donderdag 19 juni 2008

Zijn ze gek geworden!


Gisteravond hoorde ik voor het eerst over HAARP (High Active Auroral Research Project) . Het was net of ik over een science fiction verhaal hoorde. Voor zover ik het begrijp gaat het om een onderzoeksproject die zich bezighoudt met onderzoek naar het ontstaan van aurora 's en het klimaat en hierbij gebruikmaakt van ionentechnologie. Ik ben gaan Googlen en werd helemaal niet goed van wat voor vele toepassingen bij HAARP mogelijk zijn. Tot mijn grote verbazing lees ik dat er in 1999 een verslag van is gemaakt voor de commissie buitenlandse zaken, veiligheids- en defensiebeleid van het Europees parlement. In het verslag wordt geschreven over militaire toepassingen van HAARP als wapen die in staat is om niet alleen plaatselijk klimaat maar ook de mens te beinvloeden. Het verslag zelf is een heuse taaie ambtelijke rakker maar liegt er niet om. Hieronder een kort stukje uit het verslag:

HAARP - een wapensysteem dat het klimaat ontregelt
Op 5 februari 1998 organiseerde de Subcommissie veiligheid en ontwapening van het Europees Parlement een hoorzitting over o.a. HAARP. Vertegenwoordigers van de NAVO en de VS waren uitgenodigd, maar zij verkozen niet deel te nemen. De Commissie betreurt dat de VS niemand stuurde om vragen te beantwoorden en geen gebruik maakte van de mogelijkheid het gepresenteerde materiaal van een toelichting te voorzien.
HAARP; programma voor het onderzoek van hoogfrequente straling (High Frequency ActiveAuroral Research Project) wordt gezamenlijk uitgevoerd door de Amerikaanse luchtmacht enmarine, in samenwerking met het Geophysical Institute of the University of Alaska, Fairbanks. Soortgelijke proeven worden eveneens uitgevoerd door Noorwegen, waarschijnlijk op de Zuidpool, maar ook in de voormalige Sovjetunie.
HAARP is een onderzoeksproject in het kader waarvan met uitrusting op de grond, een net van antennes die ieder hun energie ontvangen van een eigen zender, delen van ionosfeer worden opgewarmd met krachtige radiogolven. De gegenereerde energie warmt bepaalde delen van de ionosfeer op met het gevolg dat er in de ionosfeer eveneens gaten vallen en kunstmatige lenzen ontstaan. HAARP kan voor vele doelen worden ingezet. Door de elektrische eigenschappen in de atmosfeer te manipuleren kunnen enorme krachten worden gestuurd. Indien dit wordt gebruikt als wapen kunnen de gevolgen voor de vijand verwoestend zijn. Door middel van HAARP kan miljoenen malen meer energie naar een exacte plaats worden gedirigeerd dan met iedere andere traditionele zender. De energie kan eveneens worden gericht tegen een bewegend doel, hetgeen nuttig kan zijn bij de bestrijding van vijandelijke raketten...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu wel iets anders tegen alle rampen die de aarde de laatste jaren teisterden aankijk. Zoals de tsunamie en recente aardbevingen, El Niño, de droogtes en overstromingen, om maar even wat te noemen en het gat in de ozonlaag.

5 opmerkingen:

Me! zei

Er wordt veel te veel gerommeld op deze planeet. Ik ben daar ook niet echt gelukkig mee.

Redstar zei

Heb ik eindelijk iemand ontdekt die er ook van weet. Het is echt griezelig als je jezelf er in gaat verdiepen, en je gaat een en ander aan gebeurtenissen met een ander oog bekijken..

Mikelodeon zei

@ redstar; heb jij het verslag/rapport gelezen? Het zou zo in een superman film kunnen passen. Ongelovelijk waar is de mensheid mee bezig?

Redstar zei

@ Mikelodeon, Ik heb er echt veel van gelezen ja. Het is krankjorium waar ze mee bezig zijn. EN goed wel maar een handje vol hoge heren..

esther zei

We worden gemanipuleerd en bedrogen waar we bij staan. Soms denk ik weleens aan die film met Jim Carrey, waarin hij ontdekt dat zijn hele leven nep is en zijn omgeving een decor.