zaterdag 24 mei 2008

Houten bruist...

Ik had mij een rustige ochtend voorgenomen, in de zon en met mijn favoriete muziek. Dus vroeg opgestaan, alle klusjes afgewerkt en de boodschappen voor de BBQ van vanavond gehaald. Genoten van de vroege bedrijvigheid op ons plein van alle mensen die ook lekker vroeg klaar willen zijn met de zaterdagse dingen. De hangmat van stal gehaald en om kwart voor tien lag ik met een kopje koffie te genieten van deze zomerse zaterdagochtend. Na pak em beet tien minuten kwam aan mijn heerlijke rust wreed een einde door een regelmatige terugkerende tweetonige toeter.

Jawel hoor open dag bij de brandweer. Heel even erger ik me maar als ik me de enthousiaste gezichtjes van de toegestroomde kinderen voor de geest haal, die allemaal even in de grote auto mogen plaatsnemen en de sirene mogen laten afgaan, moet ik erg lachen. Ik haal mijn schouders op en laat de drietonige toeter rustig af en toe mijn oren binnenstromen en droom een beetje weg.
Tot wat andere toeters mij uit mijn droom helpen, en deze trompetters zijn een stuk dichter bij. Ons huis is gebouwd tussen twee oude schoolgebouwen die nu dienst doen als muziekschool en vandaag is er een open dag en mogen de kinderen het geleerde van het afgelopen jaar aan de toehoorders laten horen.

Met een kleine zucht haal ik de dopjes van mijn MP3 speler uit de oren en geef me over aan de 'boer er ligt een kip in het water' achtige muziekwerkjes en zie in gedachten de zwoegende koters de nootjes lezen en haal diep adem.
Wie beweert dat het dorpsleven saai is moet hier maar eens komen, Houten bruist, in elk geval vandaag ;-)

9 opmerkingen:

Redstar zei

Ik zal de laatste zijn die het dorpsleven saai zal nomen :-)

Lin's ding zei

mooi toch, allemaal psitieve bruisende geluiden dat is wat een mens nodig heeft. Bubbel maar lekker door daar... enne misschien kun jij bij je bbq een digeridoo of tromgeroffel laten horen?

Me! zei

Je had natuurlijk ook kunnen gaan kijken bij de activiteiten...

Pasula zei

Hopelijk kun je morgen lekker genieten van je zondagsrust.

NickN zei

heheh daar stond hopelijk niet iets uit te branden....
Vandaag zal je daar geen last van hebben

Natje zei

Effe omschakelen van rust naar "lawaai".. maar net wat je zegt, het leeft ook! Leuk! Fijne rustige zondag! liefs Natje xxx

hanscke zei

linkt eigenlijk heel gezellig....

Roosnans zei

Misschien niet de muziek die je in gedachten had toen je in je hangmat schoof, maar toch....muziek met een knipoog...
goed weekend Martha!
knuf

andijvie zei

Ik was erbij :-) En vlakbij de brandweer zit de school van mijn zoon die dezelfde dag een inzamelingsactie organiseerde. Auties en brandweerauto's...Een geslaagde dag.

Jij woont trouwens wel in het leuke gedeelte van houten ;-)