dinsdag 1 april 2008

YEAH!

Ik kon niet wachten op de wekker en was onchristelijk vroeg al helemaal 'up and go'. Toen ik kwart over zes op mijn fiets stapte was het nog redelijk donker maar daar trok ik me weinig van aan evenals de vele vogels die mij de hele weg naar Utrecht uit volle borst nafloten :-)

Natuurlijk was ik lange tijd de eerste op de werkplek (mijn nieuwe collega's zijn langslapers en starten rond 09.15uur) maar ik had al vele mailtjes mogen ontvangen dus ik heb mijn tijd tot ik ingewerkt zou worden nuttig besteed.
Mijn eerste indruk van deze werkplek is dat het een schot in de roos is. Ik voelde me eigenlijk al gelijk op mijn gemak en het werken in de Neudeflat is net als in een warm bad stappen. Wat is het heerlijk om zo gewenst te zijn, ik ben echt stralend door oud collega's verwelkomd en er stond zelfs een schattige poezenmok als welkomscadeautje van een benedenbuurvrouw klaar en later kreeg ik nog een prachtig tulpenboeket. Ook heb ik het een en ander aan e-cards mogen ontvangen waarvoor mijn dank! Kortom een geweldige warme start. En het werk? Nou ik kon niet vermoeden hoeveel kanten er aan publieksdienstverlening zitten maar de eerste stappen zijn gezet en er begint zich reeds een beeld te vormen van de werkzaamheden. En dan even een loopje doen tussen de middag en hartje stad zitten. Helemaal goed, ik denk dat wat ik nu meer verdien razendsnel omgezet gaat worden in leuke dingetjes die ik hier tegenkom. Waar vind je veertig rozen voor 5 euro? Juist ja, op de hoek ;-)

Ik denk dat ik de komende tijd weer fluitend naar mijn werk zal gaan, uitdagingen genoeg al was het alleen al om de hand op de knip te houden...

14 opmerkingen:

Lin's ding zei

mooi mooi, mooi, goed zo...heerlijk te lezen dat je het zo geweldig ziet zitten op je nieuwe werkplek... leg je ook een keertje uit wat je doel daar is...
veeeeel werkplezier en zet alle hebbedingetjes voor ons op de foto he...

Natje zei

Fijn dat je eerste dag zo heerlijk verlopen is! Is toch wel fijn om met plezier naar je werk te gaan! Hier is ook alles weer goed. Ik kijk of ik straks kan mailen. Liefs Natje xxx

ria zei

Heerlijk! Het enthousiasme spat er van af :-)

jeloutje zei

God Martha, het lijkt wel of die vakantieweek je alleen maar positieve energie heeft opgeleverd en een nieuw pad voor je heeft blootgelegd!! Ik heb even afgelopen dagen doorgenomen hier, en het gaat gewoon eens lekker zonder echte zorgen.......heerlijk toch??
En wat je nieuwe job betreft is het zalig om zo te beginnen :-)

Oh ja, over die Solcon: Tja, zat me nog te bedenken of ik dit log zou plaatsen want ik heb hem ook op me hyves staan. Maar ik ben toch al een tijd benieuwd wie dat is. Wie weet leest zij of hij dit en reageert hij of zij. Hopelijk.... Alhoewel ik gisteren en vandaag nog niks gezien heb, maar dat gebert we eens vaker....hihi

Je hoort het nog wel....liefs

Redstar zei

Ik heb er regelmatig aan gedacht om je ff snel een e-card te sturen, maar ik vergat het steeds :-) Klinkt goed allemaal moet ik zeggen zeg.. Up en go :-)

Me! zei

Haha, kijk maar uit, anders moet je straks geld meenemen als je gaat werken. En ik ken er ene die daar niet blij mee is.

aargh zei

Hihi, Hoe hebben ze je daar 's avonds de deur uitgekregen?
Maar heerlijk voor je! Dan is werk ineens iets heel anders, gewoon leuk!

evt. zei

Ha fijn! Voortaan als ik langs de Neudeflat loop denk ik dus: Hé daar werkt Martha! Als je iemand ooit verwoed ziet zwaaien.... ;-)

Mikelodeon zei

@ Lin; tuurlijk joh, ik word de spin in het web en zorg dat iedereen in verbinding blijft of komt en bewaak het web en monitor de gemaakte afspraken en draag zorg voor de structuur. Snap je het al ;-)

@ natje; ja, voorlopig kan ik hier mijn hart weer ophalen hoor ;-)

@ Ria; yep, alive and kicking :-)

@ jeloutje; ja, dat was een bijzondere week :-) Het lijkt ook wel, nu ik meer vanuit mijn hart leef, of er steeds opnieuw mooie dingen gebeuren. kan natuurlijk ook zijn dat deze dingen me nu pas opvallen...

Enne, misschien gaat de lurker zijn/haar leven beteren ;-)

@ Redstar; It's the thought that counts :-) Thanks!

@ me!; Geld? Welnee, ikke moderne meid, ikke pin ;-)

Roosnans zei

Heel erg leuk dat je om te beginnen al zo warm bent ontvangen! Nog veel leuker als je werkinhoud ook een mooie uitdaging voor je is/gaat worden! Ik hoop ook dat je fijne collega's daar hebt, die oog voor je hebben (in zorg-zame zin)
Fijn dat je geniet!!!!
knuf

Mikelodeon zei

@ aargh; haha, zonder problemen hoor, mij zul je nooit van workaholisme kunnen beschuldigen
:-)

@ Evt; Helaas heb ik geen 'room with a view' en zal ik je nooit zien zwaaien want ik kijk tegen het dak van het postkantoor...

Wieneke zei

Gos, wat leuk, Martha. Je hebt dus een heel goed besluit genomen om weg te gaan. Dit is dus een veel leukere werkplek. Gezellig om even de stad in te kunnen in de pauze. Terrasje straks? ;-)

Filosofietje zei

Het lijkt erop dat je helemaal op je plekje zit, daar!
Maarre, je gaat nou toch niet iedere dag 40 rozen kopen, he? Hou je in, hoor! ;o)

hanscke zei

Om jaloers op te worden. Nee hoor, ik gun het je van harte.