woensdag 7 mei 2008

Dakhaas...


Ik ben een beetje uit mijn ritme, oorzaak hiervan is waarschijnlijk te vinden in de vele vrije dagen van de afgelopen weken.
Normaal ben ik ruimschoots vóór de wekker wakker maar nu merk ik toch niet geheel -uit mezelf- wakker te kunnen worden. Gelukkig kan ik wel vertrouwen op onze Tooheys die een ingebouwde, en nooit falende, melkwekker heeft.
Zo ook vanochtend, stipt om kwart voor zes dient zij zich aan onder ons slaapkamerraam voor een niet zo bescheiden ochtend begroeting die zich in mensentaal het beste laat vertalen als: OPSTAAN LUILAK TOOHEYS WIL MELK
en dat houdt zij lang vol hoor en bang om in herhaling te vallen is ze ook niet -slik- sorry buurtjes.

Met grote ronde ogen van verontwaardiging - dat het allemaal zo lang moet duren- word ik dan beneden opgewacht. Ik val bijna over de heen en weer dribbelende Tooheys, terwijl ze onophoudelijk om melk bleert. Als ze haar portie naar binnen geschrokt heeft rent ze weer buitenom naar het slaapkamerraam om het hele ritueel te herhalen want de dondersteen weet dat Maxim nog in bed ligt een er dus een tweede portie in het verschiet ligt.
Ik kan intens van dit kleine dwingende monstertje genieten, de wereld draait om haar en op momenten dat ik dat even vergeten ben, laat ze luid en duidelijk van zich horen. Ze heeft ooit geleerd, toen ze nog een zwervende straatmeid was, dat ze aandacht en eten kreeg als ze maar hard schreeuwde, konden we allemaal maar zo duidelijk aangeven waar we behoefte aan hebben ;-)

14 opmerkingen:

Natje zei

Geweldig dat ze Maxim ook nog lekker wakker gaat maken hihihi. Ja ze weten wel wat ze willen ;-) Natje xxx

Me! zei

Ik heb er twee van die...

aargh zei

Ze heeft duidelijk ook talent voor het uitzoeken van geschikt personeel!

Roosnans zei

tja, nog een hele kunst om precies te weten wat je wilt! al ligt dat bij ons mensen wat ingewikkelder dan een bordje melk.....
En lawaai maken helpt dus? als je het eenmaal weet??

big hug

Wieneke zei

Melk? Een volwassen kat gaat daar toch van aan de diarree? Of is het speciale kattenmelk? Voor de rest zijn jullie watjes hahaha...

ria zei

Ben ik blij dat ik een hond heb :-)

Youke zei

Slim beestje dus! En nog handig ook zo'n wekker!

Redstar zei

Ik kom vandaag om 10:00 pas uit mijn bed rollen.
Hier lopen ook twee katten rond, met het zelfde soort gedrag/ritme.. :-)

Linneke zei

Mijn poezebeesten hebben - noodgedwongen - iets meer geduld geleerd ... :-)

Maar we hebben wel een kleuter die even dwingend en decibelgewijs zijn behoeften ventileert. Dus van uitslapen is hier al jaren geen sprake meer. En hardleers als we zijn, komt daar binnenkort nog een tweede schreeuwlelijk bij! :-) Arme buren ...

Vrouwke zei

Het is zoals je zegt. Eenmaal uit het ritme is het moeilijk om dat weer goed op te pakken.
Hier ging vanmorgen de wekker om zes uur en het drong totaal niet tot me door dat het een werkdag was.

Helaas geen dieren hier die me wakker maken. Of het moet de merel zijn op de rand van het dak. Die weet er ook wel raad mee.

NickN zei

Dat is mooi wekker kan ook de huis uit dan ;=)

Pasula zei

Heerlijk zo'n beestje dat aandacht vraagt. Mijn vogeltjes kwetteren alleen heel luid als ik met het avondeten begin, en ja, dan krijgen ze vaak nog wat extra's: blaadje sla enzo.

jelou zei

Bij mensen wordt het niet altijd op prijs gesteld als je goed kunt aangeven wat je wilt...Een dier krijgt dat veel beter voor mekaar...hihi

jelou zei

Bij mensen wordt het niet altijd op prijs gesteld als je goed kunt aangeven wat je wilt...Een dier krijgt dat veel beter voor mekaar...hihi