donderdag 29 mei 2008

Aarebeie, verse aarebeie...


Nou heb ik hier recentelijk laten ontvallen dat ik over niet van die groene vingers beschik, maar soms, heel soms gaat het 'tuinieren' me erg goed af.
Zoals met deze plant die ik enkele weken geleden gekregen heb en die ik waarlijk, zekere voor mijn doen, erg vertroetelt heb. Zoals gezorgd voor voldoende nattigheid bij aanhoudende droogte en 'm natuurlijk slakvrij ophangen 's avonds en overdag vol in het zonnetje. Eigenlijk ben ik er wel heel druk mee geweest al zeg ik het zelf ;-)

En vandaag kan ik daar letterlijk dus de vruchten van mijn noeste arbeid plukken, wel twee dus. Ik geef toe, das te weinig voor een taart maar in plakjes op een beschuitje, of zo direct vers van de plant gehapt of met een heel klein likje sorbetijs.

Eigenlijk meer ideeën dan aardbeien dus maar het zier er naar uit dat ik de komende dagen herkansingen genoeg krijg :-)

12 opmerkingen:

Lin's ding zei

mmmmmmmmmmm...lekker....stuur ze maar op : ik ben er DOL op....lekker..lekker ..... heerlijk... die van mij zijn nog niet rijp en het zijn jonge planten, dus of het een overdosis (waar ik op hoop) wordt is nog maar zeer de vraag.

Natje zei

Goed gedaan joh! Hier staan nu overal kraampjes met aardbeien, degene die ik vandaag heb gekocht kwamen uit Belgie, daarom kosten ze ook 3 euro! hahaha. Dan zijn die uit eigen tuin opeens een stuk beter en lekkerder hé? Liefs Natje xxx ps: in Noorwegen is een heel gebied waar ze aardbeien kweken, staan gewoon langs de weg kraampjes, gooi het geld er maar in.. xxx

Me! zei

Het ziet er goed uit op die foto. Ik hoop dat het ook zo smaakt.

hanscke zei

Hollandse aardbeien zijn heerlijk, maar ik heb teveel frustraties om ze zelf te verbouwen. De vogels eten namelijk zo graag mee en zij eten veel meer dan ik ze toe zou willen staan.

ria zei

hahaha, ik heb ook een paar plantjes in een pot, daar hangen nu een paar groene aan, ik moet nog even geduld hebben dus ;-)
Die van jou zien er erg smakelijk uit hoor.

aargh zei

Oh lekker! Er komen er vast nog genoeg voor al je plannen :-) (Dan wel zorgen dat je vakantieoppas voor ze regelt, met gietertjes en zo.)

Wieneke zei

Nu is het zo met aardbeien dat ze nóg meer gaan produceren als je er maar flink van plukt. Dus begin maar gewoon alvast met een eigen jamlijn, dan komen die aardbeien vanzelf wel. En water geven uiteraard. En toespreken. Liefdevol en bewonderend :-)

geertje zei

Er komen er zeker meer, want ze zullen jouw liefde voelen :-)

Vrouwke zei

lekker!

Sinds enige tijd houd ik weer van aardbeien. Jaren heb ik ze niet gegeten maar nu zou ik ook wel zo'n plant in de tuin willen.

Martine zei

Heerlijk! Pas je op voor de merels? Die hebben mijn twee aardbeien al op en zijn vast op zoek naar meer...

Redstar zei

En meestal smaken deze beter dan de aardbeien uit de winkel.. net dat beetje extra.. :-D

Roosnans zei

mmmmmmm lekker hoor! geniet er van, de komende tijd...
knuf