maandag 17 december 2007

Van krabben en ballen...


Haha, mijn dag begon uitzonderlijk goed. Allereerst startte de motor toen ik het sleuteltje omdraaide, wat lang niet overal vanochtend zo vanzelfsprekend was...

Ten tweede was ik zo verstandig geweest mijn anti bevries dekje over de voorruit heen te trekken. Zag ik andere dagen nog besmuikt lachende voorbijgangers terwijl ik in de wind worstelde met het aanbrengen van het dekje. Vanochtend bleek ik in elk geval niet meer de enige, wel de enige met origineel antivriesdekje want lakens en zelfs kranten trof ik aan op buurauto's. Overal om mij heen hoorde ik het bekende schrapen, gerechtigheid voor al die keren dat ik uitgelachen ben omdat het niet gevroren had ;-)

De werkdag was verder pittig maar met een gebakje bij de thee want er was een jarige. Voor morgen staat dan eindelijk het gesprek met mijn leidinggevende en onze wijkmanager gepland. Ons meningsverschil is wat naar de achtergrond verschoven maar moet nog steeds uitgesproken worden. Wel merk ik bij mezelf dat 'tijd' mij doet nuanceren en relativeren. Gelukkig maar en misschien lukt het morgen om als volwassenen met elkaar te praten.

Thuisgekomen maak ik met kloppend hart de deur open en kijk om de hoek voorbereid op het ergste. Maar ik zie helemaal niets behalve twee zich uitrekkende luie harige bengels die zich keurig voor mij opstellen met een blik van 'ben je nou alweer terug, we hebben nog geen gelegenheid gehad de boom ongestoord door de kamer te rossen'.

De ballen en de boom zijn dus nog intact.

17 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Of dat gaat lukken is maar de vraag. Maar sterkte om volwassen woorden te brengen.

Redstar zei

Hahaha, ik heb het nooit meegemaakt dat de katten de boom om hadden geworpen. :-D Maar ik snap de angst wel een beetje...

Suc6 met dat gesprek!!

Mike zei

@ Brillie; euh, dank je wel, euh denk ik....?

@ Redstar; nou nou 'angst' is wel een heel groot woord. Ik blijf het wel spannend vinden :-) Altijd weer een verrassing met die jongens.

martine zei

Mooi bommpje, en ach, die onderste ballen zullen vast wel zo nu en dan een pets krijgen, maar je had nou toch onbreekbare gekocht?
En dat gesprek, tja, dat lukt wel of het lukt niet, laat je niet te zenuwachtig maken, dan komt het vast wel goed. Nuanceren en relativeren zijn alvast een sterk begin. Ik duim voor je.

aargh zei

Ze weten dat de Kerstbalmatch is afgelast en dat de politie niet ingrijpt, sportieve beesten :-)

Mike zei

@ martine; dank je wel :-)

@ Aargh; haha, ik geloof dat je gelijk hebt, de krant lag in reepjes :-)

NickN zei

ik heb ook een dergelijk antivries doekje ergens maar krabben is zo leuk ;-)
Elke tegenstelling op je werk dien je op een normale wijze uit te spreken met je leidinggevende anders kan je niet op een normale wijze je werk meer doen

Roosnans zei

Op een of andere manier vergeet is steeds weer dat het "krabben!"-weer is....

Die katten blijven je ook steeds verbazen hoor, for better for worse...grinnn

Morgen gesprek. Tja. Twee pittige dames tegenover je. Blijf goed bij jezelf, blijf bij je gevoel, dan kom je er wel uit! Succes!

hug

Wieneke zei

Ja en denk er vooral aan, dat over 20 jaar je niet eens de naam van die troel meer weet. Zo heb ik me regelmatig ongelooflijk opgewonden over allerlei lui waarmee ik moest werken, maar ik weet nu niet eens hun namen meer. Dat relativeert wel, hoor.

ria zei

soms zit het mee en soms zit het tegen hè.
Succes morgen!

Me! zei

Krabben, schrapen en dat soort dingen gaan aan mij voorbij. Voorruit verwarming is een uitkomst... Trouwens, mijn garage ook.

Anoniem zei

Dit is de vierde week dat ik thuis ben en op een klein geaprek na waar de afdelingsdirecteur geweldig boos op mij was is er nog niets gebeurd. Dit zal pas op 10 januari zijn. Ik voel me net zo'n overbodige bezem die inde werkkast geparkeerd is. hanscke

Roosnans zei

@hanscke: dit zegt meer iets over je werkplek dan over jou en jouw inzet! (Maar ik herken het zeker!) Laat je eigenwaarde niet omlaag halen door dit! sterkte!

Youke zei

Nou dat zijn allemaal positieve dingen! Daar leeft een mens van op.

Mike zei

@ Nick; Krabben leuk?! rare jongen ;-)

@ Roosnans; pittig jazeker, ach en in het ergste geval sta ik morgen op straat, maar ik verwacht dat het zo'n vaart niet zal lopen ;-)

@ Wieneke, over 20 jaar ben ik hier niet meer mee bezig :-)

@ Me!; tja, helaas staat de grote groene lobbes nog steeds op de oprit naar de garage, maar volgend jaar gaat ie fut :-)

@ Hanscke; een uitermate vervelende situatie en ik ben het roerend met Roosnans eens. Als heks heb je vast ideeen om iets anders met die bezem te doen. We kunnen een keer samen uitvliegen voor een wandeling oid :-)

@ Ria; thanks :-)

@ Youke; soms zit het heerlijk mee:-)

Pasula zei

Een gelukje moet je hebben natuurlijk, ik hoop dat de rest van de kerstdagen de boom intact blijft!
Succes met je gesprek Mike, het gaat vast lukken, ben ik niet bang voor.

Linneke zei

Veel succes met het gesprek. Soms is het inderdaad het beste om even tijd over een 'conflict' te laten gaan omdat je dan minder emotioneel geladen bent en iets rationeler bent. Hopelijk is dat ook bij de 'tegenpartij' het geval. Laat je alleszins niet kisten.
Bij ons thuis hebben de poezen de kerstboom ook nog niet omgeploegd. Hout vasthouden ... Loki vult haar kattenbrokkendieet wel regelmatig aan met het verorberen van een mini-kerstslinger. :-)