woensdag 6 augustus 2008

To sit and think...


Ach het is wat rustiger op het werk en je surft wat rond om dan in volstrekte verbazing deze advertentie tegen te komen. Voor het geval je niet goed ziet wat dit is zal ik het even omschrijven. Het gaat hier om een toilet, uitgerust met trappers die ervoor zorgen dat op ingenieuze wijze het toiletpapier langs de daarvoor bedoelde gebieden 'trekt', zonder dat je je handen hoeft te gebruiken. Hoe het gebruikte papier verder 'verwerkt' wordt laat deze foto niet zien, maar het vermoeden rijst dat het zich gewoon op de rol boven het toilet 'ophoopt'.
Hm, wel aardig natuurlijk dat je zelfs de gewone 'stoelgang' op deze wijze wat actiever kunt inzetten. Zou het zo kunnen zijn dat dit onzalige idee op het gemak 'geboren' is?
Doet me trouwens denken aan een spreuk op de de toiletdeur van een studentenhuis waar ik in de vorige eeuw veelvuldig bivakeerde:
"Some come here to sit and think, I come here to shit and stink" . Na al die jaren moet ik er nog steeds om lachen.

13 opmerkingen:

Me! zei

Ze hadden er beter een dynamo op kunnen zetten voor de verlichting...

Wieneke zei

Hahaha, hoe verzinnen ze het. En ik vind zo'n wc bril die al ronddraaiende opgepoetst wordt al zo eng. Daar sta ik zenuwachtig naar te kijken. Wij hadden een keer een Sri Lankaanse dame te logeren. Die vroeg om een fles water op het toilet, dan kon ze na gedane zaken haar poepert afspoelen. Werd ik ook zenuwachtig van, al heb ik het haar niet daadwerkelijk zien doen. Eigenlijk word ik van een heleboel dingen zenuwachtig :-)))

Bolus zei

Klassiekers:
- Laat hier uw hoop maar varen.
- Drollen langer dan een meter rechtop in de hoek zetten..

Mikelodeon zei

@ Me!; aha, jij zit aan de energieopbrengst te denken ;-)

@ Wieneke; Ik dacht recentelijk bij jou gelezen te hebben dat je graag de wind uit bepaalde hoeken liet waaien, hoe kun je hier nu zenuwachtig van worden ;-)

@ Bolus; Welcome back! Dank voor je hilarische bijdrage, je doet je naam hier weer alle eer aan ;-)

Redstar zei

Hahahaha, dat is wel een slimme manier om 'lichter'te worden... :-D
Ik vrees dat ik zelf te kort zit om zoiets te doen.. :-D

hanscke zei

Wat zouden ze met de gebruikte opgerolde rol doen? Klaarstomen voor hergebruik?

Mikelodeon zei

@ redstar; alle (bewegende) beetjes helpen natuurlijk ;-)

@ hanscke; IEEEEKS, wat een ranzig idee. Ik voorzie voordat de rol vol is al sporen op de muur.

aargh zei

Word je verondersteld achteruit te trappen? Zo niet dan gaat het papier van achter naar voren, hm, tja...
En ik zit dit niet eens met mijn laptopje op de wc uit te denken!

Roosnans zei

ik wil niet weten waar dat papier heen wordt gefietst....laat maar.... Bij mij hangt een Loesje op het toilet (onder andere, er hangt nog veel meer) die zegt "zit u ook altijd op de wc oplossingen te bedenken voor het milieuvraagstuk?"

Pasula zei

Leuk, maar ik ga voor het ouwerwetse handwerk. ;-)

Martine zei

If all the toiletwallpoets die
there should be erected in the sky
a monument to fit their wit,
a monument of solid shit..

Lang geleden gelezen op de WC-muur van café De Eland in Amsterdam.
Nooit vergeten, maar ook nooit meer ergens anders gezien. Een klassieker kun je het dus niet noemen..

Mikelodeon zei

@ roosnans; haha, die loesje :-)

@ aargh; ja dat achteruit trappen is scherp opgemerkt ;-)

@ pasula; hihi, mijn idee ;-)

@ martine; 'de eland' dat roept vage herinneringen op zat ie niet ergens aan een gracht of bij de Jordaan? Wel een briljante tekst die je blijkbaar is bijgebleven :-)

Filosofietje zei

Ik kwam onlangs een tegeltje op een wc hier in de binnenlanden van Zweden tegen die ik ook nog niet kende:

Please don't put anything into this toilet unless you have eaten it first.

Vond ik wel een goeie :o)