vrijdag 28 maart 2008

Schuimbekken, als vanouds...

Ja, ze kan het nog en van enige 'verlichting' was vandaag geen sprake.

Vol goede zin toog ik vandaag naar de ANWB voor een reuze aanbieding TomTom met West Europa kaart, want ze heeft plannen. "Pak die maar in en er hoeft geen strikje omheen", grapte ik nog naar de verkoopster. Helaas was dàt model uitverkocht maar ik kon 'm wel bestellen maar dat duurde dan 10 dagen. Normaal geen enkel probleem want ik wacht al zo lang...
Maar nu heb ik mijn zinnen gezet op zo'n ding dan mot ut er ook komen en wel vandaag nog. Ik mopperde een beetje tegen Maxim terwijl ik de winkel uitliep wat de filiaalleidster opving en ze bood me een demomodel aan, een slagje groter met 100 euro korting. 'Ketsjing' en kassa, rinkelde het in mijn hoofd en opgetogen als een klein kind huppelde ik de winkel uit met mijn Tom Tom One XL.
Eenmaal thuisgekomen bleek niets het te doen en heb ik zelfs als dorpsgek met TomTom hoog in de lucht de straat op en neer gelopen voor de felbegeerde verbinding. Helaas, na heel wat meewarige blikken van buurtgenoten toch maar besloten terug te gaan naar de ANWB te Zeist.
Aldaar in het filiaal aangekomen ben ik wederom alleraardigst behandeld maar konden ook zij niets uitrichten daar het een softwareprobleem was en dit 'slechts' opnieuw gedownload en geïnstalleerd hoeft te worden en dit niet op de daar aanwezige PeeCees uitgevoerd kon worden. Weer naar huis gereden en nu na 2 uur prutten en kutten en gebel met de helpdesk geef ik het op. De handdoek gaat in de ring. Morgenochtend gaat ie retour naar de winkel, dit is niet goed voor mijn hart en humeur.
Ik vrees dat ik morgen op de ouderwetse manier naar de expo in Rijen moet zien te geraken. Ach nou ja ik kom al 48 jaar overal zonder Tom Tom dus nog 10 dagen zonder moet wel haalbaar zijn.
Ria, ik kom maar kan dus wat later zijn. Overige weggebruikers mocht u tussen Houten en Rijen iemand in een rood peugeotje bezweet en rood aangelopen achter het stuur aantreffen dan ben ik het hoogstwaarschijnlijk.
Met rust laten en vooral niet aanhalen...

19 opmerkingen:

Rainbow Light zei

Plug en play he?... no way dus!
Enne... dan heb je 'm binnenkort, kun je ook gaan balen dat als 'ie het doet hij ineens verbinding met de sataliet verliest op het meest cruciale moment... ik wens je veel ontdekkings'plezier'. ;-) en neem voor de zekerheid een kaart mee.

Natje zei

Oh jee, dat is balen. Als je denkt dat je nieuwe toy je overal gaat heen leiden en hij doet niks.. ruud heeft ook wel eens probleem met zijn tom. Er zit een heel klein reset knopje.. probeer die eens. Succes morgen! Natje xxx

Lin's ding zei

wat vertel je dat toch weer heerlijk Martha. Moet vooral erg lachen om het laatste stuk...veeeel succes de laatste 10 TomTomloze dagen...en ach ... je verzamelt zo nog wat nostalgische verdwaal herinneringen voor later...

fialas.web-log.nl zei

een stoere vrouw die Martha heet heeft, van al die hulpmiddelen worden mensen steeds dommer.

ria zei

Ik zal naar je uitkijken hoor, het komt vast allemaal weer goed. Van tomtommetjes heb ik ook geen verstand jammer genoeg :-(

hanscke zei

Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang is niet voor een ieder weggelegd. Zeg toen je als dorpsgek bezig was heb je toch wel gecollecteerd he? Zo kun je dat gat van 100 euro dichten. En de mensen hebben vast een boel lol.

Pasula zei

Je hebt het zo grappig beschreven... ik zag je al lopen zwaaien met dat ding *grijns*.
Ja joh dan maar even geduld uitoefenen, ik ken het, als ik iets wil duik ik er ook meteen op af.

Redstar zei

Ik zie het helemaal voor me hoe jullie met dat ding hebben lopen hannesen:-) Het kan best ergerlijk zijn zoiets. Maar wat is tien dagen op een mensenleven toch:-)

Martine zei

Ach, als je verdwaalt kom je nog eens ergens *grijns*

Me! zei

Cool down M. alleen rustig blijven redt je in alle situaties... Dat rode hoofd helpt je echt niet.

Mikelodeon zei

@ rainbow; had je ff rust besteld of een time out of zo ;-)

@ Natje; helaas bracht zelfs het resetten geen oplossing

@ Lin; hihi, je hebt gelijk en eerlijk gezegd was ik al erg verbaasd dat ik de winkel in Zeist op eigen houtje terug kon vinden
:-)

@ Fialas; je hebt natuurlijk wel gelijk maar geeft toe, àls ze het doen kan het ook verrekte handig zijn...

@ Ria; ik heb me heilig voorgenomen de tentoonstelling vanmiddag te bezoeken, TomTom of niet. Tot straks :-)

@ Hanscke; Ik had (helaas) geen hand meer vrij, in de ene de Tomtom en in de andere de gebruiksaanwijzing :-)

@ Pasula; thanks, maar het voelde allesbehalve grappig hoor. Heb wel weer een mooi lesje nederigheid geleerd in elk geval ;-)

@ Redstar; in 10 dagen kun je dood en begraven zijn!

Ik heb een zeer omgeduldig kantje en zolang ik daar nog niet goed mee om weet te gaan krijg ik dit soort uitdagingen op mijn pad. Ik ga straks in de herkansing :-)

@ Martine; das het grappige, ik kom eigenlijk altijd en overal. Het duurt alleen vaak 'wat' langer :-)

@me!; Wijze woorden, helaas kan ik dat (nog)niet bedenken op het moment dat zo'n uitdaging zich aanbiedt. Ik schiet gelijk in een stressmodus.

Roosnans zei

aaggghhh wat een gedoe met dat ding, ik als collega RAMmert begrijp het helemaal!!!! paar keer rustig ademhalen...
Gaat best lukken met je trip hoor! Rijen is heus wel te vinden!
Veel plezier vandaag! knuf

Mikelodeon zei

@ Roosnans; thanks en jij ook veel plezier met de meiden :-)

Wieneke zei

Ik dacht ook al dat je té kalm ging worden. Gooi het er uit, meid, hatsjee! Als je TomTom het eenmaal doet, dan bespaar je veel geld aan benzine (milieu!!) omdat je niet meer verdwaalt en domme rondjes rijdt. Je hart én je relatie knappen er ook erg van op hahaha. Je moet wel eens wachten op de satelieten als je hem aanzet, dus voordat je wegrijdt. Dat is normaal en daar hoef je niet van te gaan schreeuwen.

Mikelodeon zei

@ Wieneke; no worries, ik ben nu eenmaal behept met een bijzonder kort lontje ;-)
Ik heb 'm in elk geval net besteld, gaat helemaal goedkomen dus

Redstar zei

@ Mike, das helemaal waar. in 10 dagen kan van alles gebeuren. Dat ongeduldige ken ik ook wel :-)

Mikelodeon zei

@Redstar; ach eigenlijk heb ik gisteren weer een wijze les gehad maar of ik 'm nou geleerd heb...
:-)

Redstar zei

Lol, mijn volgende logje zal je wel aanspreken denk ik. :-)

Filosofietje zei

whoehaha! Zelfs TomTom kan voor stress zorgen....