dinsdag 13 mei 2008

Bescheten...


Was jij vanochtend ook zo opgetogen dat je je eindelijk weer in je normale dagelijkse beslommeringen zoals 'werk' mocht stortten? Ik kan niet anders zeggen dat ik heerlijk genoten heb van alle vrije dagen maar dat ik ook wel blij was dat er weer even wat regelmaat in mijn bestaan kwam. Ik word zo verschrikkelijk lui van vrij zijn, zeker met deze zomerse temperaturen. Vanochtend was ik in elk geval helemaal opgetogen dat ik weer lekker richting baas mocht trappen.

Rond half 10 was iedereen, in meer of mindere bruin/rood verbrande tintjes, binnen op kantoor en werden de 'familie avonturen' verteld bij een bakje automatenkoffie, die natuurlijk als vanouds smaakte (yak).
'Het kostte wel wat moeite om weer in het gareel te komen maar tegen 11.00 uur was ieder toch alweer geheel 'in en aan het werk'.

Hoe dan ook, deze dag is voorbij gevlogen, voordat ik het wist zat ik alweer op de fiets richting huis en ik voelde allemaal kleine spatjes. Net te kleine spatjes voor regen en vooral onder een bepaalde bomenrij. Thuisgekomen moet ik denken aan insectenpoepjes, en voelde ik me ineens knap bescheten, letterlijk. Wat kan het anders zijn, is er iemand die dit wat prettiger weet te verklaren?

Getver!

18 opmerkingen:

Natje zei

Met jou lange (linde)laan is anders ook niks mis hoor! Ik heb dat ook wel eens gehad, volgens mij is het van een boom... maar wat? Het plakt een beetje? Natje xxx

Mikelodeon zei

@ Natje; ik kan niet zeggen dat het plakt maar heb wel gezien dat sommige blaadjes aan de bomen erg glommen en natte spikkels hadden

Me! zei

Dat zijn gewoon aliens. Die hebben je ingepakt en straks komen ze je halen...

Martine zei

Kijk eens hier:
overlast door luis
Het is een oud artikel, maar de omstandigheden kloppen wel, je hebt dus waarschijnlijk gelijk, luizenafscheiding, yukkie!

ria zei

ja hoor, dat zijn gewoon luizen :-)
Hier heeft het trouwens wel een paar spikkeltjes geregend...

Redstar zei

hier vallen nu een paar kleine spatjes.. te klein om serieus te nemen. Het kan luis zijn, maar er zijn ook bomen die vocht afscheiden..

Pasula zei

Er is vast iemand die de tuinsproeier heeft aangezet en dan vang jij net die kleine druppeltjes ;-)

Mikelodeon zei

@ me;-)

@ martine;'luizenafscheiding' nou dat voelt een stuk prettiger :-(

@ Ria; getver, dus toch iets van insectendroppings

@ Redstar; wel ja pissende bomen, het moet niet gekker worden ;-)

@ pasula; van dat soort sproeisels was absoluut geen sprake, vanochtend was er overigens niets aan het handje. Misschien sliepen ze nog, die luizen :-)

Linneke zei

Nou, op die manier voel je je vast meteen een pak dichter bij de natuur ... :-)

Vrouwke zei

Lindebomen? Die scheiden een soort vocht uit, beetje plakkerig, lijkt op honing.
Bij mijn vader in de straat staan ze ook en de bewoners zijn actie aan het ondernemen om ze weg te krijgen. De auto's zijn niet meer schoon te krijgen na een seizoen.

Luizen kan ook, maar ik hou het voorlopig op die honingachtige prut.

Je hebt je toch wel gedouchd inmiddels??

Redstar zei

@ Mikelodeon, hehehe ja maar het is echt zo.. hier staan twee bomen, een wilg, en een meidoorn.. die hebbenalle twee last van 'vocht verlies':-D

fialas.web-log.nl zei

luizen, de mieren zijn er dol op en planten de luizen vaak uit om van de honingdauw te genieten. Er zijn al heel wat lindebomen omgehakt vanwege de onvermijdelijke luizen.

fialas.web-log.nl zei

Ik heb wel eens gelezen dat het bijbelse manna dat uit de hemel over de Israelieten neerdaalde, gewoon honingdauw was.Een voedzame substantie. Het wonder was dat het in de woestijn gebeurde, waar geen bomen stonden.

Mikelodeon zei

@ Vrouwke; ik heb geen idee onder welke bomen ik fiets en na al deze comments heb ik geen enkele behoefte te testen of het om een honingachtige substantie gaat ;-)

@ Redstar; als het om een 'treur''wuilg gaat kan ik me daar nog iets bij voorstellen;-)

@ Fialas; ieeks, door mieren gemelkte luizen, het wordt steeds vreemder ;-)

Hm, dat is dan toch wel wonderlijk, ik heb ook wel eens gelezen dat er vissen uit de hemel zijn gevallen, een vreemd fenomeen wat met (wervel)wind(hozen) te maken zou hebben. Waarom willen we toch altijd alles verklaren?

Filosofietje zei

D'r zaten vast wat mussen hun veren uit te schudden, na een heerlijk bad. .o)

Roosnans zei

het klinkt allemaal even plakkerig in ieder geval...geen idee wat het is, durf niet eens te speculeren...brrr
grtzzzzzz

Lin's ding zei

nou nou, wat brengt je blog weer veel te weeg zeg. Ik heb vooral erg genoten van de zon en de tuin en de vrije dagen kunnen me dan eigenlijk niet lang genoeg duren... of er nu wat uit de bomen valt of niet...haha.. succes met ontwijken de komende tijd...pas maar op dat ze niet denken dat je zat bent

hanscke zei

Ik begrijp je, maar voor mij was het een klein beetje zuur dat iedereen weer aan het werk kon gaan en ik niet