maandag 21 januari 2008

Mike's off day...


Liever las ik dat het Mike's day off was maar voor vandaag geldt de titelversie. Een regelrechte boutdag vol misere en ellende veroorzaakt door absentie van collega's, vandaag vier stuks maarliefst. Ik vraag me echt af wat hier de oorzaak van kan zijn. Het lijkt er soms op dat er heel veel negativiteit in het gebouw zit. Elke dag maar weer de wachtruimte vol met mensen met allerhande problemen, net als de hele wijk. Waar houdt het op?

Ik was gewoon blij dat ik naar huis kon en dat het pijpestelen regende, en ik op de fiets, kon me geen moer schelen. Ik wilde alleen maar weg. Thuisgekomen ben ik gelijk eten gaan koken en terwijl dat pruttelde heb ik een zak chips opengerukt en heb daar een flinke hand van opgegeten. Na het eten had ik nog niet genoeg en ben ik naar de winkel gegaan om yogert te halen met crusli. Nu barst ik bijna uit mijn voegen en nog voelt en is het gat in mijn buik niet dicht.

Zo voelt het dus, ik weet het weer. Pure onmacht en uit frustratie stop ik me vol met eten. Goddank morgen weer een nieuwe dag dat ik opnieuw mag beginnen met een schone lei



15 opmerkingen:

Redstar zei

Als je werk echt zo voelt, zou ik weg gaan.. Geen geld kan er op tegen mezelf goed voelen.. Maar dat ben ik ;-)
Ik snap je wel iig

Roosnans zei

Lieve schat ik leef met je mee...Zo mag ik morgen een uurtje aanschuiven bij de balie (hopelijk trek ik dat). Er zijn natuurlijk aardig wat verbeterpuntjes, zowel bij jullie als aan onze 'kant' en het verbaast me niets dat sommige mensen daar ziek van worden (of deels dan toch). Ik denk dat Redstar jou/ons nog even de tijd moet gunnen om alles eens goed af te wegen (ik druk me maar heel voorzichtig uit hier)...grin....
Ik zal extra lief naar je lachen morgen hoor.....ha ha ha!
knuf

natjeel zei

Hej Mike. Bedankt voor je eerlijkheid en je zegt het goed hoor! Morgen weer een hele nieuwe dag! Met een schone lei. En het is niet altijd makkelijk. Ik wens je morgen een hele fijne dag en lycka till! Natje xxx

Me! zei

Gelukkig kunnen we iedere dag met een schone lei beginnen. Stel je voor je moest alle dagen de ellende uit het verleden meeslepen.

aargh zei

Dat gat zit toch ook niet in je buik? Volgens mij is dat met chips niet te stoppen. Misschien helpt het een beetje als de zon weer gaat schijnen. Dan zijn die collega's vast ook ineens weer beter.

Martine zei

Jee Mike, je hebt toch niet in dit kostuum achter de balie gezeten?
Howel...dan heb je het vast binnen de kortste keren héél rustig;-)
Haal nou voor zo'n volgende aanval van onmacht en frustratie een reep 70+ chocola in huis en neem daar dan een stuk van. Goed voor hart en bloedvaten én positief voor je humeur (hoewel je er dan wel heel erg veel van moet eten, en dat is..nou ja..)
Maar geen nood hoor, morgen is er inderdaad weer een dag en je wandelt en fietst het er echt wel weer af. Voor de rest: Sterkte.

NickN zei

Vervelend zeg....volgens mij moeten jullie maar eens kennis gaan maken met crisismanager op je werk anders ben ik bang dat het nog erger gaat worden.
Het is heel frustrerend om zo te moeten werken!

ria zei

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen, ben het wel met Me! en Aargh eens. De zon moet gewoon weer eens even schijnen en de kans voor morgen is groot.
Chips koop ik nooit, ik weet van tevoren dat ik de verleiding niet kan weerstaan ;-)

Youke zei

Als je werk dat met je doet zou ik eens verder gaan kijken. Vervelend dat frustratie je aanzet tot je volproppen.

Pasula zei

Ik snap wel je gevoel. Dat grijpt dan zo om je heen dat niks er meer toe doet en je die chips gewoon nodig hebt. Tijd voor wat lievere mensen om je heen Mike, jij bent de enige die bepaalt..

Mike zei

@ Redstar;het houd me erg bezig in elk geval...

@ Roosnans; kijk dat zijn mooie lichtpuntjes in de dag ;-)Tot straks!

@ natje; dank je wel (denk ik)lycka till!??

@ Martine; eerlijk gezegd voelde ik me wel zo ;-)Je voorstel lijkt me leuk, ik mail je nog :-)

@Aargh'; zo voelt het wel en de zon is welkom, vanochtend onder toezicht van (volle?) maan gefietst dat had ook wel wat :-)

@ nick; die is net aangesteld maar dan om de problemen van kanaleneiland aan te pakken. Maar je hebt gelijk er is iets heel erg mis, het hoge ziektecijfer spreekt boekdelen. het is te veel en te zwaar

@ Ria; ik heb eigenlijk ook geen chips in huis, deze zak was overgebleven, Maxim, de lieverd
;-) heeft zich er verder over ontfermt

@ Youke;als het allemaal nou maar niet zo aanzette ;-)

@ pasula; thanks en zo is het

Linneke zei

Ik denk anders dat er iets in de lucht hangt over de hele Benelux want ik heb hier vandaag ook een baaldag op het werk ... Ik hou wijselijk mijn bek maar soms heb ik ook wel eens zin om tekeer te gaan! Maar ja, als diensthoofd moet je juist branden blussen en crisissen bezweren, niet nog wat olie op het vuur gooien!
Sterkte en sleur de ballast niet mee naar huis maar laat die mooi ginder achter. Het is 'maar' werk!

Lin's ding zei

dames...Mike...Nans...zoek ander werk! Kunnen jullie jullie therapeutische krachten niet bundelen en iets moois voor julliezelf beginnen? Nou....lijkt mij niet verkeerd. Om te beginnen kunnen al jullie collega's al bij jullie in therapie komen. Ze hebben zich nog nooit zo begrepen gevoeld

Frederic alias Coos zei

Zet je in de zetel, schakel de telefoon uit en prop "It" in de video ;-)

Mike zei

@ Frederic alias coos; 'it'? enne ik ga met de tijd mee hoor. Ik heb een DVD speler ;-)