vrijdag 14 maart 2008

Partytime...

Ik geloof niet dat ik ooit tijdens mijn werkzaam bestaan zo'n warm afscheidsfeest heb mogen beleven.

Ik ben geen feestbeest, vroeger wel maar dat waren heule andere tijden. Gisteren tijdens de afscheidsreceptie heb ik dus erg mijn best gedaan mij onopvallend tussen de genodigden te begeven, zo hier en daar een handje gevend.
Tot het moment dat de wijkwethouder wilde gaan speechen, net natuurlijk op het moment dat ik even mijn snor aan het drukken was. Er werden collega's op uitgezonden om mij op te speuren. Ik werd de volle zaal ingeduwd en aangestaard door alle aanwezigen moest ik een bedankwoord en cadeautje ondergaan. Voor mijn gevoel 2 meter lang en 200 kilo zwaar met een zwetend lijf en knalrood gezicht, poehee.
Maar ergens binnen in mij deed het me opvallend veel goed en voelde ik me zeer gewaardeerd. Het was alleen lastig om me de rest van de receptie onopvallend tussen de aanwezigen te bewegen, en dat waren er veel, ik had alleen maar gehoopt dat er zoveel zouden willen komen. Nou ja het weer speelde mee en het voor ambtenaren gunstige tijdstip want het was vanaf 16.00 uur ;-)

Het tweede gedeelte was een stuk intiemer en alleen met de naaste collega's wat al gauw zo'n 20 personen zijn. In Huize Molenaar kregen we de eerste kamer links toegewezen. Een prachtige grote zaal met feestelijk gedekte tafel waar alledrie de afscheidnemenden tussen de gangen door, speeches, cadeautjes en andere gekkigheden kregen aangeboden.
Ik was het voorgerechtje en kreeg te horen dat aan mijn verzoek, om toch maar vooral geen toeters en bellen ten aanzien van mijn vertrek in te zetten, geen gehoor werd gegeven.
Éen van de beste karaktereigenschappen van mijn collega's is dat ze zich niet aan afspraken houden...
Het werd een zeer hilarische speech, gehouden door collega Ben die op zijn eigen onavolgbare wijze alle hoogte- en dieptepunten van mij op Zuidwest aan elkaar wist te knopen. Ik raakte zowaar ontroert door zoveel leuke, lieve, warme woorden die ik heb mogen ontvangen.
Het was de bedoeling dat de avond tot 22.00 uur zou duren maar tegen 23.00 uur moesten we de koffie nog opdrinken. Het werd dus een zeer gezellig latertje en rond 00.15 uur stapte ik eindelijk van mijn volbepakte fietsje in Houten, om een kwartiertje later mijn bed in te rollen.

De vrijdagochtend kwam erg snel en het gebruikelijke uurtje yoga ging me niet gemakkelijk af. De rest van de ochtend gebruikt om de spullen te pakken voor ons tripje naar Frankrijk. Ik hoef alleen nog maar wat smakelijke broodjes voor onderweg te maken en dan is het bye bye zwaai zwaai tot volgende week zondag :-)

19 opmerkingen:

aargh zei

Fijne vakantie, lekker bijkomen van alles!

Wieneke zei

Nou, dat was dus een prachtig afscheid. Als je nou maar niet als Heintje Davids gaat doen, hoor. Je weet wel, dat wijffie blééf afscheid nemen omdat ze maar niet genoeg kon krijgen van al die warme woorden :-) Heb een heel fijne week in Frankrijk en kom vooral heelhuids terug.

Lin's ding zei

Kijk da's nou eens tof...een warm afscheid met toeters en bellen voor jou...VERDIEND!!! En nu op naar een lekker weekje weg.. Geniet er van Mike. Ben benieuwd wat je daar allemaal weer gaat meemaken.

Roosnans zei

heerlijk, die burgelijk-ongehoorzame-collega's, terecht dat ze je in het zonnetje hebben gezet!!! Fijn dat je het allemaal toch heel leuk bent gaan vinden en heel tof dat jullie klubbie nog lekker samen gekeuveld heeft. Dat is fijn afscheid nemen zo!

Het leek trouwens wel een reunie met al die (oud-)collegas die nog langs kwamen, heb zelf ook nog heerlijk kunnen bijkletsen....

goeie reis, veel plezier en smeer ze ;-)
knuf

Me! zei

Zo'n afscheid zal je lang aan terugdenken. Ik wens je een hele plezierige vakantie...

Natje zei

Geweldig, je bent lekker in het zonnetje gezet geworden en nu ga je naar het zonnetje toe. Geniet lekker van je weekje vakantie! Heel veel plezier!!! Natje xxx

Rainbow Light zei

Je verdient het, je bent een kanjer!

Redstar zei

Heerlijk geschreven Mike. Je leest dit dus pas als je weer terug bent van Frankrijk, maar ik wens je een fijne week toe.. Veel goed weer, veel geluk en wijsheid. ;-) tot zondag

Coos zei

Altijd leuk hè; je gewaardeerd voelen. Ik word overigens ook niet echt graag verrast en zou me even vervelend voelen als jij als ik zo'n volle zaal moest in"wandelen"

ria zei

Veel plezier Mike!

Martine zei

Goed zo, een echt afscheid, zoals het hoort, met toeters en belen en warme waardering. Ze hebben groot gelijk, die collega's van je. Eh.. ex-collega's..
Veel plezier in Frankrijk, tot gauw!

NickN zei

Dus je collega's waren heel blij met je vertrek.... :-)(geintje)
Het geeft je dan een heel raar gevoel en even denk je wel of je het goed aan doet om te vertrekken...
Vooruit kijken naar je nieuwe baan!

hanscke zei

je bent dus met een goed gevoel vertrokken, bis. Dat is mooi om te lezen. Tot volgende week.

Youke zei

Leuk afscheid!
Fijne vakantie toegewenst!

Pasula zei

Wat een heerlijk afscheid... je hebt het verdiend!

Roosnans zei

leeg hoor....je bureau....
knuf

Filosofietje zei

En weer kom ik helemaal achteraan..Ik doe echt wel mijn best hoor, om je eerder te lezen maar er wordt me maar geen tijd voor gegund :o(
Wat een heerlijk afscheidsfeest is dat geweest! Je zit nu dus al weer in Frankrijk dus ik kan eigenlijk alleen nog maar zeggen: Ik hoop dat je een heerlijke week hebt (gehad)

Linneke zei

Stiekem toch wel fijn he, zo'n warm afscheid ... Hopelijk verloopt je entree op je nieuwe werkstek even positief.
Maar eerst dus eens alles overboord zwieren en gewoon genieten van la douce France!

Mikelodeon zei

@ Allen; Dank je wel voor je lieve reacties. Ik heb een meer dan geweldige week gehad waar ik ongetwijfeld (gedoceerd) over zal schrijven de komende dagen.