zaterdag 28 juni 2008

Visite...















Toen ik vanochtend blogde over mijn toch wel steeds voller wordende weekend voorvoelde ik waarschijnlijk al dat ik mijn plannen beter kon loslaten. Ik ben heerlijk met 'the flow' meegegaan en heb bijna een pad tussen mijn huis en de sleutelmaker uitgesleten met mijn heen en weer geloop. Maar eind goed al goed, het is de beste man dan toch echt gelukt om drie goede sleutels bij te maken. Al gebied mij eerlijkheidshalve wel te melden dat hij zelfs de originele sleutel had verslepen, maar goed, foutje kan gebeuren ;-)
Op de valreep zag ik dat Martine plannen had om richting Houten te komen voor de kunstfietsroute, gauw een SMSje gestuurd (soms wel een zegen hoor die mobieltjes;-) en kennis gemaakt in levende lijve. Samen constateerden we dat we toch alwel veel van elkaar wisten door het lezen van de wederzijdse blogs. Voor mij geeft zo'n kennismaking echt een extra dimensie aan deze leuke hobby. Naaste de 'visite' van Martine kreeg ik nog bezoek van een paniekerige buurvrouw die me wees op een hele zwerm wespen die in mijn haag zaten en of ik de bestrijdingsdienst maar even wilde bellen. Samen met Martine op onderzoek gegaan om te constateren dat het hier om zwermende bijen handelde. Terwijl ik nog op internet op zoek was naar imker kwam een andere overbuuf al met een locale imker aan. Er ontstond zowaar een klein oploopje voor ons huis en zelfs onze Tooheys wilde het fenomeen met eigen ogen aanschouwen. Inmiddels is de rust in huize mikelodeon weder gekeerd en maak ik mij op voor een fuifje vanavond.
Een dynamische zwaai!

9 opmerkingen:

Me! zei

Druk dagje toch, en inderdaad, laat het maar waaien, het komt zoals het komt.

ria zei

ja dat zijn bijen, dat zie je toch zo...

Redstar zei

Ja, een blogger in het echt ontmoeten heeft wel wat ja.. :-)
En een orignele sleutel verslijpen.. weet je hoe fout dat kan gaan ? :-D

Mikelodeon zei

@ me!; ja, daar word ik eigenlijk steeds losser in :-)

@ Ria; je wil niet weten hoeveel mensen er nog aangebeld hebben met dat er een wespennest zat of "mevrouw u hep hommeles'. Ik vond het opvallend hoe weinig mensen het 'bijen' noemden.

@ Redstar; haha jouw ontmoeting met het mysteriecouple was gewoon inspirerend, zal ik maar zeggen ;-). Tja en het verslijpen van de originele sleutels valt natuurlijk in de categorie heeeeel dom ;-)Maar het heeft me in elk geval genoeg beweging opgeleverd!

Vrouwke zei

Fijn dat je het allemaal kan laten gebeuren en het dan toch als redelijk rustig ervaart.
Als zelfs het hebben van 'hommeles' je niet uit je evenwicht brengt, zit het wel goed.

Fijne zondag verder.

Martine zei

't Was leuk om je in het eggie te zien. Harry Spee kende je geloof ik wel, maar zeker weten doe ik het niet, hij was een beetje verstrooid. Hij maakt magisch-realistische pasteltekeningen. Niet helemaal mijn stijl, wel errug knap.

Pasula zei

Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn. Toen ik de foto zag kreeg ik al de kriebels!

Lin's ding zei

never a dull moment...en gelukkig maar............geniet van het leven..

Filosofietje zei

Prachtig die foto van Tooheys :o)