donderdag 1 mei 2008

Mee-eters


Vanochtend stond ik al vroeg in de keuken de groentes schoon te maken en de kruiden te mengen. Ik heb genoten van het kokkerellen en de geuren die de heledag in de keuken rondzweemden. Tussendoor nog een ouderwets snijbietstamppotje voor Maxim gemaakt. Hij houdt niet zo van 'vreemd' eten en heeft het liefste een hollandsche pot en het treft want hij heeft late dienst dus ik mag me helemaal uitleven in de exotische keuken want hij eet niet mee :-)

Op het menu staat indiase curry met hete notenballetjes die ik voor het gemak plat maak want dat bakt net even wat makkelijker en een frisse salade.

Gisteren was ik nog even aan het tobben omdat ik geen naanbrood had kunnen scoren maar de vandaag geserveerde gegrilde ciabatta met stukjes olijf gingen erin als koek.
Alles was binnen no time op en dat deed me erg veel deugd, ik mag graag zien dat mensen het naar de zin hebben. Als ik later groot ben wil ik een groot huis zodat ik een gezellige bed and breakfast kan runnen ;-)
"Zijn je eters dan alweer weg", hoor ik je vragen. Ja, ze zijn aan het klussen in hun nieuwe huis hier in het dorp en ik ondersteun de harde werkers dmv het koken van een maaltijd zodat ze gauw weer door kunnen.
En nu geniet ik van een heerlijke kop koffie in de zon en van de rust na gedane arbeid :-)

11 opmerkingen:

Wieneke zei

De recepten kunnen dóór, hoor:-)

Natje zei

Ja waar is het recept? Of mis ik nu ergens een link naar je recept?
En wat ik nog wilde vragen, hoe is het met je zus? Liefs Natje xxx

aargh zei

Een gouden dagje zo te lezen! Met zonnetje toe zelfs, heerlijk!

Redstar zei

Volgens mij was dat vreemde eyeten heerlijk :-) maar je hebt een tevreden dag gehad dus..

Me! zei

Dat klinkt als een zonnetje. Ik mag dat wel die oosterse maaltijden. Vooral de curry's...

NickN zei

Ik lust bijna alles maar geen noten of fruit stukjes in een gerecht.......

Roosnans zei

Sluit me aan bij de anderen: waar is het recept....grinn
Over die B&B heb ik ook wel eens gemijmerd. En wij hebben een die grote eettafel gekocht om met heerljk veel aan tafel te kunnen zitten, dus dat genieten van het smullen van anderen herken ik zekers!
hug

hanscke zei

ik sluit mij bij Maxim aan, ik houd ook niet van die vreemde potjes.

ria zei

tssssk, in de zon.... ;-) het is je gegund hoor, maar ik wil ook!
Klinkt lekker allemaal.

Lin's ding zei

nou Martha, waarom wachten op later? Nu moet je genieten... hier in Zeeland is vast wel een geschikte locatie voor je B en B te vinden hoor en ik kom naar je try out

Mikelodeon zei

@ Lin; je hebt helemaal gelijk, ik zou gewoon de stap moeten maken. Tis alleen dat Ik Maxim niet meekrijg en ik dus al wat langer geleden de keus voor hem gemaakt heb. Houten it will be of we moeten nog iets in de staatsloterij winnen waardoor de hele familie mee kan verhuizen...