donderdag 31 juli 2008

Een lichtje...

Soms voelt het niet voldoende om alleen de naam 'in het licht van de roos' te zetten en heb ik de behoefte iemand daadwerkelijk een lichtje toe te sturen.
Zoals mijn schoonvader die gisteren te horen kreeg dat zijn ziekenhuisopname vandaag niet doorgaat. Ze durven de operatie niet aan omdat er 'iets' met zijn hart niet goed is. De cardioloog had na uitgebreid onderzoek zijn fiat voor de operatie al gegeven maar de neuroloog die de hersentumor gaat verwijderen durft de operatie nu toch niet aan.
Hoe nu verder? Nou de heren medici gaan eerst op vakantie en gaan zich er verder over buigen in september. Helaas voor Maxim en zijn vader kan de geplande mannentrip naar Australië in september dus naar alle waarschijnlijkheid niet doorgaan. Ook houd ik mijn hart vast of mijn schoonpa, na deze flinke domper (je leeft naar zo'n operatie toe) het kan opbrengen om zich nog een keer zo voor te bereiden.
Ik hoop er in elk geval het beste van.
Dit lichtje kwam ik tegen bij de webwinkel van centrum Lazuli en past wonderwel bij mijn intentie. Het pakketje bestaat uit een waxinekaarsje met houdertje en een mooie kaart waar je zelf je tekst op kan schrijven en een pakje lucifers.



11 opmerkingen:

ria zei

Jeetje dat is zeker een domper voor je schoonvader :-(

Lin's ding zei

ik denk dan meteen: ha UZ in Gent ik kom eraan... Geen ellenlange wachttijden. Second opinion..enz. Ik kom daar wel vaker mensen tegen uit Nederland die NIET van net over de grens komen zoals wij..misschien een ideetje? Vreselijk om inderdaad opnieuw te moeten beginnen en te moeten af wachten of de heren doktoren het eens worden over durven we wel of niet... wat een vreselijk vooruitzicht zeg

Wieneke zei

Wat ontzettend akelig, zoiets. Heb je je helemaal voorbereid, gaat het niet door. Bálen! Maar ja, aan de andere kant... als het zo riskant is... Moeilijk, hoor. Een lichtje aan iemand geven met een leuke kaart erbij, is altijd goed.

Mikelodeon zei

@ Ria; ja, eigenlijk waren we allemaal behoorlijk van slag hierdoor

@ Lin; ik kan me er niet te veel mee bemoeien, ben 'slechts' schoondochter, logistiek gezien ligt het UZ natuurlijk ook wat lastiger.

@ Wieneke; Ook Maxim heeft een afwijkende hartslag en heeft met kastjes rond gelopen alvorens hij goedgekeurd werd als buschauffeur. Zelf hebben ze beiden nergens last van en is de conditie van mijn schoonvader prima. Ik kreeg de indruk dat de neuroloog het gewoon zo net voor zijn geplande vakantie wat te risicovol vindt en het daarom tot na zijn vakantie wil uitstellen. Maar ja, dat zijn slechts vermoedens

Me! zei

Wat lief van je, zo'n lichtje...

Redstar zei

Dat is weer minder voor je schoonvader. Ik zet ergens wat vraagtekens bij die artsen , maar dat is ik...

Wat een ontzettend mooi pakketje zeg!

Martine zei

Tjonge! Dat is zuur zeg.. en ook wel verontrustend. Zo'tumor houdt geen vakantie..
Mooi, zo'n lichtje.

Vrouwke zei

Jeetje, ik zou des duivels zijn en beslist meer uitleg willen hebben. Maar het is de vraag of je schoonvader met die drukte gebaat zou zijn. En om hem gaat het hier.

Dat lichtje is wel heel mooi, dat ga ik zeker onthouden.

Pasula zei

Ik vermoed dat jij zelf voldoende verlichting kan geven aan anderen...

(OT: ik je vriend niet aanmoedigen, ik sta zelf op een boot;-))

Esther (webble) zei

Dat is een lief lichtje.. en tegelijkertijd maakt het me woest dat artsen het dan 'zomaar even uitstellen' tot september!

Filosofietje zei

Veel sterkte gewenst voor je schoonvader en jullie!