maandag 18 februari 2008

Maandag, wasdag...

Bij gebrek aan tijd het afgelopen weekend, draait de wasmachine volop in huize Mike. Wassen is een van de laatste huishoudelijke klussen die ik nog steeds uitvoer. Ja heus, van bijna alle andere taken heeft Maxim laten zien het veel beter en efficiënter te kunnen en ook is bij hem eerder de graad van ergenis bereikt als het stoffig of rommelig dreigt te worden. Ik ben gewoon een beetje een rommelkont en hij de nettere helft. Ik heb het heus wel gepoogd om de vaatwasser in te ruimen maar zeg nu zelf als het daarna weer uitgepakt wordt door manlief omdat het niet goed verdeeld staat wat zal ik me dan druk maken?
Zo zet ik het bestek in volledige willekeur in de daarvoor bestemde bestekbak rechtop. Bij Maxim heeft elk soort zijn eigen vakje.Grote vorken links voor, grote messen rechts voor, links in het midden de lepels, rechts midden de kaasschaaf, links achter het aardappelschilmesje, afijn je snapt vast wel wat ik bedoel. Orde en netheid, ik moet daar dan hartelijk om lachen en hij eigenlijk ook wel. Prima in balans dat huwlijk van ons.

14 opmerkingen:

Redstar zei

De nette helft heeft het overgenomen :-) ik herken het ergens wel..
:-) wassen is trouwens enorm, leuk..

Me! zei

Nee, de was besteed ik ook uit aan mijn vrouw... Voor de rest delen we wat. Zij een beetje meer dan mij, maar daarom werk ik ook langer.

aargh zei

En het is nog heel behoorlijk weeer om de boel buiten te hangen ook! Amuseer je ermee.

natje zei

Gezocht: Man die lijkt op jouw man! Grapje hihihi.Ik heb een hele lieve man maar voor het huishouden.. geen tijd. Hij werkt lange dagen en ik ben thuiswerker dus het zij zo. Ik doe het huishouden. Maar dat is onze balans. Het werkt voor ons ook prima zo. En als ik wat vraag helpt hij me graag! Natje xxx

Mike zei

@ Redstar; je bent van harte welkom hier op wasdag ;-) er zijn dingen die ik nóg leuker vind te doen

@ Me! We doen eigenlijk allebei wat we het beste doen en relaxen is gewoon mijn favoriet ;-)

@ Aargh; ja ik hang wel alles op want een droger vind ik onzin

@ Natje; het gaat erom dat je allebei doet wat je kunt en wilt

ria zei

Bij ons is er wat het huishouden betreft geen sprake van verdeling. Ik kan dat allemaal veel beter dan hij :-) Maar mijn bestek staat ook allemaal door elkaar hoor, als ik het lees krijg ik al de kriebels, hihihi.

Lin's ding zei

poe hee, ik ben hier de drijvende kracht van het huisheid.. ook ik sorteer de messen en vorken, want dat ruimt snel op....de was is makkelijk vanwege een wasmachine en de droger, al zoek ik nog kabouters voor die vreselijke strijk en verder zie ik elke dag wel weer of ik wat ga/wil doen en dan nog loopt het soms mis...zoals vandaag ...lekker weer, lekkere koffie, lekkere zon....en nee geen enkel karweitje is weggelopen, alles wacht en ik wacht nog even mee..haha...

Lin's ding zei

en nee, het is hier zeker geen zooi...o zo...

Wieneke zei

Twee kapiteins op een schip zijn niet best. Als ieder nou doet wat hem/haar het beste op dit gebied afgaat, dan is het toch oké?

NickN zei

Ik hou me hier thuis voor het domme als je begrijpt wat ik bedoel

Pasula zei

Net zo als hier, hahaha herkenbaar!

Veerle zei

Ik ben de nettere helft in het stel en onderneem dan ook sneller actie tegen vuil en stof, al zal de andere helft dat ontkennen.
Maar ik doe het niet graag, dus de andere helft moet gewoon z'n taakjes blijven doen :P

Filosofietje zei

Goed teamwork!
Ik vind het huishouden één van de meest verschrikkelijke dingen die er bestaan. Viking doet wel stoer mee, maar maakt het vaak erger dan het is. De vloer dweilen zonder sop bijvoorbeeld. Of drie wassen achter elkaar in de wasmachine zodat ik uren sta op te hangen, vouwen en strijken.. Nee, mijn volgende leven kom ik terug als aartsluie kerel :o)

Roosnans zei

ik probeer nog altijd ergens een balans te vinden tussen rommel en te precies....Misschien vind ik het nog eens...
grtzzzz