donderdag 10 april 2008

Bye bye, zwaai zwaai...

Het is definitief voorbij, het doek is gevallen. Maxim, een jongensdroom armer, pinkt een traantje weg terwijl de grote groene lobbes, in een wolk van rook, langzaam uit ons zicht verdwijnt. We gaan naar binnen en drinken een glaasje wijn en heffen het het glas meerdere keren terwijl we herinneringen ophalen aan het groene monster en de avonturen die we ermee beleefd hebben. Maar we zijn het beiden eens, het is goed zo, wij konden gewoon niet goed genoeg voor hem zorgen, hij is beter af bij deze enthousiaste nieuwe eigenaar die grootse plannen heeft voor de laro, die overigens niet lang groen zal blijven ;-)
Er zijn grootscheepse renovaties en verbouwingen gepland en dan gaat ermee gereisd worden, Oost Europa, Afrika, roept u maar. Persoonlijk was ik altijd al blij dat ie de eindbestemming binnen Nederland haalde, maar goed, ondanks mijn sleuteldiploma voor dieselmotoren brak het zweet mij toch uit als er iets haperde en de motorkap omhoog moest. Eerlijkheid gebied mij hier te melden dat het zware reservewiel op de motorkap mede oorzaak van de zweetuitbraak was ;-)
Met een rol ducktape als standaard 'gereedschap' was een lek leidinkje of losgeschoten onderdeel of zelfs een afgebroken luik altijd fluks te repareren. Maar goed, het was een mooie tijd en nu zitten we met een gapend gat en vreselijke inkijk. Daar hadden we nog niet bij stilgestaan en mijn peugeotje verdrinkt nu zo'n beetje op de oprit en staat er wat verloren bij.
Gelukkig is bij Maxim het leed van 'verloren jongensdroom' gauw geleden, hij heeft een nieuwe jongensdroom, een jonge meid van achttien, maar daar zullen we nog maar even niet aan beginnen dacht ik zo ;-)

24 opmerkingen:

Natje zei

Die opblaaspoppen krijg je werkelijk in alle leeftijden hé?
Maar wat een overgang. Van het groene monster naar een mokkeltje van 18. Fijne avond! Natje xxx

Mikelodeon zei

@ natje; haha, inderdaad en dan zeggen 'ze' dat vrouwen wispelturig zijn ;-)

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat er een traan gepinkt werd. Maar de lobbes is blijkbaar in goeie handen terechtgekomen. Zeg, dat van die jonge meid moet je gewoon enthousiasmeren, hoor. Eén avondje in de disco en hij is voorgoed genezen :-)

Wieneke zei

Dat was ik dus.

Me! zei

Goh, daar heb ik ook eens aan gedacht. Maar die zijn toch echt te jong...

aargh zei

Een zorg minder! Tenminste... wat moet ik me bij die achttienjarige precies voorstellen?

ria zei

Opgeruimd staat netjes! Ja, die achttienjarige vind ik ook een beetje raadselachtig eigenlijk....

Mikelodeon zei

@ Wieneke; ach joh hij moet er zelf het hardst om lachen

@ me!; ja, dat zijn ze zeker :-)

@ aargh; bij die 18-jarige helemaal niets dat is een grapje om mij op de kast te krijgen :-)

@ Ria; ik heb Maxim gezegd dat - als ie de landrover verkoopt- er misschien wel een andere droom verwezenlijkt kan worden, en toen kwam hij (met een gekke bek)aan met die droom van een achttienjarige. Spielerei, niets meer niets minder :-)

Redstar zei

LOL @ de nieuwe jongensdroom :-D

je kunt altijd nog een boompje planten om de inkijk te verzachten..

Youke zei

Ik kan me voorstellen dat dat een lege plek geeft. niet alleen op de oprit. En ene nieuwe droom najagen is natuurlijk altijd goed.

Mikelodeon zei

@Redstar; de oprit is toch al gauw zo'n 4 à 5 meter breed. Eigenlijk vind ik het wel mooi want het betekent dat we vanuit de keuken zelf ook een prachtig uitzicht hebben op de oprit en het erachter gelegen speelplantsoentje

Mikelodeon zei

@ Youke; ach die plek is zo weer opgevuld enne dromen genoeg hoor :-)

Roosnans zei

Nog iemand met veel talenten, wist niet dat je ook nog aan auto's sleutelen kon...Rustig even 'rouwen' en daarna pro-actief werken aan de nieuwe droom! grin
hug

Filosofietje zei

Een jonge meid van 18, das iets anders dan een grote groene lobbes :o) Breed georienteerd die Maxim van jou ;o)

Redstar zei

@ Mikelodeon, oke :-D dat wist ik niet.

Bolus zei

Practische met leuke combineren: neem een 18 jarige aupair. Handig voor jou met de nieuwe lange werkweek. De aupair past op de pozen en tegelijkertijd verwezenlijkt Maxim zijn jongensdroom! :-)

Mikelodeon zei

@ Roosnans; helaas heb ik echt een broertje dood aan vieze handen, no grease for me ;-)

@ Filosofietje; haha, zo kun je het ook bekijken LOL :-)

@ Redstar; we kunnen de oprit of deel daarvan ook bij de tuin trekken, ach we zien nog wel

@Bolus; HAHAHA, maxim aangenaam laten verpozen met de aupair terwijl ik lange dagen werk, ik las het hem voor en het leek 'm wel wat ;-)
Deam on maxim, hahaha

evt. zei

Een jonge meid van 18, een jongensdroom? Hmm, ik vind het meer wijzen op een midlifecrises ;-)

Mikelodeon zei

@ Evt; haha, dat zou ook heeeeel goed kunnen hij wordt zondag 40 hahahaha

geertje zei

ik krijg vaak reacties op de datingsite van jongere mannen, soms wel erg jong... onder de 20 dus wel (ben ik dus 30 jaar ouder!). Dat is net alsof ik met mijn zoon zou daten... nou nee! Stel eens aan M. voor dat jij een jongere vent wil...

Mikelodeon zei

@ Geertje; haha nòg jonger dan maxim bedoel je? ;-)

Lin's ding zei

zo zo...het roept nogal wat reacties op zeg...afijn alvast gefeliciteerd met de bijna 40jarige Maxim. Een mooi weekend, geniet er van...en een mooi uitzicht is zeker niet weg.

Mikelodeon zei

@ Lin; dankje wel :-)

jelou zei

Grijnzzzzzz.....kan hij dat nog trekken dan???
Idioot niet, dat je je toch zo kunt hechten aan zoiets, maar het is idd zo....