woensdag 16 januari 2008

Ja hallo zeg...


Had vandaag niet helemaal 'mijn dag'. Mijn lange werkdag van gisteren en het weer bijtijds naast het bedje staan vanochtend heeft hier ongetwijfeld een rol in gehad. En mijn van nature sterk aanwezige korte lontje draagt op dit soort momenten ook niet erg bij...

Ik krijg een telefoontje van een dame die wil weten wat de status van haar in december ingediende klacht is. Op zich niets bijzonders, ik ben er om mensen verder te helpen en de weg te wijzen in ambtenarenland. Maar het wordt al gauw een ietwat grimmig gesprek omdat ze eist dat ik haar terugbel, iets wat in dit geval niet erg handig is omdat ik er dan als een messenger tussen zit, ik moet de informatie elders halen en weer terugkoppelen aan haar, wat natuurlijk weer meer vragen oproept. Mij lijkt het verstandiger dat ze rechtstreeks met de afdeling zaken doet waar ze moet zijn. Ik wijs haar de weg en daar neemt ze geen genoegen mee. Ik heb zelden zo'n starre dame ontmoet en ben verbijsterd over wat ik allemaal in mijn lijf voel als ik zeer boos heb opgehangen na haar nog net een prettige dag te hebben gewenst. Toch voelt het erg onplezierig en onbevredigend om zo een gesprek af te sluiten. Ik laat het maar met moeite los.

En waar haar klacht over ging? Ze heeft geluid- en stankoverlast van de A2 alsof we dat met een omleidinkje even kunnen regelen.
PFFFFF...

22 opmerkingen:

NickN zei

Zij heeft blijkbaar aandacht nodig en vond jou wel een aardige gesprekspartner :-)
......ik heb dat namelijk niet. Regelmatig voer ik zware gesprekken met diverse personeelsleden maar als ik thuis ben is het van me af net als mijn jas.
.....het gat niet altijd even makkelijk maar het gaat wel.

Lin's ding zei

hahaha....waar gaat het nu helemaal over zeg...tjonge jonge... woont die mevrouw er al langer dan de A2 er is, of is het haar in dec. pas opgevallen...nou ja en maar moeilijk doen he....
ach ik maak het ook wel eens een ambtenaar het leven zuur (altijd dezelfde) tegenwoordig. Ben nog steeds aan het wachten op antwoord in zake een aanpassing voor de bus. Kwam binnen 25 april 2007 en op 12 sept zat ik op de gemeente (met japs manlief en mee medewerker) op de hoorzitting om te vertellen waarom wij het niet met hun afwijzing eens waren. Resultaat de offerte voor de fiets is gisteren naar de gemeente gegaan...die krijg ik, maar de busaanpassing....?? is nog een groot? Op mijn vraag hoelang de gemeente mag doen over een beslissing weet jij vast het antwoord wel enne..tja toen ging ik lastige vragen stellen waar de ambtenaar niet blij van werd...mijn excuses....als ik zo het verhaal vanuit de ambtenaar zie wordt je niet blij van mensen als mij

Mike zei

@ Nick; dat zou mij alleen lukken als ik wist dat ik mijn uiterste best heb gedaan, tja ik ben dus niet tevreden over mijn eigen optreden en had mezelf niet in de hand...

@ Lin; ik herken je relaas idd. De vragen die bij ons terechtkomen moeten binnen 6 weken afgerond zijn, helaas wordt dit vaak overschreden, we zijn voor informatie vaak afhankelijk van andere ambtenaren (blaeghl) Ik neem aan dat je jouw aanvraag via de WMO hebt lopen ik zal eens een balletje opgooien hoe lang zoiets in Utrecht duurt...
Ik vind het overigens onverteerbaar dat je geen busaanpassing zou kunnen krijgen maar misschien houdt jouw gemeente de hand wel heel erg strak op de knip. 'T blijven Zeeuwen natuurlijk ;-)

Wieneke zei

Het feit dat het je verbijsterd heeft, vind ik al prima :-) Ik ga ook eens bekijken of ik last heb van een of andere snelweg en daarover ga ik dan zei...uh plassen bij een ambtenaar. Leuk ! :-)

Mike zei

@ wieneke; wat ben je toch een heerlijk mal mens,
helemaal goed ;-)

natjeel zei

En jij bent niet jalours op mij? oke, vanwege het weer win jij.. maar aan de telefoon met zo'n mens.. ik zou helemaal hetzelfde reageren! Dus nee, ik ben ook niet jalours op jou ondanks het mooie weer. Staan we kiet. Maar heel frustrerend als je zo iemand aan de telefoon hebt en ze je uit je comfort zone krijgt. Natje xxx

aargh zei

Oh Mike, sinds vorige week vliegen er hier de hele dag vliegtuigen over, kun je even aan de vluchtleiding vragen of dat ook anders kan? En me dan even terugbellen? Krijg ik wel meteen antwoord?

Mike zei

@ Natje; toch maar goed dat we beiden ons eigen leven leiden en heerlijk om even de neus om andermans hoek te kunnen doen ;-)

@ Aargh; AARGH (heel hard)

Me! zei

Whow die van Wieneke moet ik onthouden. Als er nog eens ene lastig doet, haal ik die aan. Ga maar plassen bij mijn baas....

Roosnans zei

Mike, ik heb zo'n hoogtevrees...kun je daar ook wat aan doen?

flauw

Na een avond notuleren in een weinig meedenkend en flexibele omgeving, kan ik me voorstellen dat je van zo'n dame helemaal kriegel wordt. Ik zou zelf de grootste moeite hebben om nog vriendelijk te blijven.
Rammen eigen?
Maar laat het pakketje maar mooi bij deze dame liggen. Zij heeft een probleem, jij helpt haar een stap verder, meer kun je niet doen. Als deze dame dat niet accepteerd verwacht ze te veel van je. En verwachtingen kloppen nou eenmaal niet altijd.
Diep inademen, uitademen. Schouders optrekken en rustig laten zakken. Glijdt het verhaal met een flinke smak vanzelf weer op moeder aarde......

knuf
nans

Mike zei

@ Me!;-)

@ Roosnans; awel, waarom luk da nie op t moment supreme, tis toch zo simpel...
Thanks ;-)

ria zei

Je had haar gewoon aan moeten raden te verhuizen, dat scheelt een hoop ergernis ;-)

Thérèse zei

Echt waar? Vraagt ze dat? Z 'ís gek!

Redstar zei

Lieve Mike, Je moet dit gewoon loslaten als je weer thuis bent. Deze vrouw, wilde gewoon een klankbord hebben, en ze vergat dat ze met een mens te maken heeft.. Sommige mensen zijn gewoon star, en d moet je zo dra je ophangt loslaten

Mike zei

@ Ria; nu (de volgende ochtend) denk ik dat ik weer veel te beschaafd ben geweest. Ik heb jouw suggestie wel gedacht ;-)

@ Therese; Tja, en dan vind ik het weer zielig dat ik mijn geduld verloren heb

@ Redstar; ik heb nog een boel te leren, en 40 minuten fietsen helpt goed met relativeren ;-)

Lin's ding zei

zeg Mike je hoeft niet in actie te springen hoor. We hebben een slechte gemeente voor gehandicapten en deze mag 6 weken doen over een beslissing, maar daar mag ik ze vooral niet aan houden, want dan wijzen ze het weer af, want bla bla bla...daar ga ik je niet mee vermoeien en mezelf ook niet....was maar een voorbeeld dat ik ook niet altijd even aardig ben voor de ambtenaar. Verschil met die mevrouw is dat ik wel meteen de juiste neem. Tja en verder ben ik vooral veel te braaf naar de gemeente toe, maar ja ook voor mij zijn er leermomenten genoeg in dit leven. Gelukkig maar.
Veel liefs en maak er een mooie dag van en stuur alle lastige mensen maar met een ballonnetje de lucht in

Mike zei

@ Lin; das een mooie tip, die neem ik mee. Ik krijg meteen een heel ander beeld bij 'opgelaten voelen' hahahaha

hanscke zei

Maar er moet toch één de kat de bel aan binden en zij vond dat dat haar taak was, hi hi. Ben ik benieuwd wat jij dan doet als je opgehangen hebt. Even op de gang heen en weer stampen?

Mike zei

@ Hanscke; Ik werd weer bij kennis en bij zinnen gebracht door mijn lieve collega's die al een bordje met 'omleiding A2' voor mij hadden gemaakt die ik dan vast kan houden bij de oprit. Dit laatste heb ik overigens geweigerd want die oprit valt buiten onze wijk Zuidwest

mannie zei

Inderdaad zijn dat soort telefoontjes vervelend. Als het nu nog iets was wat makkelijker is op te lossen. Ik raad de dame aan te verhuizen naar een plek ver weg van autowegen ;)

Mike zei

@ mannie; ik ben gaan grasduinen in de archieven en kwam een andere klacht van tegen dat er wat gedaan moest worden aan alle toeterende auto's, vooral in de buurt van het ziekenhuis. Tja, nog zo'n 'vraag' waar ik en wij van de gemeente helemaal niets mee kunnen...

Lin's ding zei

geweldig zeg.... wat een gedoe allemaal... ik wil je er wel zien staan met je bordje...kun je niet een weekje gaan werken bij die andere wijk? enne.. dat jij niets doet aan die toeterende auto's bij het ziekenhuis... flauw hoor...HAHAHAHA..... wat zou dat een leuk zicht zijn