dinsdag 12 augustus 2008

Gewichtigheid...


Afgelopen week las ik bij martine over hoe zij er tegenop zag om in haar afvalprogramma de fase van 'stilstaan' in te gaan. Ik heb er nooit zo over nagedacht maar de afgelopen 7 weken zijn in mijn eigen afval'strijd' erg lastig geweest. Ik heb er geen enkele 'moeite' voor hoeven doen om op hetzelfde gewicht te blijven. Sterker nog het heeft me uitermate gefrustreerd en ik heb het erg lastig gevonden om gemotiveerd te blijven om mijn programma te volgen en geen gram af te vallen. Dankzij Martine begrijp ik nu dat het een hele nuttige periode is om te stabiliseren en eerlijk is eerlijk, sinds een week gaat mijn gewicht weer langzaam maar zeker naar beneden.
Ik ben eindelijk voorbij de glazen bodem waar ik al tijden bovenop stond te trappelen van ongeduld om verder te kunnen.
Heel langzaam komen ook de complimentjes los en ze komen allemaal binnen :-) en deze smaken mij beter dan welke lekkernij dan ook.

10 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik ben blij voor jou. Het gaat misschien niet zo snel als je zou willen, maar iedereen weet dat het rustig aan afvallen veel beter is dan die flitsende toestanden. Het belangrijkste is dat je je goed voelt, lekker beweegt en dus gezond bent.

Redstar zei

Mooi zo! En de rest gaat er ook vanaf!

Filosofietje zei

Nou dat is zeker een felicitatie waard!
You go girl! ;o)

Frederic alias Coos zei

Je zou zo ver moeten komen dat je "programma" een deel van je leven is geworden. Dan hoef je er ook niet meer bij stil te staan en bereik je automatisch je ideale gewicht. Zo heb ik het toch gedaan...

Rainbow Light zei

Geweldig!

ria zei

Fijn! Ga zo door! :-)

Me! zei

Gewoon stug doorgaan. Ik zit ook even op een tussenverdieping, maar ben wel 10 kilo kwijt in de twee maanden dat ik bezig ben. Maar de aanhouder wint. Sterkte en succes.

geertje zei

Dat wat stabiliseert blijft veel langer gehandhaafd. Het lichaam is bezig het "over te nemen" als vast gewicht. Vele malen beter dan snel verloren gewicht dat er ook snel weer aan zit.
Ik ben meer dan 20 kilo verloren, een paar jaar geleden, daarna weer 10 aangekomen en nu er weer 3 af, maar over die 3 heb ik 4 maanden gedaan. Hoop wel dat het nu veel meer echt vergane Hollands Glorie :-) is.

Natje zei

Ja je bent echt super bezig! Heerlijk is dat, dat het nu wel weer gaat. Ik wil ook.. 15 kilo wil ik wel eraf, ben deze week begonnen met minder te eten, ipv 2 sneeën brood nog maar 1. We komen er wel! Rustig aan hihihi. Natje xxx

hanscke zei

In dit geval is stilstaan geen achteruitgaan, maar juist progressie. Je lichaam heeft jouw actie geaccepteerd, vecht niet meer terug maar stelt zich hier nu op in