woensdag 9 juli 2008

Dienst uitje...

Bovenstaande was de oorzaak van mijn absentie gisteren op het WWW. Voor het eerst sinds drie jaar hadden enkele collega's het initiatief genomen zodat wij, de collega's van dienst wijken, met elkaar op een leuke manier de middag konden doorbrengen. Dat ze dit niet voor niets hebben gedaan bleek wel uit de hoge opkomst, ik heb gehoord dat er wel 140 collega's waren.

Helaas waren de weergoden ons niet de hele middag gunstig gezind maar we hebben gelukkig maar één (flinke) bui over ons uitgestort gekregen.
Om 14.00 uur werden wij geacht om in boerderij Mereveld aanwezig te zijn waar we allerhartelijkst werden ontvangen met koffie en taart. Na een half uur kregen we nadere uitleg over de bedoeling van deze middag. We werden in kleine groepjes van 7 personen met een plattegrond en een lineaal letterlijk het bos (landgoed Amelisweerd) in gestuurd.
Hier mochten we middels passen en meten allerhande zonderlinge figuren opzoeken en dito opdrachten uitvoeren.
Zo kwamen wij zeer verdrietige jonkvrouwen tegen die we gelukkig hebben kunnen opvrolijken met een gepaste limmerick. Zij waren bijna ontroostbaar en naarstig op zoek naar ene Roderick. Ik heb ze de weg nog gewezen naar de golfclub, daar maken ze vast meer kans om een 'Roderick' aan de haak slaan.
Ook troffen wij een flink aangeschoten marskramer en kwamen we een zonderling kereltje tegen met een bezem op zijn rug, die, zo hoorden wij later, helemaal niets met de ingehuurde acteurs had te maken. Bij deze onze welgemene excuses voor ons gedrag, we wilden slechts een aanwijzing en vonden zijn schrikreactie zeer vermakelijk...
Al met al een kleine 3 uur door het bos gelopen, eigenlijk een tikkeltje te lang voor mijn pootjes. Maar goed we hebben het overleefd en ik had deze middag niet willen missen in elk geval. het geheel werd afgesloten met een heerlijk buffet waar ook de vegetarische mensch goed aan zijn en haar trekken kon komen.
Het dessertbuffet zag er heerlijk uit maar ik ben toch maar zo wijs geweest om me richting huis te begeven. Om 20.30 uur een weldadig warm bad en eigenlijk gelijk doorgerold naar bed.
Iets wat me, als ik heel eerlijk ben, zo weer ga doen.
Dus een geeuwige zwaai :-)
video

6 opmerkingen:

Rainbow Light zei

Dat is nog 'ns teambuilding ;-) door weer en wind!

Me! zei

Dat lijkt meer op hard werken...

ria zei

lekker uitrusten maar.

Redstar zei

Dat ziet er heel erg gezellig uit zeg :-)

geertje zei

Klinkt als een leuke, bevredigende dag!

filo zei

Leuk initiatief!
Ik heb wel een beetje te doen met het kereltje met de bezem :-s
Typisch gevalletje van aanwezig zijn op het verkeerde moment en de verkeerde plaats.
Ik zou me ook wild schrikken van zo'n zevenkoppige bende.. ;o)