woensdag 9 januari 2008

Navigeren...


Tussen de middag, tijdens mijn lunchwandeling langs het Amsterdam Rijnkanaal, spotte ik deze wreed onthoofde bloemetjes in het gras.
Ik werd er eigenlijk wel vrolijk van en waande me heel even in teletubbieland.
Verder zit ik de denken om een navigatie geval aan te schaffen voor in de auto, zodat ik zonder stress van A naar B kan gaan. Maxim vindt dit natuurlijk klink klare onzin en begrijpt niet waarom het mij niet lukt te reizen zonder deze kunstgrepen, maar ik heb vreselijke stress als ik op onbekend terrein ben. Vorig jaar ben ik nog een keer, na uren rondrijden, onverrichte zake terug gereden naar huis omdat ik het verpleeghuis van mijn tante niet kon vinden...
Ik heb mijn oog laten vallen op de compasseo van Packard bell. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of met een ander merk. Ik wil wel dat ik in heel Europa kan rondtouren en het moet natuurlijk erg gebruiksvriendelijk zijn en zo. Ik ben heel benieuwd wat de ervaringen van jullie zijn hiermee. Is er iemand met zo'n ding?

13 opmerkingen:

Roosnans zei

vrolijke bloemkus inderdaad...zomaar in het wild...

Ik heb wel een paar keer van Tomtom gebruik gemaakt. Het instellen was even wennen, maar het werkte ideaal! Ben nl ook niet zo'n held, vooral als het gaa om de "grote steden"...brrr.
Volgens mij is ie ook europees te maken/krijgen...details weet ik niet..

succes met de zoektocht!
grtzzzzzzzz

Redstar zei

Hier kan ik je niet mee helpen Mike. Ik gebruik er geen, en denk niet, dit ooit te gaan doen. Ik probeer het iig zo lang mogelijk uit te stellen.. :_D

Me! zei

ik heb er diverse gehad, maar mijn keuze is toch echt een echte Tommie...

NickN zei

Ik heb er een met TomTom erop en ik heb Becker navigatie. Ik zou zeggen gewoon een apparaat aanschaffen met TomTom erop en je zult daar geen spijt van hebben. Ik vind het een geweldig goed hulpmiddel vooral als je ergens komt waar je nooit bent geweest. Je luistert gewoon naar de stem en kan je aandacht op het verkeer houden zonder dat je naar de straatnamen hoeft te zoeken. TomTom gewoon doen!!

ria zei

Je kunt ook alleen de software van Tom Tom kopen en dat ergens instoppen, dat hebben wij.
Het is echt geweldig hoor Mike, wij hebben er al zoveel plezier van gehad.

hanscke zei

Een fleurig plaatje, je vraagt je dan wel af welk verhaal erachter zit. Waarom zijn deze bloemen hier onthoofd terecht gekomen. UIt boosheid, uit nijd of juist door warme gevoelens?
Ik heb wel een soort Tom Tom in de auto maar ik gebruik hem niet zo vaak

Wieneke zei

Allebei hebben wij een Tomtom en het is fantastisch. Wel upgraden naar Europa. Ook in het buitenland (België, Duitsland en Frankrijk) al heel veel plezier van gehad. Goed spul!

Martine zei

Ik doe het nog steeds gewoon met de routeplanner. En soms gaat dat verschrikkelijk mis, maar over het algemeen bevalt me dat best..
Bij Leo in de auto zit wel een navigatiedinges, maar eerlijk gezegd weet ik daar het merk niet van. Nadeel van dat apparaat vind ik, dat je binnen de kortste keren helemaal geen notie meer hebt van waar je bent, en dat je dan maar moet vertrouwen dat Tomtom de weg wel weet.

Mike zei

@ Ria, maar waar stop je dat dan in en hoe kijk je of vind je je weg?

@ hanscke; ja, ik had eerst een heel liefdesdrama achtig verhaal erbij verzonnen maar was eigenlijk benieuwd of er meer mensen zulke gedachten assosiaties zouden hebben. Ja dus, Jij!

@ Martine, nou dat gevoel heb ik nu ook zonder die apparatuur wel hoor;-)

Pasula zei

Zo'n ding is beter dan niks, ik raak ook altijd de weg kwijt dus ik gebruik trein en bus, die weten hun routes wel. ;-)

Bolus zei

Oh oh! Lala!!! Poooo!

filosofietje zei

Jaren geleden een Car-In gehad, heb alleen geen idee of die er nog zijn. Maar die werkte goed. Alleen instellen van de adressen nam nogal wat tijd in beslag. Nu heb ik hier in Zweden Garmin, mocht die in Nl ook te koop zijn raad ik je vooral aan dat NIET te doen. 't ding is niet wijs. Tomtom is best. Vinnik :o)Maar dan zit je volgens mij aan een abonnement vast. En da's weer wat minder.

Mike zei

@ allen; dank voor jullie reacties inzake de navigatie. Ik neig nu weer erg naar de Tom Tom. Afijn ik houd je op de hoogte :-)