dinsdag 8 januari 2008

Life goes round and round...



Heeft u 'm al gedaan de persoonlijkheidstest van 'Hart en Ziel'? Ik wel vanochtend, niet dat ik erg veel waarde hecht aan dit soort testjes, daarvoor is het te kort en te oppervlakkig. Het leuke is dat je 'm vaker kunt doen, alle resultaten kunnen worden opgeslagen en je kunt jezelf dus 'monitoren'. Een andere mogelijkheid is om je door anderen te laten beoordelen en op jouw beurt ook weer iemand te 'beoordelen'. Gewoon leuke 'spielerei' dus.

Van geheel andere orde was het gezamenlijke ontbijt vanochtend. Het is heel duidelijk dat kwart voor acht een te vroeg tijdstip is voor een gezellig spontaan samenzijn. Blijkbaar hebben ambtenaren en welzijnwerkers een langere aanloop nodig of meer koffie alvorens er gezellig gebabbeld kan worden. Hoe dan ook het ontbijt was lekker en ik kan u met trots melden dat ik het bij één zeer verantwoorde donkerbruine boterham met kaas gehouden heb en een heel bescheiden bakje magere yogert met muesli en dat ik mij wederom op de fiets heb getransporteerd. Ik vind het werkelijk heerlijk om te fietsen, zelfs met wind tegen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik waarschijnlijk minder heldhaftig zal zijn als er regen in de lucht zit maar voorlopig is het heerlijk fris en droog.

13 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik heb de test even gedaan en ik moet zeggen: de uitslag is zeer bevredigend. Het klopt 100 procent bij mij.
En waarom eet jij niet gewoon yoghurt zoals ik? Huh?

Me! zei

Ik vond de test toch niet echt kort en kon me zeker wel vinden in de uitslag. Maar dat is te verwachten als je hem naar waarheid invult.

Roosnans zei

uh...zal dat testje nog eens doen...maar NU even niet...

En dat ontbijtje was voortreffelijk verzorgd!!! smullen!!!

knuf

ria zei

Ik doe het ook morgen wel :-)
Goed hoor, dat je het lekker volhoudt met fietsen. Ik eet 's morgens alleen fruit, maar ik fiets ook niet ;-)

Bolus zei

Als gesjeesd psycholoog, vertrouw ik geeneen test :-)

Redstar zei

Die test ken ik ja.. wel leuk :-) ik ga natuurlijk de uitslag niet verklappen...

Fietsen is heerlijk idd, net zo als wandelen... :-D

Youke zei

Ik zal dat testje eens doen, ik ben wel benieuwd.
Heb je weer goed gedaan, verantwoord gegeten en ook nog eens goed bewogen.

Martine zei

altijd grappig tijdverdrijf zo'n test :-) Stukken leuker dan een duffe nieuwjaarsreceptie. Maar zo'n ontbijtje, dat lijkt me wel wat. En ach, als je collega's niet echt zitten te converseren, maar wel lekker genieten van het eten, dat is toch ook goed? Ik had begrepen, dat juist het ontbijt best stevig mag, omdat je het dan de rest van de dag beter volhoudt?

Mike zei

@ Wieneke; Yogert? mwah, erg koud in de winter hoor. Nee geef mij mijn lekkere wrapjes maar met rauwkost ;-)

@ Bolus; altijd al gedacht ;-)

@ Martine; daar ik eerst 40 minuten moet fietsen had ik thuis al ontbeten, dus het boterhammetje en de yogert waren al extra ;-)

Pasula zei

Knap hoor, zo'n ontbijt en dan toch verantwoord eten...super!

Lin's ding zei

he Mike, even iets anders tussendoor hoor...waar zit dat linkje naar cranio bij jou ook weer, kan het niet vinden en wilde het doorgeven aan vriendin Sandra die ook cranio doet en voor zichzelf gaat beginnen...goed van haar he....liefs

Sara zei

Je bent lekker bezig Mike. Ik fiets ook elke dag naar m'n werk maar de afstand staat niet in verhouding met die van jou. 10 minuten heen en 10 minuten terug! Die strip vind ik geweldig. Nog niet zo lang geleden had ik dezelfde neiging en ooit doe ik het en ook de test. Ik ben gek op dit soort tests. Er is zelfs een startpagina met allemaal tests.

ria zei

Vreselijk! Ben bij de eerste vraag al gestopt. Ben je zwak, ziek of misselijk, daar komt het op neer, zeker geen test om waarde aan te hechten ;-)