woensdag 27 februari 2008

Bijzonder...

Vandaag de eerste dag Deep Change van het 2e blok. En uitvoerig stilgestaan bij het feit hoe bijzonder het is dat jij en ik ontstaan zijn en er uberhaupt zijn. Van alle miljoenen eicellen die door elk van onze moeders gemaakt zijn komen er slechts enkele tot rijping. En die enkele gerijpte eicel, waar vervolgens ontelbare zaadcellen op af komen kan er maar door één bevrucht worden. Ook nog eens 65% van alle bevruchte eicellen lukt het niet om 'te nestelen' en halen de eerste drie weken van de zwangerschap niet. Van alle levende wezens is de voortplanting van de mens het lastigste. En toch ben ik er gekomen en jij ook, hoe bijzonder en dat maakt me blij en laat me begrijpen waarom er soms een onverklaarbare droefheid is. We hebben immers al heel veel moeite moeten doen om hier te geraken en hebben onderweg al (voor de conceptie al) 'afscheid' moeten nemen van mogelijke 'broertjes en zusjes'.
Ook hebben we uitgebreid stilgestaan bij hoe zo'n eicel er voor 'zorgt' dat ook de omgeving waarin het gaat groeien optimaal is zodat het wil gaan nestelen. Zo moeten we ook voor onszelf blijven zorgen en voor een plezierige en prettige leefomgeving zorgen.
Hiertoe hebben we oefeningen gedaan om met behulp van onze hulpbronnen uit traumatiserende gedachten te komen. Een andere strategie ontwikkelen.
Ik vind het heerlijk om weer hier te zijn en vind het ook heerlijk te merken hoeveel stabieler ik me kan bewegen en hoe makkelijk ik hier kan zijn.
Morgen meer...

11 opmerkingen:

Me! zei

Een beetje het thuiskomengevoel...

Roosnans zei

Als je het zo vertelt klinkt het ineens hartstikke bezonder dat ik uberhaupt besta! Hiep hiep hoera voor jou. En voor mij. En voor Me! en voor alle anderen die hier nog gaan volgen, vandaag of morgen .....

Mooi dat je je eigen groei weer eens helder kunt zien en voelen!
Geniet er van....
knuf!

hanscke zei

Ik pak de draad weer op. Baan opgezegd, wat ga je dan doen?

Redstar zei

Als je het zo bekijkt idd ook heel erg bijzonder dat jij en ik er zijn ja. Als je de evolutie bekijkt is het zo wie zo een wonder.
Wonderlijk logje dit..

Natje zei

ja daar staan we eigenlijk nooit bij stil hé? Heel bijzonder! Ik ga mijn innerlijke kind dadelijk in het zwembad laten genieten, samen met mijn uiterlijk kind en de verwekker van dit kind (mijn moeder)... Fijne dag! Natje xxx

Filosofietje zei

Wonderlijk, ja. We nemen te veel als vanzelfsprekend aan. Het is mooi om zo nu en dan eens stil te staan.

NickN zei

Ja zo is het maar net maar soms heb ik toch mijn twijfels....

Mike zei

@ Me; Ja een warm bad gevoel :-)

@ Roosnans; het leven zit wonderlijk in elkaar

@ Hanscke; Ik ga me inzetten als ondersteuner voor het programma 'publiekdienstverlening'. Mijn werkplek wordt de Neudeflat. oerlelijke puist maar daar heb je geen last van als je erin zit ;-)

@ redstar;-)

@ natje; hopelijk heb je een heerlijke spetterende tijd gehad
;-)

@ Filosofietje; yep, stilstaan zo af en toe kan helemaal geen kwaad :-)

@ Nick; waar twijfel je aan? Zekerheden hierover zijn er niet
;-)

Frederic alias Coos zei

Quote uit desiderata: "U bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. U hebt het recht hier te zijn en of u het doorgrondt of niet, twijfel er niet aan dat het heelal zich ontvouwt zoals het moet. "

Ook wel toepasselijk...

Mike zei

@ Coos; dank je wel, zo ervaar ik het ook :-)

Lin's ding zei

mooi