woensdag 9 april 2008

Waaraan herken je een blije fietser?

Vanmiddag, op de terugweg, heb ik (geheel onvrijwillig overigens) mijn vegetarische principes overboord moeten gooien.
Dat mijn recentelijk gestarte forensbewegingen op de fiets mij langs schilderachtige fietspaadjes voert was al duidelijk maar waar ik nog niet zo op beducht was zijn de wolken vliegen en muggen die deze landelijke contreien bevolken. Ook zijn de boeren luchten hier opvallend sterk aanwezig. Zou er een verband zijn tussen die twee?
Geheel voldaan van alle onderweg geconsumeerde eiwitten, dacht ik mij na thuiskomst even in het snelzakkende zonnetje te kunnen koesteren. Dat vonden de harige jongens welgeteld 5 minuten akkoord, daarna ontstond een flink schijngevecht waarbij duidelijk werd dat de wintervacht nu definitief plaats maakt voor de zomervacht en één van de twee had liggen rollen in de zandbak. Als ik in de lichtstralen kijk is alles wat daar zweeft bijna goed voor een zonsverduistering. Gelukkig zijn er stofzuigers en echtgenoten die weten hoe zo'n technisch ding te hanteren.
En waar je die blije fietser aan herkent? Aan de vliegjes tussen de tanden natuurlijk!

17 opmerkingen:

Wieneke zei

Heeft hij meteen je tanden even meegezogen? :-)

Mikelodeon zei

@ Wieneke; ja, ben ook gelijk van de haren op mijn tanden af :-)

Youke zei

Heerlijk zo'n weertje. Jammer alleen van die beesten!

Natje zei

Wel handig om zo ook van die haren af te komen! Toch ben ik wel jalours, op al die mooie fietspaden in Nederland waar geen sneeuw op ligt.. Natje xxx

Mikelodeon zei

@ youke; die horen er gewoon bij hoor :-) Wat is nou een zomer zonder muggen?

@ natje; haha, nee het is hier heerlijk lenteweer. Ik fiets smiddags met de jas open :-)

Redstar zei

Die beestjes schijnen nu echt vette pret te hebben. Je ziet ze overal.. Als vega moet je nu eigenlijk met een mondkapje fietsen :-D

Mikelodeon zei

@ red; ach je moet nooit te star worden in je pribcipes ;-) LOL

Me! zei

Yammie, al die beesten hebben een apart smaakje. Alleen een beetje voorzichtig met bijen en wespen.

ria zei

heerlijk hè :-D

Lin's ding zei

haha...wat heeft u toch humor he...heerlijk..net als die muggen blijkbaar en wat fijn dat jij een man hebt die zooooo technisch is...die van mij nie echt...is jammer niet..
hier vanmiddag kinderfeest in de tuin...is ook een bof...

Roosnans zei

Getver....die vliegjes dan toch.
Heerlijk, die harige jongens!!! ha ha ha! Heerlijk ook, zo'n man die handig is met technische dingen, grinnik!
knuf

hanscke zei

Dat was dus (niet) smikkelen en smullen

Filosofietje zei

Op een motor vang je er meer. Van die vliegjes dan :o)
Geen intergraal helm opdoen dan, natuurlijk.

evt. zei

Ja praat me niet van boerenlucht ;-)

Martine zei

Een beetje haar op de tanden is nooit weg, maar of echtgenoot dat ook zo ziet?

aargh zei

Het is een romantische dood voor zo'n vliegje, beter zo dan tegen de voorruit van een vette aso-bak
In de echte vliegjestijd adviseer ik je wel een veiligheidsbril om niet dagelijks met rode ogen op je werk te arriveren.

jelou zei

Hahahaha.....ongewild vleeseter dus.....Jij hebt ook humor...;)