donderdag 17 januari 2008

Dapper op de trapper...



Onder dat motto vandaag weer een flinke afstand afgelegd. Vanochtend levensgevaarlijk vanwege de mist en vanavond, ja ik was weer eens laat, levensgevaarlijk vanwege zich naar huis spoedende automobilisten die vanwege de regen waarschijnlijk weinig zicht hadden op mij. Ik voelde me een eenzame zwoeger, natuurlijk tegen de wind in maar ik zet door. Ik heb het fietsen gemist, het is heerlijk om te fietsen. Tot 5 jaar geleden fietse ik gewoon dagelijks naar Utrecht, daar kwam pas de klad in toen mijn vader wat slechter werd en ik de grote groene lobbes te onbetrouwbaar (en te langzaam) vond. Een klein peugeotje werd gauw aangeschaft want ik wilde gewoon snel naar hem toe kunnen als het nodig was. Het duurde niet lang of ik pakte de auto voor het dagelijkse woon-werk verkeer. Heel begrijpelijk allemaal en ik ben heel erg blij dat ik nu (her)ontdekt heb hoe heerlijk het stoeien met de elementen is. Het brengt oude herinneringen aan het windsurfen naar boven waar ik worstelde met de winden, ik kon uiteindelijk tot een maximum van windkracht 5 het zeil houden. Ontelbare keren vallen en weer opstaan, maar dat gevoel van de wind in het zeil voelen en je hele lijf overgeven en 'hangen' om het zeil te houden, je één voelen met de mast, plank, wind en water, bijna in plané over het water scherend, WAUW!

Terug weer naar het hier en nu, ben ik blij bij elke ronddraaiende trapper en regenvlaag die in mijn gezicht waait.

Ik leef!


18 opmerkingen:

Hermien zei

Hé Mike, je beschrijft het zo enthousiast dat ik bijna heimwee naar zo'n Nederlandse regenbui krijg!

Wieneke zei

Ik ben zoooooooo trots op je! :-)*Mike rijdt met enorme rotvaart en tot bij haar gehaakte haarband opgetrokken knieën door grote modderplas en gilt* PLANEEEEEEEEE !!!!

Me! zei

Ik heb jaren iedere dag naar het werk gereden met de fiets en had altijd het idee dat ik en op de heenweg en op de terugweg wind tegen had.

Roosnans zei

jeee, zo ontdek je nog eens verborgen talenten .... surfen, windkracht 5... zo zo zo! stoer hoor. Dan is dit fietstochtje zeker weten een fluitje van een cent... ha ha!
hug

natjeel zei

Heerlijk,wind en regen in je gezicht, ik kan daar ook zo van genieten! Natje xxx

NickN zei

Jij omschrijft het zo geweldig goed dat ik gewoon de wind en regenvlagen proef..........

aargh zei

Lekker hoor, en heel goed dat je volhoudt. Een mens heeft dat eigenlijk gewoon nodig, alleen vergeten veel mensen dat. Lekker doorfietsen dus!

ria zei

Regen vind ik minder, maar voor de rest kan ik wel met je meevoelen. Een dagelijkse (grote) portie buitenlucht is gewoon heerlijk!

Martine zei

Wat zullen we weer slank en gezond worden hè...en je hoofd raakt er ook zo lekker opgeruimd van.

Rina zei

Jee Mike wat goed!!!
Ik ga ook op de fiets, alleen is dat niet te vergelijken met wat jij aan afstand af moet leggen.

Ik vind het echt knap als je met dit weer de beschikking hebt over een auto en dan toch gaat fietsen!!
Ga zo door.

Redstar zei

Jammer genoeg kan ik niet zo gemakkelijk meer fietsen.. maar ik genoten om dit te lezen..

Youke zei

Het klinkt heerlijk zoals je het schrijft.
Ik ben alleen nog in de fase van het net hebben van een auto en ga dus nu niet meer op de fiets naar het werk.

Mike zei

@ hermien; wat leuk je hier weer eens te treffen. Zit er wellicht een tweede moordmysterie in?

@ Wieneke; Het beeld alleen al ;-)

@ Me; dat denk ik ook heel vaak, maar wat geeft dat, wie zegt dat het leven rechtvaardig is?

@ Roosnans; ja onvermoede talenten, toen was ik wel jong en net zo slank als de mast ;-)

@ Nick; Thanks,nou die regen smaakt niet zo lekker maar we doen het er wel mee ;-)

@ Aargh; ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat ik vroeger liever met de auto ging. Zelfs het fietsen in de regen was heerlijk
:-)

@ Ria; net wat je zegt :-)

@ Martine; Zo is het precies, het ruimt op!

@ Ha buuf, we zijn gewoon goed bezig en jij sport in de open lucht

@ Redstar; dat vind ik rot om te lezen, als je zelf gezond bent en alles werkt dan sta je daar te weinig bij stil.. Maar weet dat je altijd achterop de fiets mag springen ;-)

@ Youke; ik herken het maar geloof me dat fietsen 10 keer fijner is
;-)

Redstar zei

@ Mike :-D ik zit er niet mee joh. Zoals je weet hadden ze me beloofd nooit meer zonder krukken te lopen, maar dat doe ik nu wel :-) dus fietsen komt ook weer helemaal goed. Tot die tijd lift ik wel een keer met je mee :-D

DaPino zei

Ik kom zojuist van de fiets door wind en regen en geeft inderdaad gevoel van "Ik leef"... en dan thuiskomen met gloeiend gezicht en koude handen om warme mok koffie, heerlijk!

Hermien zei

Hahaha Mike, meteen het ijzer smeden als het heet is hè?! Ik ben al wel een beetje aan het rondkijken, dus wie weet.

Mike zei

@ redstar; ik blijf het toch erg heftig vinden. Wat een processen heb je doorlopen en zijn er nog steeds aan de gang. Heb erg veel respect voor je

@dapino; hier zit ik lekker met mijn knuistjes om een mok hete chocomelk, heerlijk :-)

@ Hermien; Ik houd mij van harte aanbevolen, weer of geen weer ;-)

Lin's ding zei

zo Mike, ik weet wat jij komende zomer gaat doen tot in de herfst....dan ben je vast weer wel op het niveau van windkract 5...fiets ze!