donderdag 14 augustus 2008

Winderig...

Op mijn eigen manier heb ik gisteren afscheid van Ad genomen. Eerst naar huisgefietst met hem in gedachten en terwijl de wind rukte en trok aan alle kanten het gevoel een plaats kunnen geven. Aan het eind van de avond heb ik een glas cognac ingeschonken en deze op hem leeg gedronken. Ad hield wel van een slok. Het voelt weer rustig en het leven gaat tenslotte door.

Ik heb terwijl ik het glas cognac dronk onbedaarlijk moeten lachen om onderstaand artikel uit DAG met deze foto:
Ontsnapte opblaasdrol zorgt voor ravage
Zwitsers museumstuk vliegt stuk door de lucht.
Een uit de kluiten gewassen opblaasdrol heeft een ravage veroorzaakt in een museum (Zentrum Paul Klee), dat huist in de Zwitserse hoofdstad Bern. De gigantische kunstkeutel van de controversiële Amerikaanse kunstenaar Paul McCarthy zat met kabels aan de grond vast, maar liet los bij een windvlaag.
De keutel bleef niet netjes liggen maar schoot de lucht in, sloeg een raam aan diggels en trok een belangrijke electriciteitskabel los. Het poepkunstwerk, Complex Shit genaamd, had een veiligheidssysteem, maar dat werkte niet. Het had moeten leeglopen bij een ontsnapping, maar dat gebeurde niet. Na de crash is het gevaarte weer stevig vastgezet. Nu maar hopen dat de museumtuin niet meer winderig wordt. Tot oktober is de kunstige keutel nog te aanschouwen.

8 opmerkingen:

Redstar zei

Gecondoleerd met Ad.. Ik wist even niet hoe en wat, maar zag dat ik een log heb gemist. Een triest log dus..

De keutel zou je bijna een hoofdletter geven voor d elol die hij bracht :-)

Me! zei

Dat is inderdaad een artikel met een lach...

bolus zei

shit happens.. ;-)

Mikelodeon zei

@ redstar; Haha, ja zo eentje mogen ze vaker laten waaien :-)

@ Bolus; haha, wat je zegt ;-)

hanscke zei

Wim T Schippers schijnt ook een reuzendrol voor een beeldentuin vlakbij Leeuwarden gemaakt te hebben. En nu maar hopen dat de wind hier geen vat op heeft.

Natje zei

Leuk artikel! Kan me voorstellen dat je er enorm om hebt gelachen. Het is inderdaad een winderig verhaal wat leuk gebracht is! Natje xxx

Pasula zei

De Kunstige Keutel... het kon bijna een titel van een Suske en Wiske album zijn.

Filosofietje zei

hahaha wat een bak!