vrijdag 18 januari 2008

Lekker loopje...


Het mag een godswonder heten maar lief en ik hebben een wandeling gemaakt samen en in Nederland. Jawel, ik lieg het niet!

Lief en ik hebben een bijzondere relatie aangaande het samen buitenhuis 'bewegen'. Dat doen we dus niet. Veel meer dan samen even naar de buurtsuper, waar we dan nog ieder ons eigen weg gaan, zit er niet in en daar dat vinden we beiden best.
Een deel hiervan is te wijten aan zijn onregelmatige werk maar niet alles. Zijn bewegingspatroon tekent zich steeds duidelijker af; fietsen van en naar het werk, das genoeg beweging volgens hem. In Nederland bewegen is volgens hem niet fijn, te vol en te druk.
Op vakantie echter, als het tropisch warmvochtig of gewoon godsgloeiend heet is, is hij niet te stuiten en loopt en klimt hij als een klipgeit tegen de meest steile wanden op, in elk geval zie ik geen kans hem in dat tempo te volgen. Van nature houd ik me bij dergelijke temperaturen wat rustiger...

Nu kan het natuurlijk komen omdat hij vanochtend twee vakanties heeft geboekt naar eerder genoemde oorden. Dat kan hem wat toegankelijker voor mijn wandelvraag hebben gemaakt, ik sloeg in elk geval bijna achterover van verbazing dat lief mee wilde wandelen over landgoed Heidestein. Dat ik het geweldig heb gevonden en lief zowaar leuk, ondanks de regen die gestaag op ons neerkwam, wil ik nog wel even hier kwijt...

15 opmerkingen:

aargh zei

Heidestein, klinkt grappig, iets uit een boekje of een liedje.
Maar lekker, kan misschien toch es vaker?

Mike zei

@ aargh; is werkelijk een prachtig gebied en ik heb even een link in mijn blogje geplaatst dan kun je kijken.

Anoniem zei

Leuk, als dat een uitzondering is. Ik kan ook niet zo goed tegen die hoge temperaturen -dan moet ik zwemmen- maar mijn zoons en man komen dan echt op dreef; het is niet te geloven. Maar als ik het lekker vind, vinden zij het koud. Vreemd.
Als ik ooit in de buurt van dat gebied kom...zeker!

@Aargh: denk je misschien aan de Heidezangers? Een liedje van André van Duyn?? Is leuk, hoor!

Theresesatelier zei

Sorry Anoniem hierboven ben ik,
Thérèse. Het is voor mij onbegrijpelijk wat je hieronder moet invullen.

Mike zei

@ Therese; hahaha, en toch is het je gelukt je naam in te vullen ;-)

natjeel zei

Heerlijk wandelen, mijn lief gaat ook zelden mee. Helaas. Maar vanochtend heb ik wel weer genoten! Ik kan bijna niet zonder te wandelen, als het effe kan iedere dag minimaal 45 minuten. In 1 wandeling en s' middags nog een klein rondje van 20 minuten. Ik moet naar mijn zoon. Vraagt aandacht. Natje xxx

Rainbow Light zei

Geweldig dat jullie nu verder Heidestein gaan ontdekken! Wat een effect heeft jouw bewegingsdrang ;-).

Mike zei

@ Natje; en jij hoeft niet eerst een half uur in de auto te zitten om een mooie omgeving te zien ;-)

@ Raibowlight; no worries darling, wij zullen daar vaker stappen, ik ken mijn pappenheimer. Hij heeft voor de komende 2 maanden vast genoeg gelopen ;-)

Roosnans zei

De wonderen zijn de wereld nog niet uit....En dan ook nog in weer en wind in plaats van de hitte...
Gelukkig heb je het vastgelegd, anders zou je nog gaan denken dat het een luchtspiegeling was....
knuf

Me! zei

Dat opent perspectieven... toch.

Redstar zei

Soms loopt het zelfs lekkerder als de regen op je neer daalt. Het heeft iets , en het is dan meestal ook niet druk of vol ..

ria zei

Zo gaat dat hier ook al jaren ;-)
Niks mis mee hoor.

NickN zei

Volgens mij ben je echt blij verrast met de wandeling!

Mike zei

@ Roosnans; ik hoop nog vele wonderen samen te mogen beleven ;-)

@ me!; ik heb het in elk geval heerlijk gevonden, we leken wel een normaal stel ;-)

@ Redstar; precies, volgens mij heeft het te maken met volledig acceptateren van alles wat is en de dingen nemen zoals ze zijn

@ Ria; ja dat is waar, jij en Joop 'doen' het ook zo :-)

@ Nick; Ja ik ben er echt blij mee, ook omdat maxim met eigen ogen heeft kunnen aanschouwen hoe mooi en rustig het er is, wat hem misschien beweegt om vaker mee te gaan

evt. zei

Ja mooi daar! Ik kom er ook regelmatig, alleen nooit geweten dat het Heidestein heette.