maandag 3 maart 2008

Zeven...

Ik heb ze geteld en het gaat hard, ik heb nog 7 werkdagen te gaan op mijn huidige werkplek. Ik ben al een beetje aan het afbouwen en opruimen. Er is nog geen opvolger dus mijn taken worden herverdeeld en ik heb al een mooi overzichtje gemaakt wie wat aan taken kan overnemen. Ook ben ik verbijsterd over de troepjes die ik de afgelopen jaren hier om me heen verzameld heb. Ongemerkt heb ik toch zeker 2 volle fietstassen en dat wil ik niet allemaal meezeulen. Ik wil weer kunnen starten met een schone lei en een leeg bureau.
Het is een heerlijke gedachte om aan een nieuwe job te beginnen en ik heb er zin in. Dat is een goed teken en hoe lang ik die gedachte kan vasthouden, dat zullen we dan wel weer zien.
'Zeven', zingt het in mijn hoofd en mijn hart maakt een vreugdesprongetje.

14 opmerkingen:

Me! zei

Dat is lekker aftellen...

ria zei

Heerlijk! Een nieuwe lente een nieuw begin :-)

NickN zei

Als ik jou was dan zou ik thuis blijven, ze kunnen je toch niet ontslaan ;-)

natje zei

Mooi getal, 7! Mijn lievelingsgetal. Heerlijk dat aftellen, ik kan me voorstellen dat je er echt naar uitkijkt! Natje xxx

hanscke zei

Het klinkt zo enthousiast, ik zou ook wel een nieuwe baan willen heben.

Roosnans zei

ik ben ut er niet mee eens, een opzeg termijn voor 2 maanden, minstens, ik kan niet in zeven dagen afkicken van Mikes stralende aanwezigheid.....en dan hebben we het nog niet gehad over haar warme belangstelling en als ik zonnodig een traan wens te plengen ook nog een arm om me heen...

goed goed, ik zal me vermannen(vervrouwen is beter), mezelf hervatten en moedig dag wuiven volgende week....

snif

ps ik gun je de mooiste baan die je je wensen kunt! maar dat wist je toch al!

aargh zei

Dat is te overzien! Maar afscheid is toch altijd iets raars. Zouden ze nog iets voor je doen?

jenette zei

Hee Mike..

Leuk je reactietje weer op me blog :-)
Heb jou nog niet toegevoegd op me webbie want ik moet hem helemaal verversen, maar komt er niet van..
Maar ik lees je toch wel....

Dag leuk mens...

Frederic alias Coos zei

Ik tel de dagen af naar Pasen. De reden hiervoor ken je wel ;-) Hopelijk hou je nog wat vrienden over aan je huidige werkplek, maar het is vaak zoals ze zeggen: uit het oog, uit het hart...

Mike zei

@ me!; ja dat aftellen gaat me uitstekend af :-)

@ ria; En zo hoort het ook :-)

@ Nick; haha, nee ik gebruik deze dagen wijs :-)

@ natje;-)

@ hanscke;ik geloof dat jij er ook aan toe bent, hou je oren en ogen open, je weet maar nooit...

@ Roosnans; wat ben je toch een lieverd, ik wens jou ook iets moois op je pad, dat gaat er komen, wis en zeker!

@ Aargh; tja das een beetje raar, ik organiseer de 13e een afscheid voor twee andere collega's en haak daar nu zelf maar gewoon bij aan...

@ Jenette; hee wat bijzonder dat leuke mensen elkaar toch altijd weer tegenkomen :-)

@ Coos; ik werk al heel lang voor de gemeente in verschillende functies en heb overal goede collega's. Ik ben niet trouw in het onderhouden maar als ik ze tegenkom dan is het contact vaak als vanouds :-)

esther zei

Fijn, een nieuw fris begin!

Redstar zei

Ik loop een dag achter met lezen lijkt het wel :-)
Die zeven dagen zijn zo om Mike.. Geniet met volle teugen met het verlaten van je huidige werkplek ;-)

Lin's ding zei

nou dat gaat snel.... een mooie afronding en een knallend frisse start.... en hopenlijk laten je collega's nog een blijkje waardering merken nu je weg gaat...blijft er eigenlijk nog iemand over daar, ik snap dat je nummer 3 bent die nu vertrekt....
wordt doorwerken voor de rest...hahaha...of hebben jullie daar last van verborgen werkeloosheid..? HAHAHAHAHAHAHA...wat ben ik toch een slecht mens he!

Mike zei

@ Esther; haha, wat een leuke avatar!

@ Redstar; het vliegt voorbij in elk geval :-)zeker als ik wind mee heb, was in 25 minuten thuis, absoluut record :-)

@ Lin's ding, ja, let wel de derde vertrekkende persoon van 2008! Vorige week kwamen we al op 17 vertrekkende personen de afgelopen 1,5 jaar...
En Nee, je hebt een verrukkelijke kijk juist ;-)