zaterdag 9 augustus 2008

Mind over matter...

Even iets waar ik erg van onder de indruk ben. Quantum physics is een van de stokpaardjes van Maxim maar aan mij heeft hij geen geschikte gespreksgenoot, ik snap er gewoon niets van. Tot vandaag dan, na het zien van deze video's begin ik te begrijpen waar hij het over heeft, alsof ik een sluier heb weggetrokken.
Dit begrijpen gaat natuurlijk wel 'ten kostte' van iets anders, het lukt me niet om de You Tube filmpjes hier te plaatsen.
Don't ask me why ;-)
Dit is filmpje 1

En dit is filmpje 2

6 opmerkingen:

Me! zei

Het is een vak apart en er zijn maar weinig mensen die het echt begrijpen en zelf kunnen verklaren.

hanscke zei

hier heb ik geen kaas van gegeten. Als het morgen regent zal ik nog eens kijken

Redstar zei

Dat is ook waarom DNA terug gevonden wordt in het universum.. Vrij interessante materie dit! Ik vergelijk het dan weer met de matrix theorie, maar dan meer wiskundig...

Martine zei

Hier moet ik even rustig voor gaan zitten, dit is niet geschikt voor de vroege morgen, maar boeiend is het zeker!

Filosofietje zei

Hmm. zit hier op mijn werk stiekem jouw blog te lezen en durf het nu dus niet te kijken. Maar dat haal ik vanavond in :-) Alvast bedankt voor de info.

Frederic alias Coos zei

M'n vader is een fysicus en quantum fysica heb ik met de paplepel binnengekregen. Soms tot vervelens toe hoor, maar het is en blijft interessante "materie" ;-)