dinsdag 6 mei 2008

Nothing..


De laatste week is er maar weinig door mij geblogd. Ik weet niet goed waar dat nu aan ligt maar het is begonnen met de driedaagse van de Deep Change.

Normaliter kon ik daar het netwerk uit de lucht halen en lekker internetten en bloggen, helaas is daar een eind aan gekomen doordat er zelfs daar individuen onoirbare digitale praktijken hebben uitgevoerd door in te breken in het netwerk van het instituut. Een trieste zaak en dat niet alleen omdat ik dan niet meer kan bloggen maar dat er dus zelfs, in het door mij op handen gedragen instituut, in Limmen mensen rondlopen die willens en wetens de boel willen vernaggelen. Ik kan daar gewoon niet bij, net zo goed als dat er mensen zijn die er blijkbaar genoegen in scheppen om een blog te hacken, iets wat blogvriend Coos onlangs overkomen is. Nog zoiets onnavolgbaars is het oplopen van een digitaal virus waar Bolus tegenaan liep. Er zijn mensen die deze virussen blijkbaar ontwikkelen en meesturen, getver, ik word er helemaal wars van.

Maar goed genoeg gemopperd, de afgelopen dagen zijn ook heerlijk rustig geweest met weinig stress en veel geluier in de hangmat. Ik heb weer eens uitgebreid naar muziek kunnen luisteren en daar werkelijk alle tijd voor genomen. Een bezigheid die zich uitstekend laat combineren met de hangmat maar dat terzijde.
Vandaag weer eens op het werk wezen kijken en zowaar nog wat kunnen doen ook. Wat kun je lekker opschieten als er zo weinig mensen zijn, het is zelfs stil te noemen. dat geldt natuurlijk niet voor de geluiden van buiten want het hele Neude is omgetoverd tot mega terras.

11 opmerkingen:

Natje zei

Ongelooflijk die virussen en spam, het blijft maar meer worden en groeien. Er zijn echt mensen die zich daar de hele dag mee bezig houden.
Wat het bloggen betreft, het is toch geen moetje? Als wij dadelijk in Amerika zijn, ga ik niet iedere dag bloggen. Ik ga lekker vakantie vieren. En dan horen ze het wel als ik weer thuis ben. Toch? Het is nu zo lekker buiten, dat hebben we ook nodig. Natje xxx

ria zei

Helemaal met Natje eens hoor. Lekker naar buiten en zo'n superterras bij je werk is natuurlijk wel heel leuk :-)

aargh zei

Je bent niet de enige, ik heb nog nooit zo weinig geblogd als de afgelopen tijd. Ik doe het bewust omdat het mooie weer en de tuin voorgaan, en omdat het gewoon niet goed is als het een dwang wordt. Geniet maar zoveel mogelijk van het mooie weer, na werktijd of in de pauze (op 't terras voor de deur?), ik zal voor je duimen dat het aan het einde van de werkweek nog zo mooi is.

Roosnans zei

Niks is een must..ook bloggen niet, kom er af en toe ook niet aan toe/geen zin.
Van het soort gekwal als: anderen pesten, op wat voor manier dan ook, snap ik ook geen snars...een hoop leed waar totaal aan voorbij wordt gegaan...

genoeg opwinding weer voor nu...morgen weer een dag!
knuf

Me! zei

Mijn site is reeds diverse malen zichtbaar en onzichtbaar gehackt in de loop van de jaren. Je weet niet wat voor een pesthekel ik aan dat soort figuren heb.

Lin's ding zei

laten we vooral genieten van het mooie weer en alles wat er daardoor nog mooier uitziet..en de rest...zucht....tja...

geertje zei

Hmm... sommige mensen zijn vast jaloers op leuke weblogs!
Ik heb ook weinig geblogd deze week, ben in de tuin bezig geweest en met vrije dagen genoten van de zon!
Morgen moet ik ook even weer op het werk "kijken". Het zal ook daar wel stil zijn...

Redstar zei

Er zou een verschrikkelijke straf op cybercrime moeten staan. En eigenlijk staat dat er ook op, allen trekken sommige mensen zich daar niets van aan. Ik heb al heel wat sites van een hacker moeten redden in de afgelopen 10 jaar. Somige dingen veranderen nooit, en daarom is het altijd zo genieten op een terras :-)

Vrouwke zei

Verhip, door dit log realiseer ik me dat mijn originele weblog ook wel eens de dupe van een virus kan zijn.
Ook ik wilde een plugin installeren en prompt viel alles op wit en dat is het gebleven tot op de dag van vandaag.
Inmiddels heb ik er vrede mee en log ik vrolijk verder op mijn huidige plek, maar toch... ergens blijft het kriebelen en zou ik mijn oorspronkelijke log best graag weer terug hebben.

Wat je schrijft over het niet kunnen loggen en daarna moeite hebben met het weer oppakken, herken ik heel erg. Zodra de regelmaat eruit is, lijkt het bijna niet meer te kunnen.
Bovendien is het nu ook wel heel mooi weer en zonde om lang binnen achter een computer te zitten.

Ben je vandaag weer aan het werk?
Zelf houd ik wel van de rust die je beschrijft.

Hoe dan ook, een fijne dag!

Pasula zei

Toch ergens wel lekker al die geluiden. Ik werk op een industrieterrein waar nog geen snackbar is en de meeste mensen in hun pauze binnenblijven. Er is ook niet echt een wandelgebied, maar toch ga ik altijd naar buiten, heerlijk!
(en elke dag loggen, tja het kan maar het hoeft niet toch?)

Coos zei

Je word er doodziek van hè. Wat hebben mensen er nu aan om mekaar "den duvel" aan te doen? Verveling? Hackers and crackers: get a life! :-) (