maandag 28 januari 2008

Laatste keek...

Ik ben vanochtend, terwijl ik lekker naar het werk fietste, alle pluspunten van mijn bestaan nagegaan. En dat waren er heel wat. Heerlijk om zo, gevuld met positieve gedachtes, aan de werkdag te beginnen.

Vandaag had ik even tijd ingepland tussen onze vertrekkende wijkmanager en ikzelf, voor de laatste 'keek op de week'. Helaas (bijna zou ik schrijven 'natuurlijk';-) kwam er wat tussen waardoor deze 'keek' niet door kon gaan. Geeft niets, er zijn wel ergere dingen. Toch raakte ik wel even ontroerd toen ze wat later met twee cadeautjes aanschoof bij mijn bureau. Vanwege de helpende hand die ik haar geboden heb een prachtig fotoboek over allerhande handen, en een zeer fraaie zonnige sjaal waarvan ik alleen al van de kleur vrolijk word. Alsof het zo moest zijn, werden we niet gestoord door telefoon of andere 'binnenkomers' en was er even tijd voor elkaar.

Ik blik zowiezo terug op een lekkere dag. Dat fietsen doet me werkelijk goed en ik ben tegenwoordig geen veertig minuten meer onderweg maar heb mijn tijd bijgesteld naar vijfendertig en das toch nie gek voor dit 'ouwegie'.

16 opmerkingen:

Redstar zei

Natuurlijk waren dat er heel wat! Minpunten hebben we namelijk niet! Misschien dingen die we anders zouden willen, maar dat is een ander verhaal... :-) Fijn zulke cadeautjes !

hanscke zei

Handen kunnen zoveel zeggen, een mooi cadeua en goed symbolisch uitgedrukt.

natjeel zei

Wat lief die kado's! Redstar heeft gelijk, er zijn geen minpunten! Alleen maar verbeterpunten. Het was hier vanmorgen al om 7.45 uur licht aan het worden en om 16.45 uur nog vrij licht! Heerlijk dat het niet meer zo lang donker is! Natje xxx

Mike zei

@ Redstar; ik doel meer op het tellen van mijn zegeningen maar jouw idee staat me ook wel aan ;-)

@ hanscke; Ja, ze bracht het ook heel mooi, kan het niet navertellen maar het ontroerde me zeker

@ natje; haha, eindelijk een pluspunt voor Nederland, het is hier minder lang donker :-) haha

Me! zei

Jullie weten het mooi te brengen op een maandagochtend...

ria zei

Zeker mooie cadeaux en fijn dat je even rustig afscheid hebt kunnen nemen. Hier was het ook een heerlijke maandag.

NickN zei

Kijk je gaat gestaagd vooruit en dat is toch heel lekker.
Gewoon zo doorgaan

Roosnans zei

Vast een heeel mooi boek, over die handen...er is heel wat symboliek uit te drukken in handen.
En je verdient het!
dikke knuf

lin zei

nou meis, je ziet zo maar weer dat je erg gewaardeerd wordt. Fijn dat jullie zo tijd hadden voor elkaar en wat een mooie symboliek.

Bolus zei

Mooi dat boek! Lijkt me te gek! handen vertellen veel over een mens en dan heb ik het niet over het handlezen, maar over de staat van, vorm enzo. Het schijnt dat je iemand aan zijn handen kunt herkennen ook al ben je je daar niet bewust van.

Mike zei

@ Me!; die opmerking komt op mij toch wel wat sombertjes over...

@ Ria ; :-)

@ Nick; yep, keep on moving

@ Roosnans; thanks :-)

@ Lin's ding; ben er zeer verguld mee :-)

@ Bolus; daar herken ik wel wat in in wat ze me vertelde :-)

Martine zei

Hee! Dat is mooi, een lekkere dag op het werk.
De voorkant van dat boek ziet er veelbelovend uit en vijfendertig minuten: Way to Go Mike!

Filosofietje zei

Het doet altijd goed gewaardeerd te worden :o) Zeker als daar dan ook nog eens kadootjes aan te pas komen..

madbello zei

Wat kan het leven heerlijk zijn he ! Maar zo oud ben je toch niet ? ;-)

aargh zei

Aardig om bij je vertrek op die manier mederwerkers 'een hand te geven'! Merkwaardige foto trouwens, het lijkt alsof die hand uit het boek komt!

Mike zei

@ Martine; ja dit is een wonderlijke week..

@ Filosofietje; Ben dol op cadeautjes

@ Madbello; ach nee joh, soms gedraag ik me hooguit bejaard ;-)

@ Aargh; zal wel door de 'genomen' hoek komen. Het is echt een schitterend boek :-)