woensdag 30 april 2008

Dagje Essen...


Niks niet bijkomen vandaag maar vroeg het warme bedje uitgeblazen, ditmaal door een perfecte uitgevoerde aubade op het dorpsplein. We moesten er toch vroeg uit want om half negen werden wij geacht kant en klaar bij mijn schoonouders te zijn voor een dagje winkelen in Essen. Ik zag er in eerste instantie even tegenop, na drie dagen training voelde het niet slim om gelijk een drukke stad te bezoeken maar het stond nu eenmaal gepland. Eigenlijk merkte ik gelijk al dat als ik niet in mijn weerstand ging zitten maar meega met de stroom, dat het met de drukte allemaal wel meevalt.

We hebben een heerlijk dagje gehad met veel zon en ik heb een prachtige zomerjas gescoord ;-) Essen is een fantastische stad en hoewel in de tweede wereldoorlog bijna met de grond gelijk gemaakt, zijn er toch nog wat mooie gebouwen gespaard gebleven, wat een heel gezellig winkelgebied opleverde.
Op de valreep bedacht ik mij dat ik morgen gasten heb en de winkels in Nederland dicht zijn en was ik in een keer erg dankbaar dat ik in Essen was, want 'essen' staat voor morgen toch echt op het programma en dat gaat nu dus helemaal goedkomen ;-)
Er staat een milde Indiase curry op het menu voor morgen maar het wordt wel een 'fusion' keuken want ik kon geen naanbrood krijgen, laat staan geschikte currykruiden. Ach we zien wel, het wordt vast lekker :-)

10 opmerkingen:

Me! zei

Klinkt goed, jammer dat ik geen gast ben...

ria zei

Komt vast goed met dat essen, dat is je wel toevertrouwd ;-)

Filosofietje zei

Gezellig, shoppen in Essen! Ik moet zo ook gaan shoppen, maar een soort Essen hebben we hier helaas niet in de buurt.. Het wordt dus ons gezellige 'dorpspleintje met 3 winkels ;o)
Vanavond staat hier Chinees eten op het menu. En ik krijg ook 'essers'.

Lin's ding zei

ha..Essen..doet me denken aan het uitje vorig jaar met Eline op zoek naar Gelsenkirchen om daar naar een concert te gaan. We zijn overal langs gekomen ook langs Essen...haha....en die mensen die bij jou komen essen vandaag zijn weer boffers dat heb ik al door...veel plezier vandaag..wij essen op een communiefeestje (jaaa..joepie....)

Vrouwke zei

Dat menu klinkt niet verkeerd, en wat is er mis met een beetje improviseren? Als je eters krijgt is de sfeer vaak bepalender dan het eten.

Ik kan me voorstellen dat je na een training niet zit te wachten op slenteren door een stad. Maar als het weer dan meewerkt, en je lekker meedeint met de rest, kan het nog een prima 'overgang' zijn ook.

Fijn dat je ervan hebt kunnen genieten en voor vandaag opnieuw een fijne dag gewenst.

Redstar zei

'Go with the flow' is altijd al wat we hier zeggen.. Dan werkt alles best goed.

Mikelodeon zei

@ Me!; indiase curry staat niet bij je favoriete voedsel, ik kan je alvast melden dat deze iets milder is uitgevallen dan ik had voorzien. Nou ja, zet ik er een extra kan water bij toch ;-)

@ Ria; dank voor je vertrouwen :-)

@ Filosofietje; ha chinees, dat vind ik ook heerlijk. Ga je het halen of heb je weer een recept van 'Kees?'

@ Lin; Ja, dat debacel richting Peter gabriël kan ik me nog goed herinneren :-) LOL

@ Vrouwke; het was gewoon een gezellige dag met veel zon, ik kijk er met plezier op terug. Maar, volgende keer zal ik het beter plannen ;-)

Mikelodeon zei

@ redstar; ja das precies wat ik bedoel maar na driedagen engelse training was ik weer toe aan wat hollands ;-)

Pasula zei

Tuurlijk wordt het lekker!
Ik krijg zometeen mijn broer te eten en in Almere zijn de supermarkten op Hemelvaart gewoon open, dus ik belde hem net en vroeg wat hij vanavond wil eten. Zijn antwoord was: doe maar wat je over hebt... ja lekker makkelijk. ;-)
In overleg zijn we tot het plan gekomen om een maaltijdsalade te doen, mag ook wel na al die vette happen van de afgelopen dagen.

Ben benieuwd naar je nieuwe jas, misschien ooit eens showen voor ons? :D

Roosnans zei

Klinkt als een geslaagd dagje! En soms blijkt maar weer dat even meegaan in de weerstand (in plaats van ertegenin) uiteindelijk ruimte geeft...
kook ze!