vrijdag 4 januari 2008

Zien en gezien worden...


Het is half elf en kom net terug van mijn dagelijkse 'frisse neus'.


Ik heb onderweg lang zicht gehad op een oudere man en zijn border collie die voor mij uit liepen. Wat een heerlijk stel, de hond zo alert en gericht op de oude baas die op zijn beurt weer hele zachte aanwijzingen gaf waarop de hond er als een pijl vandoor ging of weer terug kwam. Toen ik hem even aansprak en vertelde dat ik zo van ze had genoten, raakte hij bijna niet uitgepraat over zijn oogappel. Hij had voor zijn hond wel een kudde schapen willen aanschaffen maar het ontbrak hem aan genoeg ruimte...

Halverwege werd ik ingehaald door twee joggende dames op leeftijd die constant aan het kletsen zijn, waar halen ze de lucht vandaan?
Bij het Amsterdam Rijnkanaal aangekomen ben ik even blijven staan om te genieten van de vele ganzen die bezit hebben genomen van het langsgelegen weiland. Ze kibbelen een beetje en met veel bravoure worden groepjes andere ganzen naar een verder gelegen weiland opgejaagd. Zou er al een beetje voorjaar in de lucht zitten?
Ik kijk naar de langsvarende schepen en steek spontaan mijn hand op en zie hoe er enthousiast wordt teruggezwaaid en probeer me voor te stellen hoe het zou zijn om de wereld in het tempo van een varende schuit aan je voor bij te zien trekken. Dat lijkt me heel wat aangenamer dan op de vrachtauto in de file te verkeren ;-) natuurlijk zal er ook aan het scheepsbestaan wel de nodige haken en ogen zitten maar voorlopig lijkt het mij geweldig en kan deze dag niet meer stuk!

13 opmerkingen:

Wieneke zei

Ja, dat mensen nog kunnen praten met elkaar terwijl ze joggen...daar verbaas ik me ook altijd zo over. Border collies zijn niet moe te krijgen. Pas nog weer een stel bezig gezien met schapen hoeden. Een geweldig gezicht. Ik praat nu wel gezellig met je, maar eigenlijk zit die opgevroten Tony me nog een beetje dwars. Ik heb 170 adressen waar je hem kunt aanschaffen, maar je krijgt ze niet van me. *wandelt met neus in lucht weg*

Mike zei

@ Wieneke; hahaha, die Tony heb ik al lang weer losgelaten hoor ;-) enne ik weet inmiddels dat ze zelfs in Houten verkrijgbaar zijn in een supermarkt waar ik zeker een kwartier over doe om heen te fietsen. Om je gerust te stellen, nee, ik ben er nog niet geweest :-) en ja, ik beloof je dat als ik er heen ga er niet meer dan één te kopen. Akkoord?

Wieneke zei

Nee, voor den donder ben ik niet akkoord! Bejjehelemaalbesukerd!??? Weet je wel hoeveel sjoelen er in die tony zitten te wonen? Ze barsten er finaal uit, zoveel. Nee, meisje, als jij wilt dat ik je afvalpoging serieus neem (en dat wil je, toch?) dan worden er geen tony's meer gechocolonied. No way!! *kijkt streng over halve bril naar Mike*

aargh zei

Heerlijk buiten, het zonnetje schijny zelfs, ik moet er ook hoognodig uit.
Maar wat dat scheepsbestaan betreft: als je er meer van wilt weten is dit weblog misschien wat voor jou.
http://www.vidajo.nl/index.php

Mike zei

@ Wieneke; ieeks, wattizzustreng... *bekent wederom schoorvoetend* 'doe niet aan joules of kalorieën tellen, ook geen streepjes of punten of SBakkeren of wat dan ook. Ik eet gevarieerd, gezond en beweeg vele keren meer en let op de suikers en koolhydraten. Morgen zal ik me weer eens wegen...

@ Aargh, hier geen zon te bekennen, wel een zeer schrale wind. Leuk die tip, daar ga ik gelijk eens kijken :-)

Redstar zei

Op zich is dat een teken van een goede conditie hebben:-) als je jezelf al lang traint is dat geen probleem.. Je had wel een fijne frisse neus, en dat is altijd weer meegenomen ;-)

Filosofietje zei

Een geweldige dag dus! De zon begint hier nu net te schijnen na afwezigheid van wéken maar het is berekoud. Dus een frisse neus halen zou me heel waarschijnlijk een bevroren neus opleveren.

Sara zei

Het klinkt heerlijk en ik zie je kuieren!!
Ik ken een dochter van binnenvaartschippers en zij is grotendeels grootgebracht op een internaat. Het is wel goedgekomen met haar maar toch is ze net even anders.

Sara

Sara zei

He, he, ik weet eindelijk hoe ik mijn naam bovenaan de reactie krijg.....tja..(senioren)blond hè.

ria zei

Hier ook geen zon vandaag, maar natuurlijk wel een heerlijke wandeling. Genieten hè!

Mike zei

@ redstar; eigenlijk is 'fris' een understatement, het was berekoud!

@ Filosofietje; haha, het kan natuurlijk altijd nog erger, hoeveel uuer licht heb je eigenlijk daar?

@ sara; het is volgens mij ook echt een bijzonder bestaan, grappig, ik heb er nooit eerder bij stilgestaan :-)

@ ik ga gauw ff kijken wat voor foto dat heeft opgeleverd ;-)

Redstar zei

@ Mike, Oke dan, je had wel een fijne berekoude nues :-D

Hanscke zei

En toch zou ik best een jar vrachtwagenchauffeur willen zijn