maandag 31 december 2007

Oudjaar 2007

Het is een dag zoals alle andere dagen behalve dan het verschil dat er veel geknald wordt en er bij vlagen een flinke kruitdamp hangt. Mijn oud en nieuw 'viering' is sober, als altijd. Maxim viert het met zijn familie en ik blijf lekker thuis bij de katten. Ik zal wat zappen of naar muziek luisteren. Als het droog is en niet te hard waait vanavond, dan maak ik een mooie fik in onze vuurkorf op het pleintje om 00.00 uur. Op dat fikkie komen altijd aardig wat buurtjes af en dan kleumen we even samen en gaan ieder ons weegs.
Wellicht heb ik vanavond nog zin te bloggen, alles staat open, ik zal het wel zien.

Voor nu wens ik een ieder een gezellige avond en dat 2008 een mooi jaar mag worden in alle opzichten!

En misschien nog een magere tip als alternatief voor oliebollen. Makkelijkste is om het oliebollenbeslag in plaats van in de frituurpan, gewoon te bakken (15 - 20 minuten 190 graden) in muffinvorm. Heel goed eetbaar al mogen ze de naam 'olie'bol natuurlijk niet dragen ;-)

16 opmerkingen:

Bolus zei

Laat ik me vandaag nu afgevraagd hebben wat er van kwam wanneer je gewoon het beslag in een broodvorm zou doen.. smaakt het?

Veel geluk met je uiteinde! :D

Mike zei

@ Bolus; het scheelt heel wat vieze walm en zware luchten. Ik vind het een prima alternatief en zeer smakelijk, evt kun je er een lik (room)boter tussen doen, net als bij een krentebol maar dan gaat het 'magere'natuurlijk wel een beetje weg ;-)
Ik vind je oudjaarswens wel een tikkie luguber ;-) hahaha

Roosnans zei

Smakelijk met de alto-bollen!!! En alvast een heel mooi begint van 2008! Vol inspiratie en bloei!
hug

Mike zei

@ Roosnans; thanks darling :-)

Me! zei

Een hele fijne avond meid, ik zie je volgend jaar...

Mike zei

@ Me!; Gillend of in de keuken ;-)

hanscke zei

Er hangen nog wat raadsels om je heen, (Maxim gaat naar zijn familie bv, dat vatik niet helemaal) maar er komt een heel nieuw jaar om daar achter te komen. Ik wens je een goed uiteinde van dit jaar en een lekker warm begin van het volgende en natuurlijk veel goeds voor heel het jaar.

Redstar zei

Lieve Mike,
Je laat deze dag op jouw manier gebeuren! en dat is helemaal top. Ik bak van oliebollenspul regelmatig een brood in de bakmachine :-) heerlijk gewoon.

De beste wensen voor volgend jaar, en dat je nog meer groeien mag tot jezelf!!

ria zei

Ik heb een paar oliebollen gekocht in het kraam in het dorp, ze zijn heerlijk. Wij blijven ook gezellig thuis en Joop gaat om half één op de taxi ;-)
Fijne avond!

Mike zei

@ hanscke; nix geen raadsel hoor, wij doen 'gewoon' beiden wat we het liefste doen. We laten elkaar zoveel mogelijk vrij.

@ Redstar; dat is ook nog een mogelijkheid natuurlijk ;-)

@ Ria; jullie hebben ook vast een gezellige avond zo, als je maar doet wat je wilt doen, hopelijk heeft Joop een rustige dienst...

aargh zei

Kleum gezellig dan, en sterkte voor de poezen! Wij blijven ook lekker thuis en ik zal wat weesgegroetjes bidden voor een behouden thuiskomst van al het uitgaande jonge volk.

Nickn zei

Hoe dan ook Mike een fijne avond en een gezond en gelukkig nieuw jaar toegewens door Nick (Nikolski)en zijn gevolg ;-)

Mike zei

@ Aargh; goddank, je hebt je kunnen losweken van het behang ;-) Ik hoor net op het nieuws dat het erg mistig en glad is en ik houd mijn hart vast en sluit aan met wat 'onze vaders' voor de behouden thuiskomst van de ouderen onder ons...

Mike zei

@ Nick; Dank je wel, als jij het over je 'gevolg' hebt moet ik weer denken aan de eerste kennismaking met jouw blog en word ik weer een beetje misselijk ;-) hahaha, dat was het ranzigste hoogtepunt van 2007

Rainbow Light zei

Geniet ze van deze oliebollentijd, goede tip trouwens, ik geef echter nog steeds de voorkeur voor die echte appelbeignets, maar dan zonder zo'n vreselijk suikerlaagje erop, dus gewoon appel, gaatje en deeg. mmmm, ga ik zometeen eten, nadat ik een warm bad heb genomen, en dan op de bank ga hangen met de kat, die nu toch wel errug aanhankelijk begint te worden..., fijne avond en alle goeds voor 2008, dat al je voornemens uit mogen komen.

Mike zei

Ha rainbow light; mooie avatar! Mjammie appelbeignet :-)
Fijne avond voor jou ook, dat het rustig moge blijve...