dinsdag 15 januari 2008

Het houdt je van de straat...


Vanavond mag ik weer bij het maandelijks overleg zitten van de wijkraad, een lange dag dus want ze weten van geen ophouden en kunnen lang blijven plakken. Zeker met het onderwerp van vanavond, namelijk het samenscholingsverbod op Kanaleneiland. Eerst roepen ze om harde maatregelen en nu gaan we te ver met het instellen van het samenscholingsverbod. Ach we zullen het wel zien straks en misschien valt het allemaal wel mee, whoehahahaha

Moge het nog niet duidelijk zijn waar mijn passie ligt, hier in elk geval zeker niet :-)

19 opmerkingen:

Me! zei

Maakt niet uit hoe, als het maar leefbaar blijft.

natjeel zei

ambtenaren die ambten.. kan effe duren.. Succes! Ik begrijp nu ook waarom je nog wegdroomde op je kantoor. Natje xxx

hanscke zei

maar je neemt je maatschappelijke verantwoordelijkheid, zin of geen zin

Roosnans zei

woehahahaha

vooral van die laatste opmerking ben ik onder mijn bureaustoel gevallen.....

zucht
leef met je mee!

hug!!

aargh zei

krijg je wel gevarentoeslag eigenlijk?

ria zei

nog even doorbijten ;-)

Lin's ding zei

en waar ligt dan wel je passie? Ga er voor, pak je kansen! en succes daar op dat eiland van jullie

Anoniem zei

in 1960 hadden wij een pleegkind in huis, Cécile, ze durfde haast niet te zeggen waar ze vandaan kwam: Kanaleneiland. Toen al een beruchte buurt. Het was een fijne intelligente meid, ben benieuwd wat er van haar geworden is.

NickN zei

Ik vind het wel leuk om dergelijke vergaderingen bij te wonen en dan een beetje olie op de vuur te gooien ;-)

Mike zei

@ Me!; daar zeg je me wat, er zijn hier in elk geval grootse plannen want zo kunnen we niet verder

@ Natje; ja op dagen zoals deze kan ik sneeuw en hertesporen heel goed gebruiken ;-)

@ Hanscke; euh, nou, euh * schoorvoetend* ik mag 'de handel' notuleren, is dat betrokkenheid?

@ Aargh; Haha, ik zal eens een balletje opgooien ;-)

@ Ria; euh, hoe lang is 'even'?

@ Lin; ik zit nog vol met belemmerende gedachtes maar er wordt aan gewerkt hoor. Lang leve de passie ;-)

@ anoniem; het is nu een wijk met heel veel flatwoningen waar het merendeel van één etnische afkomst is. Er zijn nu echt hele grote plannen de hele wijk aan te pakken, te herstructureren.

@ Nick; ik word geacht mijn mond te houden en braaf te notuleren maar ik verveel en erger me altijd vreselijk aan de negatieve en wantrouwende manier van doen van bepaalde leden van de wijkraad. Er wordt altijd gezocht naar stokken om mee te kunnen slaan. Natuurlijk gaan er zaken niet goed maar gelukkig gaan er wel een heleboel dingn steeds beter maar die krijgen nooit aandacht...

Linneke zei

Als het een troost is, dergelijke houdingen kom je ook bij je Zuiderburen tegen. Moord en brand schreeuwen dat er iets moet veranderen maar dan worden de voorstellen weer met evenveel animo afgeschoten. Ik vrees dat sommige mensen gewoon chronisch ontevreden zijn. Niet teveel van aantrekken dus!

Mike zei

@ Linneke; grappig dat je dat zegt, een van de notoire zwartkijker bleef maar volhouden dat het in België allemaal zoveel beter was geregeld...

Redstar zei

Ik weet zeker dat je jezelf er doorheen slaat.. En je was vandaag alweer op mijn log, dus je hebt het iig weer achter de rug :-)

Mike zei

@ Redstar; ah, ik voel me gevleid dat ik één van de weblogs ben die je tussen de middag bezoekt ;-)

Thérèse Aarts zei

Hoi Mike, ik hou ook niet zo van vergaderen, wel van een gezellige 'nazit'.

Mike zei

@ Therese; even naborrelen kan heel gezellig zijn maar is met deze club niet aan te bevelen. Heb lekker thuis met mijn lief glaasje gedronken, veul gezelliger ;-)

evt. zei

Ja helaas bereik je met dit soort bijeenkomsten vooral de mensen die hun eigen stem het belangrijkst vinden. Vraag me ook af of de vertegenwoordiging wel een afspiegeling is van de bevolking (jong/oud, man/vrouw, zwart/wit)?

Mike zei

@ Evt; helaas is het geen afspiegeling maar we kunnen allochtone bewoners ook niet dwingen om plaats te nemen. Dat is eigenlijk onze hoofd taak om betrokkenheid bij bewoners en onderlinge samenhang mogelijk te maken.

Anoniem zei

test
groetjes, m