zondag 1 juni 2008

Amy Tan...

Gisteren vond ik onderstaand film in mijn mail box, met dank aan M. Wederom een prima productie van TED talks . Het is een mooie presentatie door Amy Tan waar alle hier beneden genoemde onderwerpen aan de orde komen.

Waar komt creativiteit vandaan? Dubbelzinnigheid, onzekerheid, kwantumfysica, het observatoreffect, snaartheorie, intenties, hints en hulp uit het universum, focus, serendipiteit, waarom ben ik hier?, morele dubbelzinnigheid, de aankomst van geluk, kansen, willekeur, balans, ongeluk, rechtvaardigheid, (bij)geloof, absolute waarheid, onzekerheid, verbeelding, inleving, invoeling, compassie, humor en een verrassend einde aan het verhaal van schrijfster Amy Tan. Nieuwsgierig geworden kijk dan naar onderstaand filmpje, het is echt de moeite waard!
Hmm, ik merk dat het lang duurt om de video op te halen, misschien dat deze link sneller werkt.

3 opmerkingen:

Me! zei

Niet alleen het laden duurt lang, ook het kijken...

Redstar zei

Tedtalk is geweldig(vind ik)ik heb even de film op een andere lokatie gekeken. Het is de moeite waard ondanks de duur! :-)

Bolus zei

volgens mijn moeder komt creativiteit uit het feit dat iemand een korte duim heeft.. (of niet)