maandag 7 juli 2008

Alle zegen komt van boven...

Vanochtend nog zat ik me al fietsend en genietend te bedenken hoe enorm gunstig de weergoden mij gezind zijn. Het is een ware zeldzaamheid dat ik natgeregend op het werk ben verschenen of thuis aan kwam druppelen.

Vanmiddag echter zat ik midden in een plensbui. Fietsen tussen de weilanden heeft dan wel een nadeel dat je niet zo makkelijk kunt schuilen. Ach, zo hier en daar trof ik wat dappere mensen onder een boom aan, die vanochtend zonder jas waren vertrokken. Het is echter een kwestie van tijd tot ook het gebladerte de druppels begint door te laten.

Ik trap eigenlijk altijd gewoon door. Ach en eerlijk gezegd maakt zo'n lekker zomerse regenbui mij helemaal niets uit. En dat het altijd harder kan regenen kwam ik achter toen ik de fiets in de garage had gezet en snel de achterdeur wilde openen. Het goot uit de hemel en natuurlijk laat ik de sleutels vallen en weet je dat het verrekte lastig bukken is in een natte broek? Ik nu wel.
De laatste droge stukken waar de regen vanwege het fietsen geen vat op kon krijgen werden nu alsnog in luttele seconden doorweekt.

Maar wat is er nu nog fijner dan gelijk doordruppelen naar de badkamer en onder een warme douche gaan staan? Lekker een joggingbroek opgescharreld en een slobbertrui, bakkie thee. Als ik de radio aanzet klinkt er zeer toepasselijk nummer van skik 'fietse', voor de liefhebber te beluisteren, en dat ik uit volle borst(allebei;-) heb meegebruld mag duidelijk zijn. Sorry buren :-)

9 opmerkingen:

geertje zei

Nat van je werk thuiskomen is inderdaad niet erg, maar ik ben dit jaar al twee keer verregend op het werk aangekomen, dat is minder leuk. Daarna heb ik steeds wat extra kleren meegenomen. Skik is leuk, want komt uit mijn provincie, haha...

Me! zei

Als ik mag kiezen blijf ik liever droog...

Roosnans zei

Wat een pech wat een pech en wat een optimisme, gewoon blijven fietse!
Nat thuis komen is niet erg, heerlijk wegkruipen in iets warms en het is allang goed, maar nat op je werk....neu, liever niet. Pak mijn fietske te weinig....
grtzz!!

Redstar zei

Ik ga er voor. Af en toe een plensbui over mijn donder heen heeft een zeer speciaal gevoel voor mij.. Ik lees ook bij jou het positieve er gewoon vanaf! :-D

ria zei

Lekker hoor, koud is het niet, dus gewoon doorgaan, goed voor je huid zo'n zomerse bui :-)

Martine zei

Dat vind ik knap van je, om dat uit volle borst mee te zingen... Ik versta er geen hout van..

Filosofietje zei

Martine haalt me de woorden uit de mond ;o)
Een regenbuitje is best lekker, zo op zijn tijd..

aargh zei

Jij bent niet van suiker, dat is duidelijk. Je kon wel meedoen met de fietsvierdaagse hier. In mijn uitzicht trekt een schier eindeloze stoet fietsers voorbij, in glimmende pakken en fladderende poncho's. Mooi! (en ik doe nog een bakkie;-))

Rainbow Light zei

Het is echt zomer!! ;-)