zondag 10 februari 2008

lente...

Ik kan me natuurlijk verschrikkelijk vergissen maar alles ruikt en klinkt naar lente! Wat een heerlijk weer en in de zon is het heerlijk toeven. Ik kan me niet herinneren eerder zo vroeg al te hebben buiten gezeten en of dat nu goed is of niet, het is nu eenmaal zo en ik omarm de lente en geniet van het heerlijke weer. De rust die ik genomen heb gisteren en vandaag, heeft me goed gedaan. Ik kan er wel weer een weekje tegenaan en dat is nodig ook want het is een volle week met veel afspraken en avondvergaderingen en als kersje op de werkweek het maandelijkse stafoverleg aanstaande vrijdag. Maar dat is volgende week.

Ik merk dat mijn ogen in de achtergrond van dit blog iets doen met mijn schrijven. Als een soort van spiegel komen alle woorden langs en ben ik mij zeer bewust van wat ik hier neerschrijf. Ik heb nog nooit zoveel conceptblogjes in zijn geheel gewist omdat het, zelfs voor mij, te persoonlijk werd. Of gewist omdat het niet zuiver genoeg vanuit mezelf geschreven was of te (ver) oordelend. Nee, het is wonderlijk wat deze achtergrond met mij doet, alles wat ik schrijf, lees ik terwijl ik mezelf in de ogen kijk. Dicht bij mezelf blijven dus, zo voel ik ook geen enkele behoefte om foto's te plaatsen, ben er nog niet uit waarom dat is.

14 opmerkingen:

Me! zei

Dat lijkt me lastig als je steeds in de spiegel kijkt... Ik heb lekker vanmiddag wat uren in de tuin doorgebracht.

Mike zei

@ Me!; het is gewoon wonderlijk wat het met me doet :-)
Het voorjaar is goed begonnen zo in elk geval :-)

Natje zei

Als ik nu naar buiten kijken, zie ik sneeuw die meer ijs is dan wat anders. En het gaat vannacht weer vriezen dus de ijsbaan is weer geopend. Stuur maar gauw wat lente naar mij toe. Je blog is echt geweldig, ik blijf hem super mooi vinden! Natje xxx

Mike zei

@ natje; thanks :-) Hier is het volop lente, de vogels jubelen en de kinderen spelen buiten zonder jas.

Lin's ding zei

woorden zeggen vaak genoeg en hoeven niet aangvuld met plaatjes, zoals het ook omgekeerd telt.
Verhalen roepen bij mij vaak al plaatjes op en vullen zo ook weer lezend aan. Zo zie ik bij jou lente mijn lente en zie ik je in gedachten al typen met je blik op jezelf. Laat het zo, het is mooi.
Nog even een tipje...laat je niet gek maken door de komende week...veel te vol zo...kun je niet wat van die ballast schrappen.... veel te vermoeiend hoor... blijf maar lekker hier bij jezelf ;)

Martine zei

Ook zonder plaatjes is het hier de moeite waard. Misschien heeft het iets te maken met een balans die je niet wilt verstoren?

nans zei

altijd mooi als je jezelf recht in de ogen kunt kijken, toch?

Zorg goed voor jezelf de komende week....
hug

Mike zei

@ Lins'ding; misschien heb je wel gelijk en moet ik wat afzeggen, dank je wel, zo stom daar zou ik niet eens opgekomen zijn :-)

@ Martine; wie zal het zeggen, ik geloof dat ik een beetje murf ben, kan niet zo heel goed bevatten wat er gebeurt

@ Roosnans;dat is precies wat ik bedoel, dank je wel

Redstar zei

Toevallig net een stukje klaar geschreven over dit lente kriebel weer :-) het staat al klaar om gepost te worden.. je hebt er iig ook van genoten dus!

Ik wis net als jij ook wel eens wat... heel normaal eigenlijk.. en ik schrijf ook heel veel wat ik nooit plaats...
Tot over een paar uurtjes bij het ontbijt ;-)

hanscke zei

Ik probeer altijd zo te schrijven dat ik er zelf achter sta en ik geen spijt hoef te krijgen dat het zichtbaar is geworden.

ria zei

Gewoon lekker doen wat je denkt dat goed is. Het was heerlijk vandaag!

Mike zei

@ Red; Ik ben een spontane schrijver, het is en blijft een momentopname dat bloggen van mij
:-)

@ Hanscke; voor mij gaat het niet om spijt maar mmer of dat de kern is wat ik kwijt wil of dat er misschien iets anders 'onder'ligt.

@ Ria; Ja thanks :-)

Filosofietje zei

hahaha, je bent streng voor jezelf geworden doordat je nu ook vanaf de andere kant meekijkt! Zolang je er maar niet onzeker van word, want dat is nergens voor nodig. ;o)

Frederic alias Coos zei

Operatie geslaagd!