donderdag 26 juni 2008

More fun...



Ha het is donderdagavond en ik heb een bijna leeg weekend voor de boeg. Weinig afspraken, geen overbodige luxe na de turbulente weken die achter me liggen. Ik heb een aantal mensen erg verwaarloosd, zo voelt dat, onder andere mijn zus. Ik hoor via via dat het nog steeds goed gaat maar ik wil het eigenlijk van haar zelf horen. Morgen dus! want ik wil dat contact niet langer uitstellen.


Vandaag had ik overigens weer een geweldige werkdag en ik ben blij dat ik van baan veranderd ben, ik begin mijn draai er behoorlijk te vinden en dat voelt heel erg goed :-)


Verder is het de regelmatige lezer vast wel opgevallen dat het item 'gewichtigheid' al enige tijd buiten gebruik is. Niet dat dàt minder belangrijk voor mij geworden is maar meer het feit dat ik stil sta qua afvallen. De vakantie kilo's zijn er inmiddels al weer af maar ik blijf duidelijk weer hangen op een bepaald gewicht :-(


Inmiddels ben ik een echt offensief gestart met behulp van herbalife en de bezielende begeleiding van mijn oudste zus. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt om 2 maaltijden door shakes te vervangen, zeker nu ik mijn favoriete smaak ontdekt heb :-) Ook voel ik me geestelijk erg fit en het lijkt alsof ik meer energie heb maar dat kan natuurlijk ook door Voske komen ;-)
Shakige zwaai ;-)

11 opmerkingen:

Me! zei

Ik ben eens begonnen met een sap kuur van een paar dagen en daarna zien we wel weer. Ik vind het heerlijk om eens een paar dagen niets te eten.

Vrouwke zei

Als er íets is dat ik echt nooit meer doe, is het leven op shakes. Dat vertik ik.
Maar afvallen is wel een probleem. Het lukt me de laatste tijd totaal niet. Integendeel. Ondanks dat ik oplet, word ik zwaarder.

Soms word ik wel eens moedeloos van het 'levenslang' waar we mee leven. Hoe ga jij daarmee om?

geertje zei

Mijn levenslange ervaring met dieten is helaas: van dieten word je dik. Uiteindelijk leverde het me altijd meer kilo's op dan ik had voor ik begon, hoewel daar soms een jaar of twee tussen kon zitten. Maar ja de euforie en de complimentjes in die tussentijd wogen niet op tegen het daarna weer aankomen, en dat echt niet omdat ik dan mezelf weer helemaal kapot zat te vreten... integendeel. Je metabolisme is in de war gemaakt en slaat op...

Dus tja.. ik geloof niet meer in dieten en het spijt me voor jou, maar al helemaal niet in shakes. Mijn zus heeft ook herbalife gedaan, veel enthousiasme, was haar nieuwe geloof bijna geworden, en is 1 jaar na die tijd weer terug bij af.
Ik geloof in geduld en beweging, na een paar maanden om de dag fietsen ben ik 3 kilo kwijt, niet veel na zoveel tijd, maar wat er langzaam af gaat stabiliseert meer.
Helaas is er weer wat bij gekomen in de vakantie, dat wordt weer fietsen dus en een beetje opletten. Heb er wel erg van genoten hoor, dat lekkere eten!! Mocht even van mezelf.
Wens je wel succes en wil je niet ontmoedigen, maar ik wilde je dit wel zeggen.

Roosnans zei

shakes....jakkie, dat lijkt me vreselijk...brrrrr. Maar ik ben super blij om te horen dat het goed en leuk is in je nieuwe job! Goede keus geweest dus!
Geniet van een mooi weekend...
dikke knuf

aargh zei

Pas jij wel op dat je zelf niet gaat zitten shaken op je fietsje? Ik denk net als Geertje dat gezond leven en lekker bewegen belangrijker en gezonder zijn dan snel afvallen. Fietsen dus maar!
En een fijne dag gewenst bij je zus!

ria zei

Ja, ik denk het ook wat Aargh zegt, maar goed ... even voor een beginnetje misschien en daarna weer gewoon niet teveel eten en bewegen. Fijne dag morgen met je zus ;-)

Redstar zei

Als je elke twee uur iets eet val je af! Als je gaat bezuinigen op wat je binnen krijgt, gaat je schildklier langzamer werken, waardoor je vet vast houd.. Las ik ergens..
Ik vroeg me al een beetje af hoe het met je zus zou zijn. Maar positief dus, en dat is mooi!

Mikelodeon zei

@ Me!; ik heb jaren geleden een keer een week gevast door alleen maar vloeistoffen te drinken. Heb heel veel hoofdpijn gehad wat 'ontgiften' werd genoemd. Vasten is niet echt mijn ding.

@ Vrouwke; mijn moeder was altijd en eeuwig met 'de lijn' bezig. Dat weiger ik. Ik wil me goed voelen in mijn lijf en ik krijg klachten doordat ik wat te zwaar ben, daarom ben ik met de shakes bezig. Ik zie het ook niet dat ik me voedsel onzeg, deze c&c shakes zijn echt heerlijk ;-)

@ Geertje; ik kan je gedachtengang heel goed volgen maar ondanks dat ik veel beweeg en gezond eet val ik niet af. Het zit 'm waarschijnlijk in de koolhydraten. Brood, pasta ed. Mijn broodmaaltijden heb ik nu vervangen door shakes en ik ben heel benieuwd hoe het hiermee zal gaan, ik blijf erover schrijven natuurlijk!

@ Roosnans, de shakes zijn alles behalve een straf hoor, ik vind het heerlijk. Het is heerlijk om een leuke job te hebben, nu jij nog ;-)

@ Aargh, het gaat mij niet zozeer om snel af te vallen maar wel om echt gewicht kwijt te raken. Ik lijd geen honger mocht je dat denken :-)

@ Ria; thanks :-)

@ Redstar; je hebt helemaal gelijk daardoor ontstaat vaak het jojoeffect. Ik eet idd 5 tot 6 kleine maaltijden waarvan 2 shakes en 2 keer rauwkost/salade en 1 warme maaltijd en soms nog een kop soep. Hongerend zul je mij dus niet aantreffen ;-)

Martine zei

Het geheim zit hem inderdaad in de frequentie. Elke twee à drie uur een beetje eten werkt beter dan drie maal per dag een maaltijd..
Als je nou wat tijd overhoud dit weekend, dan is het misschien wel leuk om eens een stukje kunstfietsroute te rijden. Dit weekend, in en om Houten..heb je meteen weer even lekker bewogen.

Lin's ding zei

zo zo.... je bent weer op de hoogte hoe iedereen over de shakes denkt en wie een paar kilo kwijt wil...wij allemaal ...afijn...shake jij maar door, geniet van je baan en bovenal van het vrije weekend...veel liefs van hier

Jelou zei

Och mens, gewichtigheid zit hier ook te zitten hoor! Ben nu steeds bezig, maja, dan ben ik weer es lekker aan de schrijf 's avonds en leeg ik zo een fles wijn de avond door...:-(
Dat schiet niet op dus....

Maja, wil eind vd week toch ietsje lichter zijn, want wil me ouwe broeken weer aan. Heb dan een feessie voor me verjaring en aangezien er leuke mannen bij aanwezig zijn is dat een stok achter de deur hihihih....Hoezo ijdel???