maandag 11 februari 2008

Een afspraak...

Zo kan het dan ineens gebeuren dat ik in plaats van me een weg te banen door de drukte van de woonboulevard ik mij laverend tussen de terrasstoeltjes van de Neude bevind. Een veel prettiger gebeuren, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat ik 'down town' was en ik heb met volle teugen genoten van de gezellige drukte die er rond de Neude en de Oude Gracht heerst. Ik zie allemaal leuke winkeltjes en zie ik gedachten Maxim verzuchten omdat ik altijd leuke dingetjes 'scoor', en hij de dag betreurt dat ik mijn eigen pinpasje kreeg :-)
Met een grote glimlach constateer ik dat er leven is buiten Zuidwest.
Als ik een uur later terugfiets herinner ik mij de leuke fietsroute door Lunetten en trap ik lekker rustig tussen de zonovergoten weilanden richting Houten. Wat lijkt het me heerlijk om deze route dagelijks te kunnen fietsen in plaats van langs de provinciale weg en het industrieterrein waar ik nu dagelijks langsfiets...

14 opmerkingen:

Me! zei

Dat kan toch, maar dan maak je wel een erg grote omweg...

Lin's ding zei

klinkt goed en wat is de buit... enne... is dat het goede begin van je werkweek? Ben benieuwd wat er nog volgt..

Mike zei

@ Me!; hoe heerlijk ik het fietsen ook vind, via lunetten naar kanaleneiland is wel heel erg om ;-)

@ Lin's ding; Haha, vandaag heb ik me ingehouden maar het voelde bijna als een warm bad om in de binnenstad te zijn...

natjeel zei

Is het bij jullie nog steeds zo warm??? Geniet maar lekker! natje xxx

hanscke zei

En ik heb mijn kans om te fietsen weer voorbij laten gaan. dom dom dom ik had net als jij ook kunnen genieten....

Roosnans zei

grin...goed zo, lekker gluren bij de buren (buurwijk)!

En hoeveel tijd meer is een alternatieve fietsroute? 40 minuten nu, is natuurlijk al een behoorlijke trap-sessie....

grtzzzz

aargh zei

Er zouden bij zo'n grote stad veel meer fietsroutes moeten zijn die vrij van de drukte en de uitlaatgassen liggen, Wel zo gezond en het zou waarschijnlijk heel wat mensen uit de auto lokken. Ik fiets ook niet graag langs een drukke weg, neem hier in Hoogeveen altijd de omweg langs het kanaal maar dan spreken we over een half kilometertje om.

ria zei

Misschien tijd om ergens anders te solliciteren?

Bolus zei

Ik heb het 'eigen pinpasje' van Meissie altijd toegejuichd!

Redstar zei

Je zou het gewoon een keer per week kunnen doen:-) En dan doe je mss opeens de zelfde rit twee keer per week:-)

Martine zei

Is er in Driebergen niets aardigs te vinden? Van Houten die kant op is ook al zo mooi...

Mike zei

@ natje; het was tot gisteren heerlijk, ik weet niet wat vandaag ons gaat brengen...

@ hanscke;dat fietsen, gewoon een beetje bewegen doet wonderen voor mijn hoofd :-)

@ Roosnans; helaas die route is niet te combineren met mijn huidige werk

@ Aargh; tussen Houten en utrecht zijn die wegen er zeker. Alleen kanaleneiland ligt vanuit Houten net verbij snelweg en industrieterrein :-(

@ Ria; Ja, dat is een goeie ;-)

@ Bolus; wil je niet met mij trouwen? haha, ik trek me niet zoveel van zijn blik aan hoor ;-)

@ redstar; Ach weet je zelfs de onaantrekkelijke route heeft zijn mooie kanten :-)

@ Martine; wie weet maar voorlopig grasduin ik binnen de gemeente utrecht :-)

Pasula zei

Het lijkt me een fantastische plek om doorheen te fietsen en zeker als je de 1e zin van je vorige stukje erbij neemt. Ja het buitenleven komt weer opzetten, heerlijk!

Redstar zei

@ Mike, Ik ken het :-)