dinsdag 22 april 2008

Een beetje 'in de warrie'...

Hep u dat nou ook wel eens? Zo'n warrige dag waarin alle bewegingen taai en traag lijken en er niet door te komen valt? Het zicht vanaf je bureau, saaier dan saai, uitkijkt tegen een bruin dak met een mespuntje blauwe lucht, net genoeg om over buiten te dromen. Het open raam laat dwarrelende zomerse terras geluiden naar binnen. Een trekzakspeler, vrolijk gelach, aaah, wat doe ik hier denkend. Om dan eindelijk, als het tijd is, met een glimlach van oor tot oor naar huis te fietsen. Eerst laveren tussen de terrasjes en daarna tussen de weilanden om dan toch redelijk rozig thuis aan te komen, de garagedeur open te maken en je fiets binnen te zetten. Je pakt je tas uit je fietstas en gaat in je zak op zoek naar de huissleutel, die je daar niet aantreft. Nog steeds glimlachend haal je je tas leeg en kijkt, in elk zakje en vakje, voelt nog een keer je jaszakken na maar je sleutels blijven spoorloos. Toch wel een beetje gealarmeerd zucht je een keer en bedenkt een noodscenario, wie hebben er sleutels en dwaalt dan richting 'tobberige toer' en bedenkt wat een sores er op je afkomen nu je je sleutelbos kwijt bent, aangifte doen. Flarden van dat ze gestolen zijn en we nu thuis kunnen komen in een leeg geroofd huis en 'hoe vertel ik het mijn lief' die wel altijd alles heeft en kan vinden en nooit wat kwijt is. Hele doemscenario's voltrekken zich aan mijn geestesoog en ik voel me langzaam plakkerig worden van het zweet want het is behoorlijk warm in onze garage.
Garage, garage, garage, dat woord wil me wat duidelijk maken, verdorie, ik sta IN de garage en dat kan alleen mèt sleutels die dus gewoon in de garagedeur steken...
Pfff, morgen weer een dag ;-)

22 opmerkingen:

aargh zei

Ja dat krijg je van dat weer, je raakt ervan in de bonen. En héél even in de piepzak, maar je was er lekker snel weer uit!

Wieneke zei

Wat kun je dan blij en opgeluct zijn, he? Dat je dus op tijd bij zinnen komt, bedoel ik. En denk eens aan al dat geld dat je hebt bespaard. :-)))

natje zei

Ja zo'n dagen zijn heeeeel herkenbaar.. zoeken zoeken en nog eens zoeken naar antwoorden die soms heeeel dichtbij zijn.. Natje xxx

Me! zei

Ik zal maar niks zeggen... Ik weet er alles van.

Coos zei

Heftig! Ik heb ooit de voordeur laten opstaan toen ik thuis vertrok en 2 uur later stond die nog gewoon open en lag alles nog netjes op z'n plaats. Af en toe verwarrie zijn is geen doodzonde ;-)

nans zei

hahaha....wat een prachtig verhaal weer, lig helemaal in een deuk....
dikke knuf warrige vrouw!!!

evt. zei

Ja, of met een open achterklep van je auto stad en land afzoeken naar je autosleutels. Héél herkenbaar ; )

esther zei

Soms lukt het gewoon echt even niet; lekker slapen en morgen gezond weer op :)

Martine zei

Herkenbaar! Tijd voor een hangmatje misschien?

Filosofietje zei

whahaha ik zie het scenario helemaal voor me. Ik herken dit maar al te goed.

Linneke zei

Schitterend verhaal! Zou me ook kunnen gebeuren dus ik lach maar niet te hard... :-)

Mikelodeon zei

@ aargh; haha, wat maak je het weer heerlijk luchtig :-)

@ wieneke; het menselijk brein werkt heel bijzonder en ik was gewoon even 'van gisteren' ;-)

@ natje; ja, zo simpel kan het zijn :-)

@ me!; dat zou ik niet achter jou zoeken, je komt erg geordend en georganiseerd over ;-)

@ Coos; nee, zeker geen doodzonde maar wel een hoog 'blond' gehalte. -zucht- hetzij zo...

@ roosnans; hihi, moest er zelf ook wel erg om lachen, later aan de keukentafel ;-)

@ evt; ow kreun, ja, is me ook al eens overkomen...

@ esther; nou ik heb er niet lang 'mee gezeten' hoor ;-)

@ martine; wat een goddelijk idee, de terrasgeluiden zwellen al weer aardig aan hier op de neude ;-)

@ filosofietje; ja heerlijk om soms zo warrig door de dag heen te gaan...;-)

Redstar zei

Zo heb ik ooit de sleutels aan de voordeur laten zitten toen ik naar binnen ging. Gelukkig kan dat hier geen kwaad.. :-)

Mikelodeon zei

@ Red; haha, das ook aardig warrig. Coole avatar overigens :-)

Terrebel zei

Valt ook helemaal niet mee dat nadenken. Het liefst laat ik dat dan ook aan een ander over.

Lin's ding zei

hahaha...zou je denken ja dat wij daar ook wel eens last van hebben?
Ik heb al verschillende malen in moeten breken. Gelukkig was de schuur open en kon ik bij de ladder en was het mooi weer en stond er hier of daar een raam open. Heb zelfs een keer de ladder meegenomen van school....grinn
niets menselijks is ons vreemd..

Redstar zei

@ Mikelodeon, Hehehe ja behoorlijk warrig :-D Thanxzzz

Youke zei

hihihi die is best warrig. Gelukkig viel het allemaal mee.

Bolus zei

Ik heb mijn broertje wel eens gevonden, slapend voor zijn voordeur met de sleutels in zijn hand. Echter was hij niet in de war, slechts dronken toen hij thuis kwam..

hanscke zei

Jazeker, ik herken dat helemaal. Meestal schud ik lachend mijn hoofd als ik mijn denkfout ontdek en dat geeft meteen een goed en opgelucht gevoel

geertje zei

Haha, leuk! Ik heb mijn fiets wel eens als gestolen aangegeven, terwijl ik hem gewoon op een andere plek gezet had, maar dat was vergeten...;-)

Pasula zei

Hahaha heerlijk herkenbaar stukje! Je schrijft lekker, volgende keer glijdt die sleutel ook lekker makkelijk in het juiste slot. ;-)
(ik heb 1 sleutel die op de voordeur, achterdeur en schuurdeur past. Totaal niet inbrekersproof, maar wel makkelijk).