maandag 28 juli 2008

Wat heet...


Wat hebben we hier toch een land van extremen. Ik doel daarmee op het weer. Vorige week nog was het zo koud dat ik de kachel wilde aanmaken en zie nu hoe de mussen dood van het dak dreigen te vallen. Wat het kwik nu aangeeft benadert de gewone temperatuur in Singapore, let wel, daar was het goed toeven aan de rand van het zwembad en haalde ik het niet in mijn hoofd om een dik half uur te gaan fietsen. Om vervolgens de hele dag achter het glas in de brandende zon voor een pc te gaan zitten, zelfs niet voor een actueel blogje. Je snapt dat er geen airco zit in deze 'puist van Utrecht'. Zelfs tussen de middag even langs de grachten lopen brengt geen verkoeling. Wel een mooi plaatje, al zeg ik het zelf.

Zweterige zwaai!

11 opmerkingen:

Wieneke zei

Ook dit gaat weer voorbij, Martha. Kom maar even gezellig een ijsje bij me halen.

Roosnans zei

plakkerig zwaaitje terug...en schitterend plaatje hoor!

Me! zei

Voor mij hoeft die warmte ook niet. Ik ben blij dat ik mag gaan werken...

Rainbow Light zei

Dit kleffe weer geeft wel mooie foto's, met dat stille water! Maar van mij mag er inderdaad ook weer verandering komen hoor, al lijkt het nooit goed te zijn. Gelukkig hebben we niet altijd dit weer en kunnen we weer uitkijken naar iets anders (om vervolgens daar weer over te 'klagen' ;-))?
Enne... de kilo's (vocht) vliegen er zo af lijkt me!!

Mikelodeon zei

@ wieneke; da vinnik nog eens lief aangeboden ;-)

@ roosnans; hihi, bij huggies blijven we zeker plakken ;-)

@ me!; nou dat is weer wat anders...

@ Rainbow; ik weet niet hoe het bij jou zit maar het vocht lijkt met dit weer te willen beklijven
:-(

Pasula zei

Idd een mooi plaatje, utrecht heeft ook wel wat ongenaakbaars. Het leukst vind ik het als de terrasjes vol zitten met vrolijke mensen (met nog een paar lege plekjes voor als wij er willen zitten haha).
Momenteel staan hier de ramen open, het is nog niet koel maar de briesjes zijn er!

Redstar zei

Airco is ook enorm energieonzuinig.. Dit weer gaat wel weer een keer over, maar hopelijk nog even niet...

Mikelodeon zei

@ pasula; jaaaa, op terrasjes zitten, heerlijk ;-)

@redstar; dat is natuurlijk zo maar deze temperaturen zijn eigenlijk niet 'werkbaar'. Jij zit natuurlijk wel goed daar in dat zeeuwse ;-)

Martine zei

Ik begin steeds beter te snappen waarom het tempo in warme landen zo veel lager ligt.. over alles wat ik doe lijkt een stroperig sausje te liggen, niets wil even lekker vlot, fris of fruitig. Ja; ijsjes eten, maar dat is nou juist niet goed..

Mikelodeon zei

@ martine; hihi, herkenbaar hoor maar hier in ambtenarenland is het dus nog stroperiger dan normaal ;-)

Filosofietje zei

Idd een heel mooi plaatje :o)