zaterdag 9 februari 2008

Hoera hangmatten weer...

Als ik opgestaan ben en de gordijnen opzij schuif word ik aangenaam getroffen door de blauwe lucht. Er komt een groot verlangen in mij op en ik neem mij voor alle voor vandaag geplande klusjes gauw uit te voeren zodat ik, na maanden het gevoel te hebben moeten ontberen, weer in mijn hangmat kan.
Terwijl ik tussen de werkzaamheden door steelse blikken werp in de tuin of er al een kiertje zon is laat ik mijn gedachten gaan over de muziek die ik, al hangende, wil beluisteren. langzaam maar zeker groeit de stapel cedees en hoop ik dat er ook morgen mooi weer is want zoveel muziek luisteren ga ik niet redden in één dag.
Tussen mijn mail vind ik het verheugende berichtje dat een geplande week vakantie in midden Frankrijk met een vriendin doorgaat, hoop wel dat ik tegen die tijd de beschikking heb over een TomTom :-)
Wonderlijk hoe allerhande facetten van het leven voorbij komen, verdrietige maar ook hele fijne. Zo is het leven en ik neem alles met grote gretigheid tot mij, en houd mij niet in. Ik leef en geniet en ben erg blij en dankbaar voor alles wat er gebeurd.

Inmiddels is er een mooi zonnig hoekje in de tuin gekomen en ga ik de hangmat installeren.
Zij die volop en intens genieten groeten u

12 opmerkingen:

Redstar zei

Het is idd heerlijk weer. Ik ga daar straks ook goed van profiteren... Het zal me wellicht wat opleveren:-)

Hermien zei

Hmm, waarom is het hier dan bewolkt?
Ik hoop dat je een fijne hangmattijd hebt Mike, even bijtanken.

Me! zei

Ik hoop dat het niet te koud is buiten. Hier was het net nog 4 graden achterom...

Frederic alias Coos zei

Fantastische vooruitzichten. Ik trek erop uit, mét fototoestel en straks post ik m'n resultaten. Nog steeds nuchter ;-)

nans zei

Neem jij het er maar lekker van... even in de wolken (liefst zonder de echte) met een mooi muziekje!

De beste clown is er een van een lach en een traan...

hug

hanscke zei

Dit heet leven. Wat fijn dat je ook de mooie kanten kunt zien

Mike zei

@ redstar; ja lekker genieten van al wat is :-)

@ hermien; tja, als je met 'hier' La France bedoelt? In In Houten en Zeeland is het helder in elk geval :-)

@ Me!; bij het installeren van de hangmat was het 2 graden in de schaduw, maar in de zon en uit de wind met lange dikke jas en ronkende tevreden katten op het lijf en fantastische muziek in het oor, was het goddelijk :-) en voor herhaling vatbaar

@ Coos; je bent goed bezig, ben ook benieuwd of je gewicht naar beneden gaat, bij mij weer bijna een kg eraf :-)
Ben benieuwd naar je foto's

@ Roosnans, liever geen clown hoor ;-) maar ik heb genoten van mijn zaterdag!

@ hanscke; wonderlijke gedachte maar misschien juist omdat mijn zus voor de donkere en zwaardere kant kiest zie ik steeds meer lichtpunten

Lin's ding zei

goed dat je zo genoten hebt....ik ben vooral de laatste dagen errug moe en geniet van slaap...hahaha...zonde van het mooie weer

natjeel zei

Hej mike. Dus je hebt lekker genoten? Heerlijk. Goed dat je gewicht ook naar beneden gaat! Ik heb volgende week hopelijk weer wat meer tijd. Ik mail je nog. Een hele fijne zondag! Natje xxx

NickN zei

Zeker doen!!! Ik heb het ook gedaan

Mike zei

@ Lins'ding; tja dat begrijp ik wel als ik je blog een beetje lees ;-)

@ Natje; Ik heb heerlijk 'bijgetankt' in elk geval, kan er weer tegen :-)

@ Nick; bedoel je dat je ook een hangmatfan bent of luier jij op andere wijze?

Filosofietje zei

Oja, met een mooi muziekje in de hangmat. Heerlijk! Ik heb een cdtje dat ik gekocht heb toen ik een reiki cursus deed, hier in Zweden en dit cdtje is toch wel zo'n typisch 'in de hangmat' cd :o)