)