woensdag 16 april 2008

Chaos...

Jawel je leest het goed CHAOS. Het slaat niet op persoonlijke chaos maar uitsluitend op mijn nieuwe werkplek. De afgelopen anderhalve week heb ik rondgekeken en mijn oor te luisteren gelegd en tot bovenstaande conclusie gekomen.
Hier regeert de waan van de dag en is er m.i. gebrek aan duidelijke hoofdlijnen.
Hoe ernstig is het als een afdeling, die het goede voorbeeld moet geven op het gebied van publieksdienstverlening naar buiten, er intern een rommeltje van maakt. Ik bedoel te zeggen, als je een protocol maakt hoe er gemeentebreed omgegaan dient te worden met bv de mailafhandeling en je maakt er zelf een rommeltje van dan kom je niet geloofwaardig over.
Ofwel ik vind het tijd worden om mijn bevindingen duidelijk te maken en (harde) afspraken te maken hoe dit op te lossen.
Als ondersteuner heb ik begrepen dat tenslotte een van mijn kerntaken is om zaken te monitoren en de vinger aan de pols te houden.
Morgen dus maar eens 'polsen' hoe mijn plan van aanpak ontvangen wordt...

11 opmerkingen:

Lin's ding zei

pols jij morgen maar eens; leg de vinger maar op de zere plek en dan tjak..de zweep erover...haha...laat ze maar zweten, maar zorg dat er nog wat werk voor jezelf overblijft

evt. zei

Nu zegt dat ook niet altijd alles -bij loodgieters thuis lekt het ook altijd - maar een beetje stroomlijnen kan denk ik geen kwaad.

Me! zei

Dat heet de hand in eigen boezem steken toch...

Natje zei

Vaak is het zo dat mensen weten dat het niet lekker loopt op een werkplek maar om dat te veranderen.. daar hebben ze leiding voor nodig. Dus ga je gang! Natje xxx

Roosnans zei

oeeehhh spannend, benieuwd of ze willen reflecteren op eigen handelen en daarna tot actie willen over gaan.....De lange termijn en het hogere doel voor ogen houden!!!
Succes kanjer!
knuf

ria zei

Nou dat wordt nog wat, hopelijk kun je ze overtuigen dat jou plan van aanpak nodig is ;-)

Mikelodeon zei

@ lin; hihi, je hebt geen idee, we barsten uit de voegen ;-)

@ evt; mooi dat je er weer even een nuance in aanbrengt, neem ik ook mee voor morgen ;-)

@ me!; ja zo zou ik het ook willen noemen :-)

@ natje; ik geef geen leiding maar hoop als ondersteuner gehoord te worden :-)

@ Roosnans; ff afwachten dus, maar er kunnen zaken beter, veel beter :-)

@ Ria; ik zit in een nieuwe functie, men moet nog wennen aan mijn rol. Ze moeten even investeren maar dan zal ik mijn nut zeker opbrengen :-)

Filosofietje zei

You go girl! Het is altijd goed voor een organisatie om een nieuwe frisse wind binnen te halen. Nieuwe ideeën van iemand die nog niet vastgeroest is in het 'sleurproces' zijn vaak het best.
Jij ziet nu al de verbeteringen die gedaan zouden kunnen worden. Menig bedrijf zou z'n handjes dichtknijpen met zo iemand.

Redstar zei

Spannende baan heb je eigenlijk. Ik hoop dat je er veel goeds kan doen, en je plan goed ontvangen is! :-)

hanscke zei

Er is dus duidelijk werk aan de winkel

aargh zei

Oh jee...